![]() |
|
Eskiler (Arşiv) Eski konular |
![]() ![]() |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 |
Aşmış Üye
![]() Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: ιѕтαηвυℓ
Yaş: 33
Mesajlar: 14,099
Teşekkür Etme: 125 Thanked 197 Times in 120 Posts
Üye No: 44060
İtibar Gücü: 4227
Rep Puanı : 10060
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() Acentelerle el ele verdik, kâr artışında rekor kırdık
Işık Sigorta, 2007 yılını 9 milyon Yeni Türk Lirası kârla tamamladı. Şirketin 2006'daki kârı 384 bin yeni liraydı. Böylece şirketin kârı yüzde 2 bin 244 oranında artış gösterdi. Genel müdür Recep Koçak, kârlılıktaki hızlı artışta acentelerin büyük payı olduğunu söyledi. Son 4 yılda acentelerin yüzde 70'ini yenilediklerini bildiren Koçak, "Acenteler, şirket zarar ederse kendi sonuçlarının da kötü olacağını anladı. Işık Sigorta kazandıkça onlar da kazanacak. Hasarı takip etmeleri, hasarın minimize edilmesi açısından çok önemli." dedi. Geçen yıl acentelere kaskoda kâr komisyonu vereceklerini açıkladıklarını kaydeden genel müdürün verdiği bilgiye göre, kasko branşı sonuçlarına göre, aldığı komisyonun 1/3'ü kadar daha fazla komisyon alan acente oldu. Kârlı acenteler müşteri seçimine çok dikkat edip hasarı kontrol altında tutuyor. Hasar prim oranı yüksek olan İstanbul'da bile kaskoda kâr komisyonu verilen acenteler çıktı, ancak Anadolu'daki acenteler çok daha fazla komisyon kazandı. Koçak, "Bu uygulamaya, acente de elini taşın altına soksun ve daha tedbirli olsun diye başladık." diyor. Bank Asya'nın iştiraki olan Işık Sigorta, geçen yıl kaskoda yüzde 7, ortalamada yüzde 24 büyüdü. Trafik sigortasında yüzde 21, yangında yüzde 21, DASK'ta ise yüzde 20 büyüme gerçekleştirdi. Ödenmiş sermayesi 40, özkaynakları ise 50 milyon YTL. Kaskodaki istikrarlı gelişimin de kârlılığa katkı yaptığını belirten Koçak, iş yaparken daha seçici olmaya başladıklarını anlattı. "Zarar edeceğimiz işi yazmıyoruz, bu da teknik kârlılığı artırıyor." diye konuşan genel müdür, "Yüzde 5 teknik kârlılıkla çalışıyoruz. Trafikte Anadolu'ya ağırlık verdik. Bunların dışında farklı ürünler yazmaya çalışıyoruz. 2008'deki hedefimiz Bank Asya kanalıyla klasik kasko ve trafik poliçeleri dışında müşteriye özel ürünler hazırlamak." şeklinde konuştu. Müşteri kaybetmeyi göze alarak, zarar etmeyecek en azından başa baş noktasını sağlayacak nitelikte fiyatları belirlediklerini dile getiren Koçak, "Müşteri de kaybettik. Son üç ayda şirketler hedeflerini tutturmak için fiyatlarını düşürdüler. Özellikle aralıkta kaskoda yüzde 10 prim kaybettik. Ama politikamızdan taviz vermedik." dedi. Koçak, kaskoda eskisi kadar çılgın bir rekabet olmadığını, ancak trafik branşında 9. ay itibarıyla sektörün 140 milyon YTL zarar ettiğini kaydetti. |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|