![]() |
![]() |
#1 |
Aşmış Üye
![]() Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: İstanbul
Mesajlar: 281,268
Teşekkür Etme: 98 Thanked 355 Times in 320 Posts
Üye No: 44033
İtibar Gücü: 57908
Rep Puanı : 34658
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() Oyunlardaki görsel şöleni bir üst seviyeye taşıyacak olan DirectX 11'e ait yeni detaylar açıklandı.
Microsoft, bilgisayar oyunları için geliştirilen grafik API'ı DirectX'in son sürümü olan DirectX 11'in detaylarını dün su yüzüne çıkardı. İşte yeni detaylar: *DirectX 10'da olduğu gibi yeni DirectX sürümü de sadece Windows Vista ve sonrasında çıkan işletim sistemlerinde kullanılabilecek. *Microsoft'un belirttiği üzere DirectX 11'in getireceği yeni gölge hesaplama teknolojisi sayesinde GPU'lar sadece 3B grafikler için değil, diğer hesaplamalarda da birer paralel işlemci gibi kullanılabilecekler. *DirectX 11, destekleyeceği tessellation (mozaik döşeme) teknolojisi sayesinde, geliştiricilere, yakından bakıldığında daha gerçekçi ve düzgün hatlara sahip modeller yapma imkanı tanıyacak. *Yine geliştirilen çok katmanlı kaynak yönetimi sayesinde oyunlar artık çok çekirdekli işlemcilerin gücünü daha rahat bir biçimde kullanabilecekler. Microsoft aynı zamanda DirectX 10 destekli donanımlara da yeni teknolojiler ekleyeceğini belirtti fakat bu teknolojiler hakkında henüz bir ipucu vermedi. |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|