![]() |
![]() |
#1 |
Daimi Üye
![]() Üyelik Tarihi: Jul 2006
Konum: T Ü R K İ Y E
Yaş: 45
Mesajlar: 751
Teşekkür Etme: 304 Thanked 473 Times in 172 Posts
Üye No: 16437
İtibar Gücü: 1774
Rep Puanı : 23871
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() ![]() Birçok açıdan Formula 1'in en ilginç yarışı, 1998 Belçika Grand Prix'sidir. Yağmur altında yapılan yarışta ilk olarak start anında 13 otomobilin yarış dışı kalmasıyla sonuçlanan bir kaza gerçekleşmiş ve bunun üzerine yarış tekrar başlatılmıştır. Mücadelenin sonlarına doğru ise lider durumdaki Michael Schumacher, tur bindirmeye çalıştığı David Coulthard'a çarpar, her ikisi de yarış dışı kalır. Bu olaydan sonra Schumacher pit alanında Coulthard'ın üzerine yürümüş, muhtemel bir kavga araya girenler tarafından son anda önlenmiştir. Bazı otoriteler eğer bu olay yaşanmasaydı, Schumacher'in o yıl şampiyon olacağını iddia ederler. Schumacher o yıl şampiyonluğu kıl payı Mika Hakkinen'e kaptırmıştı ![]() Michael Schumacher, şanssız bir biçimde arka fren bloğunun kilitlenmesi nedeniyle virajı alamayıp yaptığı kaza sonucu ayağını kırmıştı. Kazadan sonra yarış durduruldu ve yeniden start verildi. (1999 İngiltere Grand Prix) ![]() Hafızalara kazınan 2003 Breziyla Grand Prix'si, önce yağmur, sonra pistteki lanetli bölge ve en sonunda 2 saat içinde bitmesi imkansızlaştığı için yarışın durdurulmasıyla son buldu. Giancarlo Fisichella'nın zaferiyle sonuçlanan yarış, yağmur yüzünden güvenlik aracı ile başlamış olduğundan alışılmış bir start izlenememiş, pilotlar birbirlerini geçememişlerdi. Lanetli virajda ise Schumacher ve Montoya dahil olmak üzere 6 pilot aynı şekilde pistten çıkarak yarışa veda etmişti. Son olarak Webber'in ''pit'' girişinde yapmış olduğu büyük kaza ve ardından otomobilinin parçalarına çarpan Alonso'nun yarış dışı kalması ile pist yarışılmayacak hale gelmiş, yarış durdurulmuş ve yarışın galibi 2 tur önceki sıralamaya göre belirlenmiştir. ![]() Formula 1'de en ufak teknik aksaklığın bile ne kadar büyük sorunlara yol açabileceğinin bir örneği de, 2001 İspanya Grand Prix'sinde yarışı son ana kadar önde götüren Finlandiyalı Mika Hakkinen'in başına gelenler. Yarışın favorisi olarak gösterildiği 2001 yılında beklenen olur ve Hakkinen son tura galip girer. Ekibi, Mika Hakkinen'i selamlamak için start / finish düzlüğü kenarında sıralanmış beklerken Hakkinen'in debriyajı biter, iflas eder ve dumanlar yükselen McLaren Mercedes ekibi sürücüsü, aracı ile birlikte Formula 1 hayranlarının hafızasına kazınan bir talihsizlik örneği olur. Otomobilinin bitişe dek götürmeyen Hakkinen, yarıştan sonra soğukkanlı ve vakur bir tavırla takım arkadaşı David Coulthard'ın otomobiline otostop çekerek, kendisini alkışlayan seyirciler arasında ''pit'' alanına döner. ![]() Formula 1 tarihinin ilk Malezya Grand Prix'si olan 1999 sezonunda, uzun süreli sakatlık döneminden sonra pistlere dönen Michael Schumacher, yarışa lider başlıyor ve neredeyse son ana kadar önde götürüyor. Ancak takım arkadaşı Irvine'e yol vererek onun kazanmasını ve şampiyonluk yarışında takım arkadaşının avantajını arttırmasını sağlıyor. Sezonun bitmesine bir yarış kala Irvine, takım arkadaşı Schumacher için, ''O, hayatımda gördüğüm en iyi birinci ve en iyi ikinci pilot'' der. O andan itibaren bu söz Formula 1 efsaneleri arasına girer. ![]() GÖZYAŞLARI İÇİNDE BİR F1 PİLOTU Finlandiyalı pilot Mika Hakkinen, 1999 İtalya Grand Prix'sine dek çevresi tarafından sinirlerine fazlasıyla hakim ve hatta ''soğuk'' olarak tanınan bir pilottu. 1999 yılında İtalya Grand Prix'sinde ikinci vites yerine birinci vitesi seçip otomobilinin ''spin atması'' sonucu yarış dışı kaldığında lider pozisyondaydı. Sezonun sürpriz ismi Jordan F1 takımının pilotu Frentzen'in, daha önce Fransa pistinde geçtiği Hakkinen'in ufak bir hata ile çöpe attığı birinciliği kazanmasının ardından yapılan basın toplantısında Finlandiyalı sürücü, kameraların önünde hüngür hüngür ağlayarak hayranlarını şaşkınlığa uğrattı. ![]() Formula 1'de damalı bayrağı görmeden yorum yapmak yanlışların en büyüğü... Bunun yaşanmış en iyi örneklerinden biri 1991 Kanada GP'sinde Williams takımında yarışan Nigell Mansell'in son düzlükte Renault'sunu finish''e doğru sürerken, zaferini kendisine sevgi gösterilerinde bulunan hayranlarına el sallayarak kutlamaya başlaması ve vites değişiminde yapmış olduğu küçük bir hata ile motorunun stop ederek birinciliği kaybetmesi. ![]() Formula 1'in bütün istatistiklerinin ilk sırasına oturmuş efsane pilot Michael Schumacher, karakteri itibarıyla hırslı ve kazanma tutkunu biri olarak tanınır. 1997'de İspanya Jerez pistinde yapılan Grand Prix esnasında aracını şampiyonluğa giden rakibi Jaques Villeneuve'e doğru yönelterek, onu yarış dışı bırakmak isterken kendisi pist dışına çıkarak yarış dışı kalınca, Jaques Villeneuve şampiyon olmuştu.
__________________
Bu Ülkeyi Karşılıksız Sevdik "Mezarci" Bu Vatanın Ekmeğini Yiyipte Hıyanet Eden Bir Gün Bu Devletinde Kurşununu Kafasına Yemeyide Hak Eder ![]() Beni Ancak ALLAH YARGILAYABİLİR |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bağımlı Üye
![]() Üyelik Tarihi: May 2006
Konum: M e r s i n
Yaş: 41
Mesajlar: 3,969
Teşekkür Etme: 705 Thanked 540 Times in 336 Posts
Üye No: 14065
İtibar Gücü: 2464
Rep Puanı : 27284
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() sağolasın.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Daimi Üye
![]() Üyelik Tarihi: Feb 2006
Konum: INDE DEUS ABEST
Yaş: 39
Mesajlar: 455
Teşekkür Etme: 71 Thanked 61 Times in 19 Posts
Üye No: 8584
İtibar Gücü: 1541
Rep Puanı : 3025
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() saolasın
__________________
şeytan ile böyle ol yol göster inanç iyide sonradan güven kötü Gelecek için adım için insanoğlu son mevsim günahta ol |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Forum Demirbaşı
![]() Üyelik Tarihi: Nov 2005
Konum: Ç.KALE/BİGA
Yaş: 44
Mesajlar: 5,907
Teşekkür Etme: 594 Thanked 2,624 Times in 685 Posts
Üye No: 3332
İtibar Gücü: 3944
Rep Puanı : 132808
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() Saol PaylaŞim İÇİn
|
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Unutulmaz anları vardır hayatın | LeGoLaS | Eskiler (Arşiv) | 0 | 07-01-2008 12:38 AM |
Amerika'da büyüme yüzde 1'in altında | Kéan aRs | Eskiler (Arşiv) | 0 | 02-29-2008 09:36 PM |
Delalet Anları | GooD aNd EvıL | Eskiler (Arşiv) | 0 | 01-20-2008 12:04 PM |
ATi DirectX 10.1'in Farkını Gösterdi | KoJiRo | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-29-2007 06:41 PM |
Anları Yakalamak | Stinq | Eskiler (Arşiv) | 2 | 12-14-2006 11:51 PM |