www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 07-04-2006, 10:18 AM   #1
Bostandere
Forum Aşığı
 
Üyelik Tarihi: Dec 2005
Mesajlar: 4,764
Teşekkür Etme: 111
Thanked 1,308 Times in 803 Posts
Üye No: 4863
İtibar Gücü: 3037
Rep Puanı : 65437
Rep Derecesi : Bostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond repute
Cinsiyet :
Varsayılan Dünya’nın çatısında tren yolculuğu

Pekin'den Tibet'e uzanan geniş coğrafyada yol alan tren en yüksekte 5 bin 100 metre'ye kadar çıkıyor. Tren Pekin'den Tibet'e 50 saatte varıyor.

Çin, 4 milyar dolar harcayarak döşediği dünyanın en yüksek rakımlı demiryolu ve treni hizmete açtı. Trenin geçtiği en yüksek rakım 5 bin 100 metre.


PEKİN-LHASA EKSPRESİ - Çin’in başkenti Pekin’den Tibet’te Lhasa’ya uzanan geniş coğrafyada yol alan tren vadilerden, tarlalardan yüzlerce kentten geçiyor. Demiryolu en yüksekte 5 bin 100 metre’ye kadar çıkıyor. Golmund’ten Lhasa’ya kadar 1.150 km boyunca hiç durmuyor; Tibet Platosu’nda rakım kazanarak yoluna devam ediyor. Demiryolu boyunca en yüksek istasyon 4 bin 520 metre’deki Nagku kenti. Çin’i boydan boya 120 km/saat hızla dolanan tren Pekin’den Tibet’e 50 saatte varıyor





Çin’in 4 milyar dolar harcama yaparak döşediği bu demiryolu hattı dünyanın en yüksek ray hattı özelliği taşıyor. Tren, sadece turist veya yolcu taşımayacak, aynı zamanda bölgeden bölgeye nakliye işlerinde de kullanılacak. Çin Devlet Başkanı Hu Jintao, demiryolunu “Çin dünyanın en güçlü devletidir, bu demiryolu Çinli mühendislerin en zor görevleri bile yerine getirebileceğinin kanıtıdır” sözleriyle açtı.

‘ÇİN’İN AMACI HAKİMİYET KURMAK’
Ancak, kimi çevrelere göre ise tren, Çin’in demiryolları gibi ekonomik ve sosyal metaları birer siyasi strateji gibi kullandığının bir kanıtı. Batı ülkelerinde yaşayan özgür Tibet yanlılarına göre Çin, demiryollarından İç Moğolistan ve Doğu Türkistan olarak da bilinen Uyguristan’daki Çin egemenliğini güçlendirmekte istifade ediyor. Çin Komünist Partisi, 1950’de Tibet’e girmiş ve Himalayalar’ın eteklerindeki bu ülkeyi Çin toprağı ilan etmişti. Çin, işgalinden bu yana Tibet üzerinde sosyal ve ekonomik olarak hakimiyet kurmak istemiş, ancak mesafeden dolayı Tibet’e erişim maliyetli olmuştu. Demiryolunun doğanın tüm zorluklarına karşın döşenmesi Çin’in Tibet üzerinde kurmaya çalıştığı hakimiyeti de pekiştirecek. Ayrıca trenin Çin’in fakir doğu bölgelerindeki çiftçilerin kentlere göç etmesine olanak vereceği ve ciddi ekonomik ve sosyal sorunları beraberinde getireceği belirtiliyor.

Trenin biletleri 50 dolardan başlayacak, lüks sınıf için ise 160 dolar olacak.
__________________




Bostandere çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Old 07-04-2006, 10:27 AM   #2
bluekeys™
Forum Demirbaşı
 
bluekeys™ Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Nov 2005
Konum: Ç.KALE/BİGA
Yaş: 44
Mesajlar: 5,907
Teşekkür Etme: 594
Thanked 2,624 Times in 685 Posts
Üye No: 3332
İtibar Gücü: 3944
Rep Puanı : 132808
Rep Derecesi : bluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond repute
Cinsiyet :
Varsayılan

demekki söz doğru çekik gözlüler en iyisini yapana kadar en iyisi bu...
__________________



[sakın] bana bulaşma kalp kırarım bazen]
bluekeys™ çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Old 07-04-2006, 10:37 AM   #3
zincifre
Banned
 
zincifre Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Nov 2005
Konum: kadirli
Mesajlar: 577
Teşekkür Etme: 54
Thanked 35 Times in 20 Posts
Üye No: 3225
İtibar Gücü: 0
Rep Puanı : 1760
Rep Derecesi : zincifre is a splendid one to beholdzincifre is a splendid one to beholdzincifre is a splendid one to beholdzincifre is a splendid one to beholdzincifre is a splendid one to beholdzincifre is a splendid one to beholdzincifre is a splendid one to beholdzincifre is a splendid one to beholdzincifre is a splendid one to beholdzincifre is a splendid one to beholdzincifre is a splendid one to behold
Cinsiyet :
Varsayılan

gezmek güzel olurdu bu trenle, çin'in gizli emelleri olmasa daha güzel olurdu.
zincifre çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Old 07-04-2006, 03:36 PM   #4
superman100
ÇaKaL Üye
 
superman100 Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Feb 2006
Yaş: 40
Mesajlar: 1,021
Teşekkür Etme: 98
Thanked 4 Times in 2 Posts
Üye No: 9447
İtibar Gücü: 1621
Rep Puanı : 210
Rep Derecesi : superman100 is on a distinguished roadsuperman100 is on a distinguished roadsuperman100 is on a distinguished road
Cinsiyet :
Varsayılan

bu trene binmek isterdim . muhteşem bir duygu olurdu valla
superman100 çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Old 07-04-2006, 09:47 PM   #5
CaKaLBoT
ÇaKaL Üye
 
Üyelik Tarihi: Jan 2006
Mesajlar: 1,791
Teşekkür Etme: 0
Thanked 88 Times in 15 Posts
Üye No: 26295
İtibar Gücü: 2552
Rep Puanı : 76884
Rep Derecesi : CaKaLBoT has a reputation beyond reputeCaKaLBoT has a reputation beyond reputeCaKaLBoT has a reputation beyond reputeCaKaLBoT has a reputation beyond reputeCaKaLBoT has a reputation beyond reputeCaKaLBoT has a reputation beyond reputeCaKaLBoT has a reputation beyond reputeCaKaLBoT has a reputation beyond reputeCaKaLBoT has a reputation beyond reputeCaKaLBoT has a reputation beyond reputeCaKaLBoT has a reputation beyond repute
Cinsiyet :
Varsayılan

Alıntı:
İlk Gönderen bluekeys
demekki söz doğru çekik gözlüler en iyisini yapana kadar en iyisi bu...
aynen komserim tşkler...
__________________
CaKaLBot Banlanmış ve üyeliği iptal edilmiş üyelerin mesajlarını tek nickte toplayan bir bottur.
CaKaLBoT çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Old 07-04-2006, 09:48 PM   #6
cİHAn
Bağımlı Üye
 
cİHAn Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: May 2006
Konum: M e r s i n
Yaş: 41
Mesajlar: 3,969
Teşekkür Etme: 705
Thanked 540 Times in 336 Posts
Üye No: 14065
İtibar Gücü: 2464
Rep Puanı : 27284
Rep Derecesi : cİHAn has a reputation beyond reputecİHAn has a reputation beyond reputecİHAn has a reputation beyond reputecİHAn has a reputation beyond reputecİHAn has a reputation beyond reputecİHAn has a reputation beyond reputecİHAn has a reputation beyond reputecİHAn has a reputation beyond reputecİHAn has a reputation beyond reputecİHAn has a reputation beyond reputecİHAn has a reputation beyond repute
Cinsiyet :
Varsayılan

valla 50 saat yolculuk ne güzel
cİHAn çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Türkiye’de gördüm ki yolculuğu işe yaramış 15 Nisan 2008 slipknot Eskiler (Arşiv) 0 04-15-2008 04:51 PM
İstanbul’da tren seferleri kalkıyor/13 Haziran 2006 Bostandere Eskiler (Arşiv) 0 06-13-2006 12:22 PM
Acrox’tan Dünya’nın En Küçük Hub’ı/(02.06.2006) Bostandere Eskiler (Arşiv) 0 06-02-2006 11:07 PM
Japonya’da Yakıt Hücreli Tren CaKaLBoT Eskiler (Arşiv) 1 04-19-2006 03:08 PM
Stalin Ve 2. Dünya Savaşı Sonrası Sb’nde ‘Pazar Sosyalizmi’ Sorunu Bostandere Eskiler (Arşiv) 2 03-10-2006 01:57 AM

Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 08:35 PM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.