![]() |
![]() |
#1 |
Forum Aşığı
![]() Üyelik Tarihi: Dec 2005
Mesajlar: 4,764
Teşekkür Etme: 111 Thanked 1,308 Times in 803 Posts
Üye No: 4863
İtibar Gücü: 3037
Rep Puanı : 65437
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() Pekin'den Tibet'e uzanan geniş coğrafyada yol alan tren en yüksekte 5 bin 100 metre'ye kadar çıkıyor. Tren Pekin'den Tibet'e 50 saatte varıyor.
![]() Çin, 4 milyar dolar harcayarak döşediği dünyanın en yüksek rakımlı demiryolu ve treni hizmete açtı. Trenin geçtiği en yüksek rakım 5 bin 100 metre. PEKİN-LHASA EKSPRESİ - Çin’in başkenti Pekin’den Tibet’te Lhasa’ya uzanan geniş coğrafyada yol alan tren vadilerden, tarlalardan yüzlerce kentten geçiyor. Demiryolu en yüksekte 5 bin 100 metre’ye kadar çıkıyor. Golmund’ten Lhasa’ya kadar 1.150 km boyunca hiç durmuyor; Tibet Platosu’nda rakım kazanarak yoluna devam ediyor. Demiryolu boyunca en yüksek istasyon 4 bin 520 metre’deki Nagku kenti. Çin’i boydan boya 120 km/saat hızla dolanan tren Pekin’den Tibet’e 50 saatte varıyor Çin’in 4 milyar dolar harcama yaparak döşediği bu demiryolu hattı dünyanın en yüksek ray hattı özelliği taşıyor. Tren, sadece turist veya yolcu taşımayacak, aynı zamanda bölgeden bölgeye nakliye işlerinde de kullanılacak. Çin Devlet Başkanı Hu Jintao, demiryolunu “Çin dünyanın en güçlü devletidir, bu demiryolu Çinli mühendislerin en zor görevleri bile yerine getirebileceğinin kanıtıdır” sözleriyle açtı. ‘ÇİN’İN AMACI HAKİMİYET KURMAK’ Ancak, kimi çevrelere göre ise tren, Çin’in demiryolları gibi ekonomik ve sosyal metaları birer siyasi strateji gibi kullandığının bir kanıtı. Batı ülkelerinde yaşayan özgür Tibet yanlılarına göre Çin, demiryollarından İç Moğolistan ve Doğu Türkistan olarak da bilinen Uyguristan’daki Çin egemenliğini güçlendirmekte istifade ediyor. ![]() Trenin biletleri 50 dolardan başlayacak, lüks sınıf için ise 160 dolar olacak.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forum Demirbaşı
![]() Üyelik Tarihi: Nov 2005
Konum: Ç.KALE/BİGA
Yaş: 44
Mesajlar: 5,907
Teşekkür Etme: 594 Thanked 2,624 Times in 685 Posts
Üye No: 3332
İtibar Gücü: 3944
Rep Puanı : 132808
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() demekki söz doğru çekik gözlüler en iyisini yapana kadar en iyisi bu...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banned
Üyelik Tarihi: Nov 2005
Konum: kadirli
Mesajlar: 577
Teşekkür Etme: 54 Thanked 35 Times in 20 Posts
Üye No: 3225
İtibar Gücü: 0
Rep Puanı : 1760
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() gezmek güzel olurdu bu trenle, çin'in gizli emelleri olmasa daha güzel olurdu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ÇaKaL Üye
![]() Üyelik Tarihi: Feb 2006
Yaş: 40
Mesajlar: 1,021
Teşekkür Etme: 98 Thanked 4 Times in 2 Posts
Üye No: 9447
İtibar Gücü: 1621
Rep Puanı : 210
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() bu trene binmek isterdim . muhteşem bir duygu olurdu valla
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ÇaKaL Üye
![]() Üyelik Tarihi: Jan 2006
Mesajlar: 1,791
Teşekkür Etme: 0 Thanked 88 Times in 15 Posts
Üye No: 26295
İtibar Gücü: 2552
Rep Puanı : 76884
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() Alıntı:
__________________
CaKaLBot Banlanmış ve üyeliği iptal edilmiş üyelerin mesajlarını tek nickte toplayan bir bottur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bağımlı Üye
![]() Üyelik Tarihi: May 2006
Konum: M e r s i n
Yaş: 41
Mesajlar: 3,969
Teşekkür Etme: 705 Thanked 540 Times in 336 Posts
Üye No: 14065
İtibar Gücü: 2464
Rep Puanı : 27284
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() valla 50 saat yolculuk ne güzel
|
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Türkiye’de gördüm ki yolculuğu işe yaramış 15 Nisan 2008 | slipknot | Eskiler (Arşiv) | 0 | 04-15-2008 04:51 PM |
İstanbul’da tren seferleri kalkıyor/13 Haziran 2006 | Bostandere | Eskiler (Arşiv) | 0 | 06-13-2006 12:22 PM |
Acrox’tan Dünya’nın En Küçük Hub’ı/(02.06.2006) | Bostandere | Eskiler (Arşiv) | 0 | 06-02-2006 11:07 PM |
Japonya’da Yakıt Hücreli Tren | CaKaLBoT | Eskiler (Arşiv) | 1 | 04-19-2006 03:08 PM |
Stalin Ve 2. Dünya Savaşı Sonrası Sb’nde ‘Pazar Sosyalizmi’ Sorunu | Bostandere | Eskiler (Arşiv) | 2 | 03-10-2006 01:57 AM |