![]() |
|
Eskiler (Arşiv) Eski konular |
![]() ![]() |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 |
Forum Kalfası
![]() Üyelik Tarihi: Dec 2005
Konum: BeyCoast
Mesajlar: 7,003
Teşekkür Etme: 26 Thanked 333 Times in 269 Posts
Üye No: 4853
İtibar Gücü: 3000
Rep Puanı : 16800
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() Erkekler takıya yöneldi 50 gümüş mağazası açtı
Demet CENGİZ BİLGİN ![]() HEM babası, hem dedesi kuyumculuk sektöründe çalışan Hakan Sezgin, aile mesleğini perakendecilikle buluşturarak iki yılda 50 mağazaya ulaşmakla kalmadı, erkekleri de en iyi müşterileri arasına kattı. ’So Chic’ ve ’Fix Silver’ isimlerini taşıyan mağazalarla hızla büyüyen Sezgin Mücevherat’ın üçüncü kuşak patronu Hakan Zengin, "Erkeklerin de takıya ilgisi arttı. İki yıl önce yüzde 10 olan erkek müşteri sayımız yüzde 30’lara kadar çıktı" dedi. ÇELİK TAKIYA TALEP ARTIYOR: So Chic mağazalarının en iyi müşterilerinin 20-45 yaş arası, çalışan kadınlar olduğunu vurgulayan Hakan Sezgin, "Fix’in müşterisi biraz daha genç, 15-25 yaş arası. Artık saat de var. Bu yüzden erkekler de mağazalarımızda rahatça alışveriş yapıyor" diye konuştu. Erkeklerin son yıllarda özellikle çelik takıya ilgi gösterdiğini belirten Sezgin, bu ilginin önümüzdeki günlerde daha da yaygınlaşacağını söyledi. Şu anda çelik takı üretmediklerini, sadece ithal edip sattıklarını kaydeden Sezgin, "Çelik takılarla erkeklerin mağazalarımızdaki payı daha da artacak" dedi. GÜMÜŞTEKİ BOŞLUK: Altın ve değerli taşlar alanında faaliyet gösteren babasından 1987’de ayrılarak gümüşçülüğü tercih eden Hakan Sezgin, "Altın aslında daha kárlı bir iştir ama gümüşteki boşluğu gördüm. Orayı doldurmayı tercih ettim" dedi. Önce kendi atölyesini açarak çalışmalara başladığını anlatan Sezgin, "Sadece fabrikamızda 100’den fazla insan çalışıyor. Perakendeyle beraber 300 çalışanımız bulunuyor" diye konuştu. Sezgin, halen 35 So Chic, 15 de Fix Silver mağazasıyla faaliyet gösterdiklerini belirtti. ENERJİ TOPLADIK: Sezgin perakendecilikte hızlı büyümelerinin sırrını şöyle açıkladı: "Biz mağazalaşmaya 2000 yılında karar verdik. Harekete geçene kadar enerji topladık. Biriktirdiğimiz enerji itici gücümüz oldu. Altın gibi pekçok firmanın yığıldığı bir alana odaklanmadık. Olmayan bir şey yaptık. Tasarıma önem verdik. Trendleri yakından izliyoruz. Bizi başarılı kılan da bu oldu. Altınla günün modasını, trendlerini takip etmek zor. Çünkü altın çok daha pahalı bir maden. Gümüşün sağladığı esneklik, günün çizgilerini takip etmeyi kolaylaştırıyor. Gümüşü sokakta satılan üründen farklılaştırdık. Mağazaya soktuk." 2006’da 60 mağazamız olur TÜRKİYE’de henüz girmedikleri çok sayıda şehir olduğuna dikkat çeken Hakan Sezgin, "2006 sonuna kadar mağaza sayıları toplamı 60 olur. Anadolu’da şehirler inanılmaz gelişiyor. Büyüme potansiyeli çok yüksek. Türkiye bir tüketim toplumu oldu. Kazandığımızı hatta kazanmadığımızı harcıyoruz" diye konuştu. İlkyurtdışı mağazalarını Moskova’da açtıklarını belirten Hakan Sezgin "Yurtdışında So Chic mağazaları açacağız. Fix sadece Türkiye’de olacak" dedi. Ciromuzun yarısı ihracattan geliyor 2006 cirolarının 12-13 milyon dolar civarında olmasını beklediklerini kaydeden Hakan Sezgin, şöyle konuştu: "İhracatımız ise bunun yüzde 50’si kadar, yani 6 milyon dolar civarında olur. 60’ın üzerinde ülkeye ihracatımız var. Bunun çok büyük kısmı kendi imalatımız. Mağazalarda satılan ürünlerin ise yüzde 50’si bizim imalatımız, kalanı temsilcisi olduğumuz yabancı markalar." Sezgin United Colors of Benetton, Sisley, Mexx, Esprit, Pierre Cardin, Joop, Marc O’polo, Chiemsee, Thomas Sabo ve Elle gibi 22 markanın hem Türkiye hem de Balkan ülkeleri ve Türki Cumhuriyetler distribütörü olduklarını da hatırlattı. 300 milyonluk ABD’de 18 bin Türkiye’de 30 bin kuyumcu var HAKAN Sezgin, Türkiye ve ABD pazarını karşılaştırarak şunları söyledi: "Ortadoğu ülkesi olmanın, üçüncü dünya ülkesi olmanın getirdiği bir özellik olarak Türkiye’de altın zenginlik simgesi. Bir gösteriş aracı. 300 milyon nüfuslu ABD’de 18 bin kuyumcu varken, alım gücünün çok daha düşük olduğu Türkiye’de 30 bin kuyumcu var. Bunun yanında gümüşte de düşüklük var. Son 2-3 yılda bu boşluk hissedildiği için pekçok yabancı gümüşçü Türkiye’ye geldi. Yerli gümüş markaları da çıktı. Altına ilgi devam ediyor, ama son yıllarda beyaz altına ve gümüşe olan talep de arttı."
__________________
M@D_VIPer Nickten Öte..Bir Markadır... Her Gidişin Bir Dönüşü,Her Bitişin Bir Başlangıcı Vardır..!!! |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Paris hayatında yeni bir sayfa açtı / 25 Ekim | KoJiRo | Eskiler (Arşiv) | 5 | 10-25-2007 08:52 AM |
Çilek, ABD'de ilk mağazasını açtı / 22 Ekim | KoJiRo | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-22-2007 07:57 PM |
First Lady hamur açtı halı dokudu / 18 Ekim | KoJiRo | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-18-2007 06:53 PM |
Müjde'nin gazozunu hangi Bedri açtı? /09 ekim | F@sTaLaFisT@ | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-10-2007 11:51 AM |
Romanlar polise ateş açtı / 2 ekim | M@D_VIPer | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-02-2006 06:00 PM |