www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 07-01-2007, 04:40 PM   #1
jockeя
Administrator
 
jockeя Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Aug 2005
Mesajlar: 8,106
Teşekkür Etme: 20
Thanked 155 Times in 28 Posts
Üye No: 1
İtibar Gücü: 70000
Rep Puanı : 434913
Rep Derecesi : jockeя has a reputation beyond reputejockeя has a reputation beyond reputejockeя has a reputation beyond reputejockeя has a reputation beyond reputejockeя has a reputation beyond reputejockeя has a reputation beyond reputejockeя has a reputation beyond reputejockeя has a reputation beyond reputejockeя has a reputation beyond reputejockeя has a reputation beyond reputejockeя has a reputation beyond repute
Cinsiyet :
Ünvan : Admin
Varsayılan iPhone ile verilen pazarlama dersi / 1 Temmuz

Türkiye saati ile cumartesi günü 01.00 de piyasaya çıkacak olan iPhone ile ilgili tartışmaların ağırlık kazandığı bu dönemde, Apple'ın ürün pazarlaması ve kampanya konusunda ne kadar başarılı olduğu gözden kaçırılıyor.

Yeni bir ürün çıkarmaya hazırlandığında, yediden yetmişe teknolojiyi yakından takip edenlerde merak ve ilgi uyandırmayı başaran Apple, daha önce iPod ve iTunes'u beraber sunarak geliştirdiği projede de yine aynı başarıyı yakalamıştı. Farklı olmak isteyenlere, farklılık sunan ve bunu göze hoş gelecek şekilde gerçekleştiren Apple, bir anlamda tasarla-şaşırt-konuştur şeklinde işleyen bir süreci yöneterek kazanıyor.

Dünyanın küçüldüğü, toplumların birbirine yaklaştığı ve nihayetinde alışkanlıkların benzeştiği bir çağda, farklı olanın insanların dikkatiniçekeceği ana fikrinden haraket eden Apple mantığı, ürün üzerinde olumlu ya da olumsuz fikir belirtmeyi tetiklemeyi amaçlıyor.

Olumlu ya da olumsuz fikir belirtmenin, kabul etmek ve tanımak anlamına geldiğini iyi gören Apple, insanları ürün ya da proje üstünde konuşturarak aslında ortaya koyduğu şeyi beyinlere kazıyor. Bu şekilde herkesin bir yerinden tuttuğu şey de çok geçmeden trend oluyor.

Apple, işin en zor kısmı olan trend haline gelmeyi bu şekilde gerçekleştirirken, bulunduğu pazarın odağına yerleşmeyi de başarıyor. Sürecin devamında sıra rekabet eden diğer firmalara geliyor. Odağa yerleşen, tasarım aşamasından, son kullanıcıya ulaşım aşamasına kadar dalga dalga yayılan bu odaktaki şeyi, rakip firmaların alternatif ürünleri takip ediyor. Ama gelin görün ki, alternatif ürünlerde aslında alttan alta Apple'ın "konuştur" stratejisine hizmet ediyor. Her yeni alternatif ürününün, Apple ürünü ile karşılaştırılması; Apple'ın merkezdeki yerini daha da güçlendiriyor.

iPhone'un piyasaya çıkmasına sayılı saatlerin kaldığı şu anda; ürünün şimdilik sadece ABD'de hizmet veren cep telefonu oparatörü ile kullanılacak olmasının göz ardı edilip, dünyanın birçok yerindeki yazılı ve görsel basında yer bulması, bu stratejinin ve Apple'ın geçmişten gelen "akıllı proje" geleneğinin başarısı değil de nedir?

IPHONE KİMLERE HİTAP EDİYOR

Yazının girişinden beri bahsettiğimiz "konuştur" aşamasına, bir yerinden katılıp iPhone ile ilgili bazı değerlendirmeler yapalım.

Birçok özellik ile donatılan iPhone'un hangi amaçla kullanıma daha uygun olduğu da sıkça tartışılan diğer bir konu. Ürünle ilgili, eğlence odaklı bir multimedya cihazı mı yoksa iş gören akıllı bir telefon mu tartışmasına ürünün özelliklerini dikkate alarak cevap vermek gerekiyor.

Buna göre; iPhone'un 4 GB ve 8 GB bellek kapasitesi ve birçok MP3-çalardan daha uzun olan 24 saat dinleme süresi, mobil müzik dinleyicilerine hitap ettiğini açık şekilde gösteriyor. Yaklaşık bir hesapla, 4 GB belleğe sahip tipinde 800 şarkıyı depolamak mümkün. iPhone'un bu konudaki en büyük eksiği ise belleğinin artırılamıyor olması.

Video izlemeyi sevenler de cihazı beğenecektir. 320x480 ekran çözünürlüğüne 3.5 inç genişliğindeki dokunmatik ekranı, yeterli bir seyir keyfi sunarken, buradaki eksiklikte yine bellek kapasitesinden kaynaklanıyor. Ürünün bellek kapasitesini video içeriği için yetersiz bulanların, bilgisayarlarından video içeriği aktarımını daha sık aralıklarla yapacağını belirtmek gerek.

Moda tutkunu olan bayanlar da ürüne sempati ile bakabilir çünkü tasarım konusundaki başarısı konusunda çok fazla söze gerek bırakmayan Apple, çizilmeyen cam ekran ile uzun tırnakları da anlayışla karşılamanın adımını atmış.

Ülkelerarası ziyareti sık yapanlar da ürünü kullanabilir. Yalnız burada ücretlendirmenin ABD'li AT&T oparatörünün roaming tarifeleri üzeriden yapılacağı gözden kaçırılmamalı.

Bunlar aklımıza ilk gelenler. Elbette hiçbir şey mükemmel değildir. iPhone'a da mükemmel demek, en azından mükemmellik kavramının özüne ters bir durum. Bir ufacık kutucuk, içi dolu turşucuk duruşundan uzak olan iPhone'da bulunmayan özellikler arasında, oyun, 3G, Java ve Flash desteği ile video kaydı yapamama da bulunuyor.

Kadı kızlarının dahi kusurları ile atasözlerine konu olduğunu hatırlatarak, iPhone'u trend yaratan ama şu andaki özellikleri ile işini ön planda tutan profeyonellerin öncelikli tercihi olmaması daha mantıklı görünen bir ürün olarak tanımlayabiliriz.


jockeя çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
iPhone 3G'nin fiyatı 1000 doları aştı 23 Temmuz GooD aNd EvıL Eskiler (Arşiv) 0 07-23-2008 08:53 AM
iPhone 20 ülkeye daha geliyor 23 Temmuz GooD aNd EvıL Eskiler (Arşiv) 0 07-23-2008 08:49 AM
iPhone satış rakamlarında hile mi yapıldı? 20 Temmuz GooD aNd EvıL Eskiler (Arşiv) 0 07-20-2008 12:14 PM
Türk vekilden Türkiye'ye demokrasi dersi 10 Temmuz GooD aNd EvıL Eskiler (Arşiv) 0 07-10-2008 02:37 PM
iPhone için beklenen kuyruklar oluştu / 1 Temmuz jockeя Eskiler (Arşiv) 0 07-01-2007 04:40 PM

Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 12:26 PM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.