www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 10-10-2007, 11:59 AM   #1
F@sTaLaFisT@
Forum Müdavimi
 
F@sTaLaFisT@ Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Sep 2007
Yaş: 35
Mesajlar: 2,479
Teşekkür Etme: 46
Thanked 10 Times in 10 Posts
Üye No: 44467
İtibar Gücü: 1822
Rep Puanı : 2556
Rep Derecesi : F@sTaLaFisT@ has a reputation beyond reputeF@sTaLaFisT@ has a reputation beyond reputeF@sTaLaFisT@ has a reputation beyond reputeF@sTaLaFisT@ has a reputation beyond reputeF@sTaLaFisT@ has a reputation beyond reputeF@sTaLaFisT@ has a reputation beyond reputeF@sTaLaFisT@ has a reputation beyond reputeF@sTaLaFisT@ has a reputation beyond reputeF@sTaLaFisT@ has a reputation beyond reputeF@sTaLaFisT@ has a reputation beyond reputeF@sTaLaFisT@ has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Hızlı trende yeni bir hız denemesi

Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin ilk etabını oluşturan Ankara (Esenkent)- Eskişehir (Hasanbey) hattında gerçekleştirilen deneme seferlerinde bugün saatte 261 kilometre hıza ulaşıldı. Ankara-Eskişehir ''hızlı tren hattında'', 23 Nisan 2007'de başlayan test sürüşlerine, İtalya'dan kiralanan 3 vagon ve 2 makineden oluşan setle devam ediliyor.
Başlangıçta 70-80 kilometre hızla başlanılan test sürüşlerinde, bugün saatte 261 kilometre hıza ulaşıldı. Test sürüşünün bugünkü bölümünün tamamlandığı Ankara Garında yapılan açıklamada, yarın 275 kilometre test hızına ulaşılmasının hedeflendiği belirtildi.
Test sürüşüne katılan ekipte yer alan TÜV-SÜD Projelendirme ve Sertifikasyon Sorumlusu Valentino Monaco, Ankara Garında yaptığı açıklamada, test sürüşü sırasında ''çok yüksek bir kalite seviyesine ulaşıldığını'' belirterek, ''Genelde sertifikasyon kurumu olarak, bir günden bir güne 260'a kadar çıkılması çok nadir yapılan birşey ama bugün bütün gereksinimler bulundurulmuştu. O yüzden bunu uygun gördük'' dedi. Gelinen aşamada ''bazı eksiklerin'' olduğunu kaydeden Monaco, bunlar tamamlanınca sertifikasyon belgesini kasım ayı başlarında teslim edebileceklerini söyledi.
Deneme seferinde bulunanlardan Süleyman Demirel Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Karaşahin de hattın saatte 250 kilometre hız yapılabilecek bir geometriye sahip olduğunu ifade ederek, ''Dolayısıyla bu yeni bir hat. Eski hat biliyorsunuz duruyor. O hatta yük trenleri çalışacak. Bu yeni yapılan hatta tamamen hızlı trenler çalışacak, saatte 250 kilometre hıza ulaşacaklar'' şeklinde konuştu.
Deneme seferinde kullanılan trenin ''test treni'' olduğunu anımsatan Karaşahin, maksimum hızın yüzde 25 arttırımlı olacağını, dolayısıyla hatta en fazla saatte 275 kilometre hıza çıkılabileceğini söyledi. Trenin İtalyan Makinisti Giuseppe Parisi ise ''Türkiye koşullarında bu rekorun kırılmasının çok önemli ve tarihsel bir olay olduğunu'' ifade etti.
Parisi, Türk makinistlerin ''çok profesyonelce ve yüksek kalitede'' bir çalışma yürüttüklerini sözlerine ekledi. Esenkent-Hasanbey arasında 5 Eylül tarihinde yapılan test sürüşlerinde, Esenkent-Beylikköprü arasındaki 67 kilometrelik bölümde 226 kilometre hıza, Beylikköprü-Hasanbey arasındaki 125 kilometrelik etapta gerçekleştirilen test sürüşlerinde ise 140 kilometre hıza ulaşılmıştı.
F@sTaLaFisT@ çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 04:28 AM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.