![]() |
![]() |
#1 |
ÇaKaL Üye
![]() Üyelik Tarihi: Sep 2007
Konum: istanbul
Yaş: 43
Mesajlar: 1,020
Teşekkür Etme: 14 Thanked 35 Times in 30 Posts
Üye No: 44374
İtibar Gücü: 1520
Rep Puanı : 1562
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() Kusursuz bir dün düşlemiyorum
Mutlu çocukluk günleri için bile. Bir yarın yaşamadım ağrısız. Ne ki var mutluluk, endişesiz. Gurur da duymuyorum zamandan ama, Mücadeleden aman dilemiyorum. Güne gün ekliyorum umut artı. Artı; zor efsun, kendi ise belli. Korkmak için değil, korkulası dehliz. Sevmek var, bundan anlarız. Yüksekten akan ballı sütlü şelale. Şahanesin sen, ama ürkmüyorum. - Şiir şekil deneme Altı kıta ve üçüncü kıta özgür kıta. Dördüncü de aslında özgür kıta fakat uyakları bir ölçüde diğer kıtadaki uyak yapısına bağımlı. İlk ve son iki beyitte, uyak düzeni açısından bir ters simetri söz konus; ilk iki beyiti, son ikisi ile karşılaştırdığımızda. Bunlara ‘ikiz beyitler’ adını dedim. Bilmem iyi mi ettim. Ayrıca, alttan üçüncü beyit uyakları’ndaki “ı” ve “i”ler de, üstten ikinci beyit uyaklarıyla asimetrik. Tüm şiir, simetrik. Tabi sanırım, bence … Baş ve son uyaklar’ın ruh-anlam’a verdiği ifade; şiir bitip de okuduğumda, bir ‘kararlılık’ tınısı verdi bana -şiirin ortalarında ise daha yumuşak, bir meltem havası esmesine karşın. Sonra farkettim Ya sizce? 6 kıtalık ikiz dizeler’in özgür olanının 3. beyit olması ise tesadüfen gelişti. 666’daki inançlı insanın hayatı yoğuruş yaşamı’na uydu sanki bu ![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|