![]() |
|
Eskiler (Arşiv) Eski konular |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 |
Aşmış Üye
![]() Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: İstanbul
Mesajlar: 281,268
Teşekkür Etme: 98 Thanked 355 Times in 320 Posts
Üye No: 44033
İtibar Gücü: 57910
Rep Puanı : 34658
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() Türkiye'nin sabırsızlıkla beklediği hızlı trenin konfor testlerine yarın başlanacak. Ankara-Eskişehir arasında devam eden deneme sürüşleri kapsamında 6 Ekim'den itibaren hızlı trenin konfor testleri 5 hafta sürecek.
Testler kapsamında hızlı trenin virajlarda ne kadar yan yattığı ve yolculuk süresince oluşacak titreşimin oranı ölçülecek. Bu testlerin tamamlanmasının ardından hızlı tren rampalarda duruş mesafesini ölçecek testlere tabi tutulacak. Hızlı trenin tüm testlerini yıl sonuna kadar bitirmeyi hedefleyen TCDD Genel Müdürlüğü, deneme sürüşlerinin ardından en geç 2009 başında Ankara-Eskişehir arasında yolcu taşımacılığına başlamayı planlıyor. Hızlı tren yolcu taşımacılığına başladığında Ankara-Eskişehir arası demiryolu ulaşımı 3 saatten 1 saat 10 dakikaya inecek. Temmuz ayında önce hızlı trenin elektriği aldığı sistemin testleri yapıldı. Daha sonra trenin cer ve fren mekanizmaları test edildi. Hızlı tren setinin değişik hızlarda duruş mesafesi ölçüldü. Tüm bu testlerden elde edilen veriler standart değerlerle kıyaslandı. Deneme sürüşü için hızlı trene yolcuların ağırlığına eşdeğer her biri 80 kilogram ağırlığında toplam 417 kum torbası yerleştirildi. Böylece hızlı trenin boş ve dolu olduğu farklı durumlara ilişkin duruş mesafeleri tespit edildi. Saatte 60 kilometre hız ile başlatılan deneme sürüşlerinde maksimum hız olan 250 kilometrenin yüzde 10 fazlası olan 275 kilometre hıza ulaşıldı. Daha sonra hızlı trenin statik testleri yapıldı ve altyapı eksikliklerinin saptanması amacıyla ultrasonik araçla inceleme yapıldı. Almanya'dan kiralanan araçla, raylarda çatlak, kaynak noktaları ve bağlantı unsurları gibi yoldaki fiziki eksiklikler araştırıldı. Ultrasonik ray ölçüm aracının elde ettiği veriler Almanya'daki laboratuvarda incelendi. Elde edilen sonuçlardan hızlı tren hattının güvenlik sınırları içinde olduğu belirlendi.
__________________
Buraya Kadarmış .. ![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
Konu Araçları | |
Görünüm Modları | |
|
|