![]() |
![]() |
#1 |
Bağımlı Üye
![]() Üyelik Tarihi: Feb 2008
Mesajlar: 3,823
Teşekkür Etme: 0 Thanked 93 Times in 80 Posts
Üye No: 45172
İtibar Gücü: 2082
Rep Puanı : 4660
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() SALVADOR DALI (Figueras, 1904 - 1989) Dali'nin hezeyanlı imgeleme gücü yalnız oymalarında ve Asamblaj'larında değil, mücevherlerinde de görülür. Kendisinin de "takılmaz" olarak nitelendirdiği bu mücevherler biçimlerin parçalanması ve simgelerin yan yana gelmesindeki şaşırtıcı kısaltmalar ile, gerçeküstücü bir dünya görüşünü dile getirirler: "Örümcek Ayaklı Fil" bir damla gözyaşının aktığı "Zamanın Gözü" ve bu gözün bebeğine yerleştirilmiş saat, ya da sözü ve dinlemeyi bir arada simgeleyen "Telefon - Kulak Küpeleri", New York'ta Alemany tarafından imal edilen Dali'nin mücevherleri koleksiyonu, 1958'de ABD'deki "Owen Cheatham Foundation" tarafından satın alındı. Görünür kadın (1930), Akıl Dışının Fethi (1936), Narkissos'un Değişimi (1937), Salvador Dali'nin Gizli Yaşamı (1942), Büyü Sanatının 50 Sırrı (1942), Eski Modern Sanatın Boynuzluları (1956), Bir Dahinin Günlüğü (1964), Meissonier'ye Saygı (1968), gibi yazıları da Figueras'ta (Dali'nin kendisi tarafından düzenlenen "tiyatro - müze"), biri de ABD'de (Reynold Morse Kolleksiyonunu barındıran müze olmak üzere iki müze olarak toplanmıştır). |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|