www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 03-17-2008, 10:38 AM   #1
KoJiRo
Aşmış Üye
 
KoJiRo Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Konum: KoCaELi
Yaş: 40
Mesajlar: 34,356
Teşekkür Etme: 21
Thanked 162 Times in 97 Posts
Üye No: 23848
İtibar Gücü: 8775
Rep Puanı : 54700
Rep Derecesi : KoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan 'Hız kestik, yeniden gaza basacağız'

2002-2006'da 4 misli büyüdükten sonra 2007'de pek çok krizi yönetmek zorunda kalan Serpil Timuray, "Önümüzdeki 5 yılda iki kat büyüme hedefi koyduk" dedi..

Türkiye pazarında 10'uncu yılını dolduran Danone'nin Genel Müdürü Serpil Timuray, Ermeni krizi ve internette karalama kampanyasını kastederek, "Son iki yılda bir Türk genel müdür olarak manen çok üzüldüğüm bir süreç yaşadım. İnternetten karalama kampanyasının halkın yüzde 30'una ulaştığını ve onların buna inandığını gördük. 2008-2013 iş planını daha yüksek bazdan hazırlamayı tercih ederdim ama öyle olmayacak" dedi. Türkiye'ye 10 yılda 500 milyon YTL tutarında yatırım yaptıklarını anlatan Timuray şöyle devam etti: "Bunun bir kısmı da Tikveşli, Birtat ve Nestle'nin sütlü ürünler bölümünün satın alınması yatırımıydı. 2002-2006 çok yatırım yoğun bir dönemdi. Türkiye o dönemde Grup Danone'nin öncelikli yatırım pazarlarından biri oldu. Genelde o dönemde ortalama sütlü ürünler yatırım bütçesinin yüzde 10'u Türkiye'ye ayrıldı. Artık bundan sonra bu ulaştığımız seviyeyi sürdürmek ve inovasyonlarla beslemek şeklinde bir yatırım planına devam edeceğiz. Şirket olarak 2002-2006 döneminde 4 misli büyüdük. Ancak 2007'de daha verimlilik odaklı çalıştık. Ama 2008 yeniden büyüme programına döndüğümüz bir yıl olacak. 2002-2006 döneminde Grup Danone içinde dünyanın en hızlı büyüyen şirketi unvanını almıştık. Buna geri dönmek istiyoruz." Danone Türkiye'nin dünya sıralamasında 13'üncü sırada yer aldığını, hedeflerinin 5 yıl içinde 7'nci sıraya yükselmek olduğunu vurgulayan Timuray, "Belli bir çapa ulaştıktan sonra tabii öyle hızlı büyümek imkânsız. 2013 için 2 misli büyümeyi hedefliyoruz. 250 bin ton süt işliyoruz, bunu katma değerli ürünlerle 600 bin tona çıkmak istiyoruz" dedi.
__________________
KoJiRo çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Old 03-17-2008, 10:39 AM   #2
KoJiRo
Aşmış Üye
 
KoJiRo Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Konum: KoCaELi
Yaş: 40
Mesajlar: 34,356
Teşekkür Etme: 21
Thanked 162 Times in 97 Posts
Üye No: 23848
İtibar Gücü: 8775
Rep Puanı : 54700
Rep Derecesi : KoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan

Satın alma değil, yeni yatırım daha avantajlı


2008'DE 10 milyon Euro'luk yatırım yapacaklarını belirten Timuray, bu yıl özellikle çocuklara yönelik birkaç yeni ürün çıkarmaya hazırlandıklarını anlattı. Timuray, "Sütlü ürünler pazarının yüzde 10'unu katma değerli ürünler oluşturuyor" dedi. Önceliği satın almadan çok yeni yatırımlara vereceklerini vurgulayan Timuray, "Tabii ki çok akıllıca fırsatlara kapalı değiliz. Öte yandan esasında organik büyüme daha dolay. Çünkü diğerinde organizasyonel anlamda ciddi bir kültürel entegrasyon yapmanız gerekiyor. Satın almaların yüzde 90'ında 1+1, 2 etmiyor" diye konuştu.
__________________
KoJiRo çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Old 03-17-2008, 10:39 AM   #3
KoJiRo
Aşmış Üye
 
KoJiRo Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Konum: KoCaELi
Yaş: 40
Mesajlar: 34,356
Teşekkür Etme: 21
Thanked 162 Times in 97 Posts
Üye No: 23848
İtibar Gücü: 8775
Rep Puanı : 54700
Rep Derecesi : KoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan

Yoğurdun yüzde 80'i hâlâ bidonda satılıyor


YILLIK 45 kilogram ile dünyanın en fazla yoğurt tüketen ülkesi olan Türkiye'de markalı ürünlerin payının hâlâ yüzde 20 olduğunu belirterek, "Sütte kayıtdışılık daha hızlı azalıyor, payı yüzde 60'a düştü. Ama yoğurdun yüzde 80'i hala açık tüketim. Ev yapımı önemli pay alıyor. Öte yandan çok büyük bidonlarda kaşık kaşık yoğurt satışı İstanbul'un modern semtlerinde bile var. Köy yoğurdu kavramı ile bu ürünler prim yapıyor" dedi. Türkiye'de gıda maddelerinin doğal olmasıyla hijyenik olması kavramlarının birbirine karıştırıldığını vurgulayan Timuray, "Zararlı bakteriden korkmuyoruz, katkı maddesinden daha çok korkuyoruz. Türkiye'de sütlerin mikrobiyolojik kirliliği çok yüksek. 1 mililitede 3 milyon mikroptan söz ediyoruz. Gıdada yasal olan katkı ve koruyucu maddeler var ama biz Danone olarak koruyucu katkı maddesi kullanmıyoruz, bütün dünyadaki kuralımız bu" diye konuştu.
__________________
KoJiRo çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Old 03-17-2008, 10:39 AM   #4
KoJiRo
Aşmış Üye
 
KoJiRo Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Konum: KoCaELi
Yaş: 40
Mesajlar: 34,356
Teşekkür Etme: 21
Thanked 162 Times in 97 Posts
Üye No: 23848
İtibar Gücü: 8775
Rep Puanı : 54700
Rep Derecesi : KoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan

'Danacol tüketicisi idim, mağdurum'


* Danacol üretiminden niçin çıktınız?
Sanki Türkiye için erken bir üründü. Şu an çıkmış olmamız ileride girmeyeceğimiz anlamına gelmez. Biz dünyadaki pilot ülkelerden biriydik Danacol'de. Ve Türkiye'de kolesterolde fayda sağlayan ürünlere çok ihtiyaç var. Ama fonksiyonel ürünler Türkiye'de oldukça yeni. Activia'da bunun öncülüğünü yaptık ama aylık hane penetrasyonu yüzde 1'lerde. Oysaki kadınların yüzde 70'i sindirim problemi yaşıyor. Aynı şekilde kolesterolde de sorun var fakat Türk tüketicisi hala gıda ile sağlık vaadinin yan yana gelmesini çok fazla gerçekçi bulmuyor. Bazı regülasyonların da sektörle beraber gelişiyor olması da doğru iletişimi yapmamızı kısıtlıyor. Tüketiciye net olarak anlatabilmemiz lazım. Danone standartları gereği net olarak üretmemiz gereken miktarların altına düştü talep. Dolayısıyla üretimin çoğunu zayi etmemiz gereken bir durum oldu. Oysa üretim tesisi için yatırım yapmıştık ve hala da duruyor. Ama şu an baktınız zaman rakibimiz de bununla ilgili iletişim yapmıyor. Ben çok sadık bir Danacol tüketicisiydim ve benim de bulamamak gibi problemim var.
__________________
KoJiRo çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 05:01 AM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.