![]() |
|
Eskiler (Arşiv) Eski konular |
![]() ![]() |
|
Konu Araçları
![]() |
Görünüm Modları
![]() |
![]() |
#1 |
ÇaKaL Üye
![]() Üyelik Tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 1,358
Teşekkür Etme: 1 Thanked 13 Times in 12 Posts
Üye No: 45566
İtibar Gücü: 1624
Rep Puanı : 8694
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() Türk kozmetik sektörü de sektörel markalaşmaya ağırlık vermeye başladı. Kozmetik Tanıtım Grubu’nun oluşturulması için çalışmalara başlayan İKMİB’in, Bologna’da düzenlenen kozmetik fuarı Cosmoprof’ta yaptığı "Turkish Cosmetics" (Türk Kozmetiği) başlıklı tanıtım kampanyası büyük ilgi uyandırdı.
FINDIK ve dericilerden sonra Türk kozmetik sektörü de sektörel markalaşmaya ağırlık vermeye başladı. Kozmetik Tanıtım Grubu’nun oluşturulması için çalışmalara başlayan İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçılar Birliği (İKMİB) İtalya’nın Bologna şehrinde düzenlenen dünyanın en büyük kozmetik fuarı Cosmoprof’ta yaptığı tanıtım kampanyası ile dikkat çekti. İKMİB Başkanı Murat Akyüz, Türkiye’den münferit katılımlar hariç 15 birlik üyesi firmanın yer aldığı fuar öncesinde Re-Touch Your Mind (Algınızı Yenileyin) sloganıyla başlatılan yeni tanıtım kampanyası ile ilgili şu bilgileri verdi: 150 ÜLKEYE ULAŞACAĞIZ: "Geçen yıl 150 bin civarında profesyonel ziyaretçinin gezdiği ve 2 bin 200 kadar firmanın katıldığı Cosmoprof Fuarı’nda Retouch Your Mind Turkish Cosmetcis temalı reklamlarımızla yer aldık. Bunun yanı sıra 10 bin adet katalog hazırlattık. Bunları da gelecek 9 ay içerisinde ticari ateşeliğimizin bulunduğu bütün kıtalarda 150 kadar ülkede dağıtacağız. Sektörel markalaşma hedefiyle yola çıktık. Sektör içi eğitimler de dahil tüm bu tanıtımlara 5 milyon YTL bütçe ayırdık. Dış Ticaret Müşteşarlığı ile Kozmetik Tanıtım Grubu kurulması için temaslarımız sürüyor." İHRACAT YÜZDE 17 ARTTI: Türkiye’de bin 300’ün üzerinde kozmetik sektöründe üretim yapan firma bulunuyor ve sektörde çalışanların sayısı 14 bin olarak hesaplanıyor. Pek çok ülkeye ihracat yapan sektör, 2006 yılında 278 milyon dolar olan ihracat rakamını yüzde 17 artışla 2007’de 326 milyon dolara çıkardı. Dünyadaki büyüklüğü 150 milyar dolara ulaşan kozmetik sektörünün Türkiye’deki hacminin ise 2 milyar dolar civarında olduğu tahmin ediliyor. Türkiye kozmetik pazarında yerli markaların payı yüzde 30, ithal ürünlerin payı ise yüzde 70 civarında. TEKSTİLİ GEÇMEK İSTİYORUZ: 7 bin 200 üyesi olan İKMİB, kozmetiğin yanı sıra mineral yağlar, plastik, boya, deterjan, sabunun da aralarında bulunduğu pek çok sektörü kapsıyor. İKMİB Başkanı Murat Akyüz, Türkiye’nin toplam ihracatından yüzde 10 pay aldıklarını ifade ederek, "İhracatımızın yüzde 49’unu AB’ye yaparken bu oranı yüzde 60’a çıkardık. İhracatımızı artırarak Türkiye’nin toplam ihracatından daha çok pay almayı hedefliyoruz. Geçen yıl 10 milyar dolara ihracat gerçekleştirdik. Bu bize yetmez. Tekstil ihracatını geçmek istiyoruz" dedi. REACH’e kayıt yaptırmayan şirketin AB’ye ihracatı duracak AB’nin kimyasal hammaddeleri kayıt altına almak için başlattığı REACH oluşumuna kayıt yaptırmayanların ihracatının durabileceği uyarısında bulunan İKMİB Başkanı Murat Akyüz, "1 Haziran’dan itibaren 1 Aralık’a kadar kozmetikçilerin AB bölgesine gönderdikleri ürünlerde kullandıkları kimyasal hammaddenin miktarı yılda 1 tonu aşıyorsa bu maddeleri kayıt ettirmek zorunda. Bu hayati bir konu. Aksi halde 1 Aralık 2008’den itibaren kayıtsız hammaddesi olan şirketlerin ihracatı duracak. Üyemiz olan 7 bin 200 firmadan öncelikle etkilenebileceğini düşündüğümüz 700’ünü belirledik. Onları ziyarete başlayacağız" diye konuştu
__________________
![]() Bilinmєzlik içindє çözüm αгαчışlαrımlα kαчboldυm bu чollαгdα ..
|
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|