www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 04-21-2008, 05:16 PM   #1
ÇaKıR-
Bağımlı Üye
 
Üyelik Tarihi: Feb 2008
Mesajlar: 3,823
Teşekkür Etme: 0
Thanked 93 Times in 80 Posts
Üye No: 45172
İtibar Gücü: 2085
Rep Puanı : 4660
Rep Derecesi : ÇaKıR- has a reputation beyond reputeÇaKıR- has a reputation beyond reputeÇaKıR- has a reputation beyond reputeÇaKıR- has a reputation beyond reputeÇaKıR- has a reputation beyond reputeÇaKıR- has a reputation beyond reputeÇaKıR- has a reputation beyond reputeÇaKıR- has a reputation beyond reputeÇaKıR- has a reputation beyond reputeÇaKıR- has a reputation beyond reputeÇaKıR- has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Metrobüs durakları lüksleşiyor

Metrobüs durakları lüksleşiyor


Kadir Topbaş Metrobüs duraklarına yürüyen merdiven yapılacağını söyledi.
21 Nisan 2008 / 16:41


Topbaş, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde Halk Ekmek A.Ş'nin hizmetlerini tanıtmak amacıyla düzenlenen toplantının ardından basın mensuplarının çeşitli konulardaki sorularını yanıtladı.

Avcılar ile Topkapı arasında hizmet veren ve günde 224 bin yolcunun taşındığı metrobüsü okulların açılması üzerine acele hizmete aldıklarını belirten Topbaş, yolcu talebinin beklenenin çok üzerinde olması nedeniyle mevcut üst geçitlerin talebi karşılamadığını söyledi.

Bu üst geçitlerin sökülerek yerine özürlülerin de kullanımına uygun yürüyen merdivenler koyacaklarını belirten Topbaş, bunun için firmalardan teklif aldıklarını bildirdi.

Topbaş, ''Yürüyen merdiveni kent yaşamına sokmak istiyoruz. İlk uygulamasını da Sirkeci'de yapacağız'' dedi.

Mevcut üst geçitlerin de köylerde ve İstanbul'da ihtiyaç duyulan Kemerburgaz, Celaliye gibi yerleşim yerlerinde kullanılacağını belirten Topbaş, metrobüsün ikinci aşamasını oluşturan Topkapı-Mecidiyeköy arasını da yıl sonuna kadar hizmete sokmayı amaçladıklarını kaydetti.

-İGDAŞ VE İDO'YA TALEP ÇOK-
Topbaş, özelleştirilmelerle ilgili soru üzerine de satıştan ciddi rakamlar elde edebilmek için her birinin güçlü bir şirket olarak ortaya çıkması gerektiğini, bu nedenle de özel sektör mantığı ile çalışmalarına fırsat verdiklerini söyledi.

Şu anda ellerindeki en güçlü kuruluşların başında İGDAŞ VE İDO'nun geldiğini ve Mart 2009'da yapılacak yerel seçimlerin ardından bu iki şirketi de satışa çıkaracaklarını belirten Topbaş, elde edilecek gelirle de 150 kilometrelik raylı sistem yapmayı planladıklarını kaydetti.

Topbaş, İSKİ ilgili de talep bulunduğunu, ancak bu konuda bir düşüncelerinin olmadığını belirtti.

İGDAŞ ve İDO'ya yoğun talep olduğunu kaydeden Topbaş, ''Değişik ülkelerden talep geliyor. Özellikle satış haberlerinden sonra bu ilgi daha çok arttı. İGDAŞ 2007'de 65 milyon, İDO'da 45 milyon YTL kar etti. İGDAŞ yüzde 95 oranında yatırımlarını tamamladı. Sürekli de müşterisi artan karlı şirketler'' dedi.

Topbaş, metro yatırımları için 7,5-8 milyar dolara gereksinimleri olduğunu, bu şirketlerin satışından daha büyük gelir beklediklerini söyledi.

Kadir Topbaş, Ümraniye, Kartal ve Ayazağa hatları için 1 milyar 570 milyon Avro kaynak bulduklarını, bunların dışında belirlenen ve 2023 yılında bitirilmesi hedeflenen 7 hattı önümüzdeki dönem içinde hizmete sokmayı planladıklarını kaydetti.

-''ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEM METRO YILI OLACAK''-
Topbaş, seçimin ardından 5-6 yıl içinde Sarıyer'den Silivri'ye, Beykoz'a metro ile gidilebileceğini belirterek, ''Önümüzdeki dönem metro yılı olacak'' dedi.

Haliç Tersanesi'nin ihale ile İDO'nun kullanımına verildiğini, tersanelerdeki yoğunluk nedeniyle burada İDO gemilerinin kızaklandığını belirten Topbaş, ''Ancak Denizcilik Müsteşarlığı ile birlikte burayı müze yapacağız'' dedi.

Topbaş, özelleştirme yapıldığı zaman müzenin ve tersanenin bunun dışında tutulabileceğini, bunun değerlendirmesini daha sonra yapacaklarını söyledi.

Ulaşım hizmetlerinin tümüyle özelleştirme veya yap-işlet modeliyle neden verilmediği yönündeki bir soruyu da Topbaş, şöyle yanıtladı:

''Göreve geldiğimiz ilk yıllarda görüşme yaptığımız şirketlere ulaşımla ilgili mevcut raylı sistemlerin tamamını yap-işlet olarak vermeye hazır olduğumuzu hep söyledik.

Biz mevcut ulaşım sistemlerimizi, İstiklal Caddesi'ndeki tramvay dahil, şu an inşaatı yapılanlar dahil masaya koymaya hazırız. Maalesef ciddi yanıt alamadık. Çünkü metro yatırımları çok büyük yatırımlar. Geri dönüşleri çok uzun yıllar sürüyor. Gelen birkaç firma bizden yolculuk konusunda garantiler istedi. Öyle rakamlar koydular ki o paralar bile neredeyse metroyu yapacak kadardı. Metro gibi ağır maliyetli yatırımları bir çok ülkede hükümetler yapmıştır. Biz kendi kaynaklarımızla yapmaya çalışıyoruz.''
AA
ÇaKıR- çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 08:12 AM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.