www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

 
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 07-16-2008, 08:13 AM   #1
GooD aNd EvıL
Aşmış Üye
 
GooD aNd EvıL Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: İstanbul
Mesajlar: 281,268
Teşekkür Etme: 98
Thanked 355 Times in 320 Posts
Üye No: 44033
İtibar Gücü: 57904
Rep Puanı : 34658
Rep Derecesi : GooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Nefertiti'nin gemisi canlanmaya hazır 16 Temmuz

Kaş'ın Uluburun açıklarında 3 bin 300 yıl önce Kraliçe Nefertiti'nin kraliyet mühründen dev amforalara, mücevherlerden savaş aletlerine kadar 20 bin parça ile batan geminin yüzen-gezer replikası (bire bir kopyası) Uluburun-2.


Alınan bilgiye göre, ''Yüzyılın keşfi'' olarak nitelendirilen Uluburun batığı, 1982 yılında bir sünger dalgıcı tarafından fark edildi. 1984'te George Bass ve ardından Cemal Pulak tarafından yürütülen sualtı kazı çalışmalarıyla en az 7 medeniyete ait paha biçilmez yükü ile su yüzüne çıkarılan batık ile Tunç Çağı'nın birçok bilinmezi bu sayede aydınlandı.
Buluntularıyla 20 yıl boyunca arkeoloji ve bilim dünyasını heyecanlandıran Uluburun'un bilinen en eski ticaret gemisi batığı ve rotasından dolayı da bilinen ilk açık deniz teknesi olduğu belirlenmiş, yük buluntularının kehribardan altına, Miken kaplarından fildişine, Nefertiti'nin mühründen Kıbrıs çömleklerine kadar çeşitlilik gösteren birliktelikleriyle bir ilk olduğu tespit edilmişti.
Batığın 360 Derece Araştırma Grubu'nca 2005 yılında aslına uygun ilk replikası, sekiz ayda yapılarak denize indirilmiş, birçok limana uğrayarak vatandaşlarca büyük ilgi gördü.
Türkiye'nin kültürel mirasına sahip çıkmak, sualtı arkeoloğu yetiştirmek ve Kaş'ı dünyanın en iyi dalış merkezlerinden biri haline getirmek isteyen 360 Derece Araştırma Grubu, Kaş Deniz Tarihi Araştırmaları Derneği ve Sualtı Araştırmaları Derneği, aslına uygun ikinci tekneyi inşa ederek Kaş'taki Hidayet Koy mevkisinde batırmış, batığın kameralarla izlenerek 'arkeo-park'a dönüşmesi hedeflenmişti.
Uluburun 2'nin ise çıktığı seferlerden sonra battığı yer olan Kaş'da Tunç Çağı dönemine ve deneysel arkeoloji kurallarına göre inşa edilmiş bir liman kesitinde, açık hava müzesi olarak sergilenmesi planlanmıştı.
-KENDİ BORCUNU ÖDÜYOR-
Kaş Deniz Tarihi Araştırmalar Derneği Başkanı Murat Draman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, hem dalış turizmine hem de sualtı arkeoloğu yetiştirilmesine katkı sağlamayı amaçlayan Uluburun 3'ün, Kaş'ın tanıtımına da hizmet verecek olması nedeniyle pek çok kuruluşu heyecanlandırdığını, ancak bölgesel kara ve deniz ticaret odaları başta olmak üzere Kaymakamlık dışında hiçbir kurumun verdiği maddi destek sözünü tutmadığını ileri sürdü. Uluburun 3'ün yapımı öncesinde destek sözü veren bazı kuruluşlardan yardım gelmeyince, çalışmanın kişisel fedakarlıklarla sürdürüldüğünü ifade eden Draman, yaklaşık 100 bin YTL'lik maliyetin, batığa dalanlardan alınan 5 YTL bağışlarla karşılanmaya çalışıldığını belirtti. Draman, ''Kaş dalış için bir markaysa, bu batık da bir mücevher değerinde. Hak ettiği değer, şu an verilen değerin çok üstünde'' diye konuştu.
Uluburun 3'ün 18 metre derinlikte batırıldığını, ancak akıntıyla şu anda geminin 30 metreye kadar indiğini söyleyen Draman, ''18 metreye kadar dalanlar geminin direklerini görebiliyor. Ancak daha profesyonel dalışçılar, geminin etrafında ve içinde dolaşabiliyor'' dedi.

-TUNÇ ÇAĞI LİMANI-

Draman, asıl hedeflerinin ise Uluburun-2'nin demir atacağı Tunç Çağı Limanı Canlandırma Projesi'ni hayata geçirmek olduğunu vurguladı.
Proje çerçevesinde, Tunç Çağı'na ait mimari yapı özellikleriyle, dönemin bir liman modelinin inşa edileceğini belirten Draman, bu limanın, hem dönemi içinde nasıl kullanıldığına dair bir açık hava arkeoloji parkı olacağını hem de kültürel etkinlikler için kullanılabileceğini kaydetti.
Uluburun Batığı'nın Kaş'ta keşfedilişinden yola çıkarak, dünyada ilk olacak bir projeyi hayata geçirmek istediklerini belirten Draman, ''Dönemin geleneksel bina yapım bilgileriyle, binalar inşa edilecek. Ayrıca küçük bir rıhtımın yapılması da düşünülüyor'' dedi.
Tunç Çağı Limanı'nın ihalesi gerçekleştirilen Kaş Limanı'nın bir bölümüne yapılmasının planlandığını anlatan Draman, bu sayede yeni marinanın görsel güzelliğinin de artacağını kaydetti.
Tunç Çağı Limanı'nın açık sahasında taş çapalar, farklı uygarlıklara ait amforalar, değişik formlarda seramik eşyalar, balyalar, tahıl çuvalları, balık ağları, tenteler ve altında pazar tezgahları, dokumalar, merdivenler, kuyu, dönemin giysilerinin bulunacağı bildirildi.
__________________
Buraya Kadarmış ..
GooD aNd EvıL çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
 


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 03:35 AM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.