www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

 
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 07-20-2008, 08:31 AM   #1
GooD aNd EvıL
Aşmış Üye
 
GooD aNd EvıL Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: İstanbul
Mesajlar: 281,268
Teşekkür Etme: 98
Thanked 355 Times in 320 Posts
Üye No: 44033
İtibar Gücü: 57909
Rep Puanı : 34658
Rep Derecesi : GooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan 'Sektörde 1.8 milyar $'lık ek petrol maliyeti, konsolidasyona neden 20 Temmuz

Pegasus Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, yakıt fiyatlarındaki artışın, sektöre toplamda 1.8 milyar dolarlık ek fatura çıkardığını belirterek, kasım ayında konsolidasyon beklediğini dile getirdi..

Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, yakıt fiyatlarındaki her 10 dolar farkın sektöre 300 milyon dolar ilave fatura getirdiğini ve bunun da toplamda 1.8 milyar dolar ilave yük anlamına geldiğini kaydetti. Sabancı, buna bağlı olarak, yaz sezonu biter bitmez kasım ayından itibaren sektörde yeniden konsolidasyon eforlarının başlamak zorunda olduğunu ve kartların yeniden dağıtılacağını söyledi. Ali Sabancı, şu anda sektörü etkileyen belirleyici faktörün yakıt fiyatları olduğunu, Türkiye'de yılda 18-19 hava yolu şirketinin toplam 3 milyon ton yakıt harcadığını kaydederek, 2007 yılında ortalama 73 dolar olan yakıt fiyatının şu anda 135 dolar civarında olduğunu ve 60 dolar civarında bir farkın doğduğunu anlattı. Yakıt fiyatlarındaki ek yükün yarısının THY, yarısının da diğer şirketlerin olduğunu dile getiren Sabancı, "Maliyetin yarısını misafirlere yansıtırsan, kalan yarısı için bir yerlerden para bulman lazım. Buradan yola çıkarak diyorum ki; yaz sezonu biter bitmez artık kasım ayından itibaren sektörde yeniden konsolidasyon eforları başlamak zorunda. Kartlar bu sektörde yeniden dağıtılacak. Verimliliği yakalayabilmek için hacmi, ölçeği yakalamak lazım" dedi. Pegasus'a yakıt fiyatları artışının 80- 90 milyon dolarlık etki yaptığına dikkat çeken Sabancı, fiyatlar nedeniyle maliyet artışı karşısında bilet fiyatlarını artırmadıklarını, ancak kademeli olarak yakıt harçlarının arttığını, yurt dışında da zaten bilet fiyatlarının eskisi gibi düşük olmayacağı yönünde tez olduğunu söyledi.

PAYIMIZ % 30 OLACAK
Sabancı, 2-3 yılda Türkiye'de 3 veya 4 tane hava yolu şirketi kalacağını tahmin ettiğini, Pegasus'un yüzde 17 olan pazar payının yüzde 30'a çıkacağını öngördüklerini kaydetti. Bu yıl toplam 4.5 milyon yolcu sayısına ulaşmayı hedeflediklerini dile getiren Sabancı, 2015'e kadar 24 yeni uçak alacaklarını, 1.8 milyar dolarlık yatırım yapacaklarını da sözlerine ekledi.
__________________
Buraya Kadarmış ..
GooD aNd EvıL çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
 


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 01:16 PM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.