![]() |
|
Yurttan Haberler Yurttan Haberler Bu Bölümümüzde. |
![]() ![]() |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 |
Aşmış Üye
![]() Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: İstanbul
Mesajlar: 281,268
Teşekkür Etme: 98 Thanked 355 Times in 320 Posts
Üye No: 44033
İtibar Gücü: 57907
Rep Puanı : 34658
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() KARAYOLLARI Genel Müdürü Cahit Turhan, İstanbul’a yapılacak 3’üncü köPage Rankingü için İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin ‘Ulaşım Master Planı’ çerçevesinde bir koridor tespit etmesini beklediklerini söyledi.
Turhan, “Bizim birkaç alternatifimiz var. Hangi koridorlardan ve noktalardan geçebiliriz bunları kendilerine bildirdik. Bu kesimlerin birinde bize koridor bırakırlarsa, o koridorda 3’üncü karayolu geçişini yapacağız. Bunu da yap-işlet-devret yöntemiyle yapacağız. Bu koridordaki trafik hacmi, trafik kapasitesi, bu projeyi yap-işlet-devretle yapmaya imkan veriyor” dedi. Bolu Abant Tabiat Parkı’ndaki Büyük Abant Otel’de bölge müdürleriyle toplantı yapan Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, DHA muhabirinin sorularını yanıtladı. 3’üncü köPage Rankingünün Kuzey Marmara Otoyolu’nun bir parçası olduğunu söyleyen Turhan, “İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmalarını yapmakta olduğu ve aldığımız bilgilere göre sonlanma noktasına getirdiği İstanbul Metropolitan Merkezi çalışmaları ve buna bağlı olarak Ulaşım Master Planı çerçevesinde bir koridor tespit edip, bize ayıracaklar. Bunu bekliyoruz. Bizim birkaç alternatifimiz var. Hangi koridorlardan ve noktalardan geçebiliriz, bunları kendilerine bildirdik. Burada 1 kilometre veya 1250 metre arasında bir köPage Rankingü yapılması lazım. Bunun da yapılabilmesi için kesimleri belli. Bu kesimlerin birinde bize koridor bırakırlarsa, o koridorda 3’üncü karayolu geçişini yapacağız. Bunu da yap-işlet-devret yöntemiyle yapacağız. Bu koridordaki trafik hacmi, trafik kapasitesi, bu projeyi yap-işlet-devretle yapmaya imkan veriyor” dedi. İSTANBUL'DA ARAÇ SAYISI 2.5 MİLYONUN ÜZERİNDE Turhan, İstanbul’da araç sayısının 2.5 milyonun üzerine çıktığını belirterek, şöyle konuştu: “İstanbul’un, Anadolu ve Avrupa yakasını birbirine bağlayan iki boğaz köPage Rankingümüz var. Buradan ortalama günde geçen trafik sayısı çift yönlü olarak 450 bin civarında. Aslında olması gereken trafik tahminimize göre 600 bin civarında. Bastırılmış bir trafik var. Bunun nedeni, İstanbul’un her iki tarafındaki trafik talebinin yüksek olması ve geçişlerin sıkıntılı olması, gecikmeli olması, uzun süreli yollarda tıkanıklık olması, bu mevcut alt yapının, bu trafiği taşımakta yetersiz olduğu anlamına geliyor. Yeni bir kapasite ulaşım arteri oluşturma ihtiyacı var. Bunu yaşayan her İstanbullu biliyor. Bu çileyi çeken herkes biliyor. Hesaplarımıza göre, tahmin ettiğimiz 600 bin trafik geçiş talebi yeni yapacağımız köPage Rankingünün de kapasitesini hemen hemen oluşturmuş durumda. Baskın bir trafik olan mevcut köPage Rankingülerdeki trafiği rahatlatmak ve şu anda trafiğin çilesi yüzünden istediği zaman trafiğe çıkamayan vatandaşlarımız da daha rahat ve konforlu bu ulaşım hizmetinden yararlanmış olacaklar. İstanbul’un yakın civarında da bu sıkıntılar var. Hadımköy ve Aksaray arasında da var. Kartal ile Kadıköy arasında da boğuluyor. Özellikle belirli saatlerde insanlar ortalama olarak 20 kilometreye kadar hızlarını düşürüyorlar. Bu da yüksek maliyetli bir ulaşım hizmetini ortaya çıkartıyor. İnsanlar gidecekleri yolu daha uzun zamanda alıyorlar. Sabah işe gittiklerinde insanların iş üretmesi lazım, yolda yorulunca iş verimleri düşüyor, akaryakıt artıyor, araçta yıpranmalar oluyor.” ÖNLEMLER BOLU DAĞI’NDA KAZALARI AZALTTI Bolu Dağı Tüneli geçişinde aldıkları önlemlerin kazaları azalttığını da açıklayan Turhan, “İlk açıldığı zaman işaretleme ve uyarı levhaları vardı. Sürücüler hız yapma duygularını dizginleyemediler, bir takım kazalar oldu. Sürücünün sürüş konforunu ve kabiliyetini sınırlayan bazı elektronik tabelalar koyduk. Sürücüler uzun yolda hızlı giderken kurallara uyduğunu zannediyordu. Otoyolun geometrik şartları yüksek hız yapmaya müsait. Aşırı hız yaptığında kendisini hızlı gitmiyor gibi görüyor. Tüneli geçerken de hızını kesmesi lazım. Tünelin içerisinde aşırı hızlı giden araçlara karşı, aracın konforunu rahatsız etmeyecek ama ses çıkartan çizgiler yaptık. Girişte ve çıkışta hızlarını otomatik olarak ölçüp hızlarını elektronik olarak söylüyoruz. Kendisini bir kez daha kontrol etme imkanını sağlıyoruz. Akıllı ulaşım sistemleri ile uyarıyoruz. Alınan önlemlerden sonra kazalarda düşüş oldu” dedi. Bu kış Bolu Dağı’nda fazla kaza olmadığını ifade eden Turhan, “Bu kış çok fazla kaza olmadı. Otomatik buz önleyici sistem yaptık. Hava şartlarını tanımlayıp otomatik buz çözücü sistemleri yola atarak buzlanmayı engelliyor. Sürücüler, daha önce yolda kar ve yağmur yok zannedip gizli buzlanmada, viyadüklerdeki gizli buzlanmada da araçlarını kontrol edemeyince vahim kazalar oluyordu. Bu sistemle de bunu ortadan kaldırmış olduk” diye konuştu. |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|