www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 05-06-2006, 07:10 PM   #1
Tathar Elanessé
ÇaKaL Üye
 
Tathar Elanessé Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Sep 2005
Konum: Lothlorien
Yaş: 43
Mesajlar: 1,424
Teşekkür Etme: 145
Thanked 408 Times in 212 Posts
Üye No: 602
İtibar Gücü: 2027
Rep Puanı : 29938
Rep Derecesi : Tathar Elanessé has a reputation beyond reputeTathar Elanessé has a reputation beyond reputeTathar Elanessé has a reputation beyond reputeTathar Elanessé has a reputation beyond reputeTathar Elanessé has a reputation beyond reputeTathar Elanessé has a reputation beyond reputeTathar Elanessé has a reputation beyond reputeTathar Elanessé has a reputation beyond reputeTathar Elanessé has a reputation beyond reputeTathar Elanessé has a reputation beyond reputeTathar Elanessé has a reputation beyond repute
Cinsiyet :
Varsayılan İşte elektrikli ilk Türk otomobili

İşte elektrikli ilk Türk otomobili
Ve Türkiye'nin ilk lityum iyon bataryalı otomobili yapıldı. 100 bin dolara mal olan aracın bataryası ev elektriği ile 2 saatte şarj edilebiliyor. İşte araç ve özellikleri

Doğan Erdoğan'ın haberi

Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Türkiye'nin ilk lityum iyon bataryalı otomobilini, iç kaplaması için Bursa'ya gönderdi. İlk test sürüşü haziranda yapılacak araç, 2007'de hidrojenle de çalışacak.

Türk otomotiv sanayii, 1961'de Eskişehir'de üretilen Devrim'i birkaç ay sonra tarihe gömdükten sonra yeni bir sıçrama fırsatıyla karşı karşıya. Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü'nün (GYTE) 100 bin dolar harcayarak ürettiği, Türkiye'nin en gelişmiş ilk yerli yapım elektrikli otomobilinin test sürüşü önümüzdeki ay yapılacak. Tüm aksamı yerleştirilen araç şu anda iç kaplaması yapılmak üzere Bursa'da bulunuyor.

Kendine özgün bir tasarımı olan bataryalı araç, cep telefonundakine benzer bir “lityum iyon polimer” batarya ile çalışıyor ve ev elektriği ile şarj ediliyor. Henüz ismi belirlenmeyen otomobile 2007 yılında yakıt hücresi (fuel cell) de monte edilecek. Bu sayede hidrojen ya da hidrojen desteğiyle çalışır hale gelecek.

Hedef, maliyeti 10 bin dolara indirmek

Enstitü ekibi, aracı teknik olarak iki yıl içinde tamamen hazır hale getirmek için çalışıyor. Ancak üretim için alınması gereken yol uzun. Hedef ise aracın maliyetini 10 bin dolara indirmek.



GYTE Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Ali Ata, bir yıla yakın süredir üzerinde çalıştıkları hidrojenli otomobil projesini ilk kez Referans'a anlattı. Ata'ya göre içten yanmalı motorda gidecek yeri kalmayan otomotiv endüstrisinde, artık sıfırdan bir yarış başladı. Yarışın adı elektrik ve hidrojen enerjisi. Doç. Ali Ata, "Biz bir zemin oluşturduk. Büyük otomobil üreticileri şu anda elektrikli motorda Türkiye'den belki iki kilometre önde ama diğer teknolojilerde bir milyon kilometre önümüzdeler. Biz şu anda bu teknolojiler üzerine çalışmaya başlasak, arabayı yapmasak bile hiç olmazsa yetişmiş elemanlarımız olur" dedi.

GYTE ekibinin geliştirdiği aracın lityum iyon polimer bataryası Çin'den, elektrikli çekiş sistemi de Almanya'dan alınmış. Enstitü, batarya grubu da dahil olmak üzere birçok parçayı Türkiye'de üretmek için planlar yapıyor. GYTE ayrıca, bir hibrit araç laboratuarı kurmayı da düşünüyor.

Hidrojenliye dönüşüm kolay

Ali Ata ve 10 kişilik enstitü ekibi, elektrik enerjisini bataryadan alan prototip aracı 2007'de hidrojenle çalıştıracak. Doç. Ata, bunu şöyle anlatıyor: "Aracımız ilk etapta yakıt hücreli olmayacak. Başta enerjisini lityum iyon polimer bataryadan alacak. Elektrikli çekiş sistemini oluşturduktan sonra yakıt hücresini buna monte etmek çok kolay. Sadece bataryanın yanına yakıt hücresini koyacaksınız ve araç bu sefer hidrojenli hale gelecek. Yakıt hücrelerinin siparişini de verdik. Sorun yakıt hücresinin takılması değil, sistem entegrasyonu. Gaza bastığınızda ne zaman yakıt hücresinden, ne zaman bataryadan ya da ne zaman içten yanmalı motordan tahrik olacağıyla ilgili."

Türkiye'nin ilk gelişmiş elektrikli otomobili bir saatte 10 kilovat elektrik tüketecek. GYTE, bunun şarj ünitelerini de geliştiriyor. Bu sayede otomobil sahibi evinin garajında 220 voltla bataryasını kendi basit bir şekilde şarj edebilecek. Aynen cep telefonunda olduğu gibi. GYTE'nin prototip aracı yakıt bağımsızlığı sağlıyor. Bir başka deyişle elektriğin olduğu her yer benzin pompası haline gelecek.

Diyarbakır'dan arayıp bayilik isteyen oldu

Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, elektrik ve hidrojen enerjisi konusundaki çalışmalarıyla dikkat çeken bir kuruluş. Çalışmaları duyan girişimciler enstitüye koşuyor. Öğretim Üyesi Doç. Ali Ata, gerçekçi kalındığı sürece bu ilgiden memnun. Ata şöyle anlatıyor: "Biz bir araştırma enstitüsüyüz, fabrika değiliz. Burada ilginç mesajlarla karşılaştık. Diyarbakır'dan arayıp bayilik isteyenler var. Sinan Aygün Bey (Ankara Ticaret Odası Başkanı) arıyor, 'Ali Bey bize iki tane elektrikli araç üretir misiniz' diye. Yatırımcıya şu aşamada ihtiyacımız yok. Biz sermayesi olan, işi bilmeyen insanlarla çalışmak istemiyoruz. Paramız yok değil, var. Devlet bu konuda bize destek oluyor. Biz, 'Hoca sen bize sihirli bir fikir bul, biz de bunu üretelim' noktasında değiliz."

Aracın özellikleri

- Özel şarj cihazı sayesinde 2 saatte şarj olacak.

- Aksamı mekanik değil, tamamen elektriksel.

- Maksimum hız saatte 60-70 kilometre.

- Bir şarjla 60-80 kilometre yol yapabilecek.

-Gerçek sonuçlar deneme sürüşünde çıkacak.
__________________

Tanıdıktı yalnızlık oysa
Haklısın belki yanımda
Hazırdım bu kez mutluluğa
Nerden çıktı şimdi bu ayrılık

Öyle boş öyle boş ki bu dünya
Güneşim sandım seni oysa
Girdabın içinde yaşarken
Yakamoz yakamoz çakar aklıma

Susadım sana tek bir nefeste
Yaşadım aşkımı bir heveste
Gözümün önünde durma n''olur
Yaşamak öyle zor ki bu bedende

Hadi yoluna eyvallah
Mutlu ol gülüm işallah
Sen geçen günün ardından
Bi başına kalma inşallah
Tathar Elanessé çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
’2010 Kültür Başkenti’ne gelen Türk imzalı elektrikli otoyla gezecek Author41 Ekonomi&Borsa Haberleri 0 06-24-2009 10:08 AM
İşte Kahraman TÜRK Askeri! sara74 Eskiler (Arşiv) 1 08-04-2007 03:42 PM
Test sonuçlarına göre İşte Dünyanın en Hızlı Otomobili... bugrahan Eskiler (Arşiv) 7 08-01-2007 03:06 AM
İşte Size Türk İşi Premium!! :)))) K r a L Eskiler (Arşiv) 3 10-03-2006 01:17 PM
İşte ünlü Türk hacker! Bostandere Eskiler (Arşiv) 4 06-11-2006 09:08 PM

Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 07:39 AM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.