![]() |
![]() |
#1 |
Daimi Üye
![]() Üyelik Tarihi: Oct 2005
Konum: cehennemin dibi
Yaş: 41
Mesajlar: 550
Teşekkür Etme: 120 Thanked 157 Times in 93 Posts
Üye No: 2098
İtibar Gücü: 1642
Rep Puanı : 9080
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() İstanbul, 2010 için geri sayıma başladı! 2010 Avrupa kültür başkenti ilan edilen İstanbul’un tarihi dokusunun onarılması ve altyapı sorununu çözülmesi için hazırlıklara başlandı. Valilik ve İTO, kente göçün durdurulması için hazırlık yaparken; belediye 500 milyonluk ulaşım projesi hazırlıyor. ![]() İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO) yayın organı İtovizyon Dergisi’nin yazarı Tamer Çerçi, 2010 yılında Avrupa Kültür Başkenti olmaya hazırlanan İstanbul’un hazırlıklarını inceledi ve bir dosya hazırladı. Avrupa Birliği tarafından 2010 yılı için Avrupa başkenti seçilen İstanbul için başta İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Valiliği olmak üzere, aralarında İTO ve Devlet Planlama Teşkilatı’nın da bulunduğu kurumlar proje seferberliği başlattı. ![]() İBB, Eminönü’ndeki tarihi dokunun onarılması için 150 milyon dolarlık yatırıma hazırlanırken bir yandan da kentin ulaşım sorununun çözümü için 500 milyon YTL’lik projeyi uygulamaya soktu. Bu proje İstanbul’un ulaşım sorununun çözümü için yıl sonuna kadar 42 yeni kavşak ve yolun yapımını öngörüyor. Şu ana kadar 21 yol ve kavşağın yapımı tamamlandı. Bu çerçevede “7 Tepe 7 kilometre” sloganıyla 78 metre uzunluğunda 32 tünel devreye girecek. Avrupa 21 yıldır başkent seçiyor Avrupa’da 20 yıldır kültür başkentleri seçimi yapılıyor. İlk kültür başkenti 85 yılında Atina olmuştu. Avrupa Kültür Başkenti fikrini ortaya atan kişi ise Yunanistan Kültür Bakanı Melina Merküri. Bugüne kadar kültür başkentliği yapan ülkelere bakıldığında; Floransa, Dublin, Lizbon, Anvers, Selanik, Weimar, Graz ve Salamanca dikkat çekiyor. Bu kentlerden bazılarının uluslararası organizasyonlara ev sahipliği yapmaları da başka bir ortak özellik. Örneğin Atina geçen yıl Olimpiyatlara, Lizbon Avrupa Futbol Şampiyonasına ev sahipliği yapmıştı. Bu açıdan bakıldığında son yıllarda uluslar arası organizasyonlara ev sahipliği yapan İstanbul’da önemli bir deneyime sahip. ![]() Ayrıca daha önceden kültür başkenti olan kentler arasında İstanbul gibi büyük metropoller de yer alıyor. Bu İstanbul için ayrı bir avantaj. Örneğin Paris, Fransız ihtilali’nin 200. yılının kutlandığı 1989’da; Berlin iki Almanya’nın birleşmesi nedeniyle 1888’de kültür başkenti olmuştu. 1999 yılına kadar sadece AB üyesi ülkelerin kentleri Avrupa Kültür Başkenti olmaya aday gösteriliyordu. Ancak, AB 1999 yılında aldığı kararla aday ülkelerden de kentlerin aday gösterilmesine olanak tanıdı. Böylelikle İstanbul’a aday olmak için yol açılmış oldu. Başkent olmanın avantajı 2004 yılında geçen yıl Fransa 75 milyon turist ile en çok turist çeken ülke oldu. Fransa’nın en çok turist çeken ülke olmasında en önemli etken Lille şehrinin 2004 yılı için Dünya Kültür Başkenti olması ve Normandiya çıkarmasının 60. yıl kutlamalarıydı. Dolayısıyla Avrupa Kültür Başkenti veya Dünya Kültür Başkenti seçilen kentler, o yıl içinde gerçekleştirilen sayısız etkinliklerle ilave turist çekiyor. Avrupa Kültür Başkenti olan Lille’de 6 Aralık 2003 ile 20 Kasım 2004 tarihleri arasında 2 bin 400 etkinlik düzenlenirken şehri yüzde 40’ının yabancıların oluşturduğu 9 milyon turist gezdi. Lille örneğinden hareketle İstanbul’un Avrupa Kültür Başkenti ilan edilmesi halinde düzenlenecek etkinlikler sayesinde gelecek turist sayısının katlanması bekleniyor. Örneğin Le Monde gazetesinin haberine göre Lille’de ünlü ressamlar Rubens’in sergisini 300 bin, Picasso’nun sergisini ise 150 bin kişi gezdi. Bu arada Avrupa Kültür Başkenti seçilen kentler AB fonlarından da maddi destek alabiliyor. 190 bin nüfuslu Lille, Avrupa Kültür Başkenti seçilmesi nedeniyle düzenlenecek organizasyonlar için AB’den 70 milyon Euro aldı. Valiliğin eylem planı Avrupa Kültür Başkenti seçimi için belli süreler içinde gerçekleşen etkinliklerin yanı sıra kalıcı alt yapı projelerinin de tamamlanması gerekiyor. Bu projelerin de şehirlerin tarihi ve kültürel yaşantısını canlandıran projeler olması tercih nedeni. “Kültür Başkenti” organizasyonunun hazırlıkları ve uygulaması bir yıllık etkinliklerin dışına taşıyor. ![]() Kültür merkezleri, müzeler, sergiler gibi yapıların tasarlanması, işlevini yitiren sanayi mirasının yeni kimliğini bulacak şekilde tasarlanması gerekiyor. Bu nedenle hem başta Eminönü olmak üzere tarihi yapıların çevresinin temizlenip, onarılması hem de göç, trafik gibi altyapı sorunlarının çözülmesi gerekiyor. Bu kapsamda İstanbul Valiliği, kente göçün önlenmesi için yeni bir eylem planını hazırlıyor. Bu çerçevedeki kentteki kurum ve kuruluşlardan bu eylem planı için görüşler alınıyor. Bugüne kadar İstanbul’la ilgili birçok projeye imza atan İstanbul Ticaret Odası da hazırladığı “İstanbul’a olan Göçün Kontrol Edilmesi ve Yönlendirilmesi” başlıklı raporu İstanbul Valiliğine iletti. Raporda İstanbul’un göç için neden cazip bir kent olduğunun nedenleri incelenirken hem göçün önlenmesi hem de mevcut sorunların çözümü için öneriler yer aldı. İstanbul Valiliği, İTO ve diğer kurumlardan gelen önerileri değerlendirdikten sonra göçün önlenmesi için bir eylem planı hazırlayacak. İTO’nun raporunda kente göçün ancak göç veren illerdeki sorunların çözümü ve İstanbul’dan geri dönüşün özendirilmesi ile mümkün olabileceği tespiti dikkat çekti. Bu arada İTO, Devlet Planlama Teşkilatı (DTP) Bölgesel Gelişme ve Yapısal Uyum Genel Müdürlüğü koordinasyonunda başlatılan Ulusal Düzeyde Bölgesel Gelişme Stratejisi kapsamında İstanbul için risk fırsat analizi de hazırladı. DTP’nin bu çalışmasıyla İstanbul’da yeni yatırımların nerelerde yoğunlaşması gerektiği ve öncekilerin belirlenmesi hedefleniyor. Belediye altyapıyı yeniliyor İsatnbul’un en önemli problemi olan ulaşım konusunda İBB’nin “İstanbul Trafiği için 116 Çözüm” sloganıyla başlattığı çalışmalarla 42 yeni kavşak ve yol yılsonuna kadar bitirilecek. 42 kavşak ve yolun tamamı yaklaşık 500 milyon YTL’ye mal olacak. ![]() İBB Başkanı Kadir Topbaş, yapımı tamamlanan 20 kavşak ve yol ile temeli atılacak 20 kavşak ve yol için 500 milyon YTL harcama yapılacağını söyleyerek, “Bundan sonraki aşamada 200 tane karayolu sistemi üzerinde çözüm üretmek olacak. Karayoluna yüklenmeden toplu taşıma araçlarını kullanılması için de özendirici önlemler alıyoruz. Kent içi ulaşımda Avrupa standartlarını yakalamak zorundayız” diyor. İBB bunun yanı sıra “7 Tepe Tünel” sloganı ile gündeme gelen 78 kilometre uzunluğunda 32 tünel açmaya hazırlanıyor. Toplam 1.5 milyar dolarlık tünellerin tamamı, zemin şartlarında bir aksilik çıkmaması halinde, 2 yıl içinde bitirilecek. Bu proje Avrupa yakasında 19, Anadolu yakasında 7 tünelin yapılmasını öngörüyor. İlk etapta yapılacak. Toplam uzunluğu 78.8 km olacak tünellerden bazıları inşaat aşamasına geldi. İlk olarak da Dolmabahçe (İnönü Stadı’nın arkası, Kadırgalar)–Dolapdere arasını kapsayan tünelin yapımına başlandı. Bütçesinin % 65’ini ulaşıma ayıran İBB bir yandan da raylı sistemin tamamlanması projesine devam ediyor. İstanbul’da mevcut 46 kilometrelik raylı sisteme ek olarak yatırımlar sürüyor. Olimpiyat Stadı’na uzanan hat başta olmak üzere inşaatı süren raylı sistem 72 kilometre. Bakırköy–Beylikdüzü-Üsküdar-Altunizade-Ümraniye hatları başta olmak üzere 80 kilometrelik raylı sistemin de projelerinin bitirilerek ihale aşamasına gelindi. Çalışması devam eden Darüşşafaka–Yenikapı Metrosu ile de kentin kuzey-güney ulaşımının rahatlatılması hedefleniyor. Marmaray projesinin de bitmesiyle, kentin raylı sistemi tamamlanmış olacak. ![]() İstanbul’un 2010 yılına hazırlanması için 200 projeyi devreye soktuklarını söyleyen Topbaş, bu tarihe kadar raylı sitemle ulaşımın toplam ulaşım içindeki payını % 25’e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Kültürden sanata, mimariden kentsel altyapıya kadar tüm detaylar düşünüldü Topbaş konuya ilişkin şu açıklamalarda bulundu: "Olimpiyatlara aday kent olmamız gerçekleşmemesine rağmen en büyük olimpik tesislerin inşası için projelerimizi hayata geçiriyoruz. Büyük çaplı ve uluslararası nitelikte kültürel, sportif ve sanatsal etkinlikler için tesisler yapıyoruz. Kentte var olan kongre ve kültür merkezlerine yenilerini ilave etmek için önemli miktarda yatırımlarımız mevcut ve bu yatırımlar sürecek. Haliç havzasını, belli bir süre sonunda rehabilitesini tamamlayarak kültürel bir havza haline getirmeyi hedefliyoruz." 2010 yılında İstanbul’da raylı ve deniz yoluyla ulaşımın toplam ulaşım içindeki payı ne kadar yükselecek? İstanbul’un ulaşım ve trafik meselesinin çözümü için 116 ulaşım projesini 200 ün üzerine çıkardıklarını ifade eden Topbaş, 70 projenin tamamlandığını ve 130 tanesinin de sıra beklediğini söyledi. ![]() İstanbul’un minimum 250 kilometre raylı sisteme ihtiyacı olduğunu vurgulayan Topbaş, şunları söyledi: "Nüfus, araç sayısı ve optimum raylı sistem ağına erişim 4-6 yıl gerektirdiği için karayolu da yapmak zorundayız. Daha önceki dönemlerde yılda ortalama 2.8 km raylı sistem üretilirken, dönemimizde bir yılda 12,5 km raylı sistem imal edildi. 75 km raylı sistem inşaatı devam ediyor. 90 km daha uygulama aşamasındayız, bunların 2007 yılında inşaatına başlayacağız. Günde 58 metre tünel kazıyoruz, bu bir rekor. Yatırımlarımızda en büyük payı raylı sisteme ayırdık. 2010 yılında tüm ulaşım ağı içinde raylı sistemlerin payı % 20-25’e, denizyolunun payını ise %10’a çıkartmayı hedefliyoruz." Yeni proje ve yatırımlarla göç baskısını tersine dönecek Doğu Anadolu Bölgesi'nde başlattığımız Organik Tarım Projesi'nde başarılı mesafeler katedildi. Erzurum, Artvin, Ağrı, Bingöl, Bayburt, Erzurum, Erzincan, Gümüşhane, Kars, Muş, Sivas illeri organik tarım yapan iller arasında. Proje kapsamında üretilen organik buğday ve çavdarlar İstanbul Halk Ekmek tarafından doğrudan satın alınıyor.
__________________
En Büyük Zafer Düşmemek Değil, Düştüğün Zaman Ayağa Yeniden Kalkabilmektir... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ÇaKaL Üye
![]() Üyelik Tarihi: Jan 2006
Mesajlar: 1,791
Teşekkür Etme: 0 Thanked 88 Times in 15 Posts
Üye No: 26295
İtibar Gücü: 2552
Rep Puanı : 76884
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() ewt baya etkınler bu konuda afıs flanda tasarlamsılar gusel ya ıyı olucak
payalsım ıcın saol
__________________
CaKaLBot Banlanmış ve üyeliği iptal edilmiş üyelerin mesajlarını tek nickte toplayan bir bottur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Forum Müdavimi
![]() Üyelik Tarihi: Jan 2006
Konum: Uzak diyarlar
Yaş: 41
Mesajlar: 2,516
Teşekkür Etme: 17 Thanked 126 Times in 56 Posts
Üye No: 7388
İtibar Gücü: 2207
Rep Puanı : 28094
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() paylaşım için saol
__________________
Haraket Zamanı |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
İnternet televizyonu için geri sayım başladı | KoJiRo | Eskiler (Arşiv) | 0 | 03-11-2008 04:13 AM |
İstanbul Cup için geri sayım başladı! | KoJiRo | Eskiler (Arşiv) | 0 | 03-08-2008 11:37 AM |
Geri Sayım Başladı | DAREDEVİL | Eskiler (Arşiv) | 125 | 10-06-2007 05:10 AM |
Carlos için geri sayım başladı | Spy_MasteR | Eskiler (Arşiv) | 0 | 07-10-2007 02:01 PM |