![]() |
![]() |
#1 |
Forum Demirbaşı
![]() Üyelik Tarihi: Dec 2005
Yaş: 38
Mesajlar: 5,215
Teşekkür Etme: 76 Thanked 3,698 Times in 908 Posts
Üye No: 4324
İtibar Gücü: 4407
Rep Puanı : 193277
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() ARKADAŞLAR YORUMLARINIZI BEKLIYORUM
EMEGE SAYGIYI UNUTMAYALIM LÜTFEN Britanya'nın performans çılgını Lotus son modeliyle adından sıkça söz ettireceğe benziyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lotus mühendisleri daha önce ‘Elise’ modelinde kullandıkları güçlü, sert ve hafif alüminyum şasi malzemesi üzerine yepyeni bir otomobil üretti. Sadece 650 kg ağırlığındaki otomobil firmanın menşesini yansıtır nitelikler sunuyor. Sürücü koltuğu sağ tarafa konumlandırılan otomobilin oturma planına ilişkin bir diğer sürprizse sağ koltuğun bulunmaması. Bu bölüme istek halinde ekstra koltuk takılıyor. Circuit Car’in tasarım ve üretim süreci topu topu on bir hafta sürmüş. Tamamen pist müsabakalarına yönelik olarak geliştirilen bu konsept otomobilin üretim versiyonlarının 2006 yılı ortasında banttan inebileceği tahmin ediliyor. Sağlam ve bir o kadar da hafif bir şasiye sahip olan otomobilde turbo destekli 1.8 litre hacmindeki güçlü bir motor kullanılmış. Tasarım, tamamen basit ve kompozit bir anlayış çerçevesinde şekillendirilmiş. Arka bölümde kullanılan devasal boyuttaki spoyler hem aerodinamik, hem de estetik kaygılara ilaç gibi geliyor. VVTL-i teknolojisiyle donatılan motor Eaton M62 supercharger sayesinde 8000 d/d’de 243 HP gibi, hacminden beklenmeyecek kadar müthiş bir güce imza atıyor. Motorun 7000 d/d’de sunduğu torksa tam 236 Nm. Performans verileri ağırlıkla kıyaslandığında Circuit Car’ın 1 ton başına 373 HP güç ve 363 Nm tork ürettiği ortaya çıkıyor ki kuşkusuz bu rakamlar Lotus’un o bilindik imajıyla birebir örtüşüyor! Bu versiyon 0-100 km/s hızlanmasını 4 saniyenin altında gerçekleştirirken, 0-160 km/s süreciyse sadece 9 saniye sürüyor… Üretim versiyonlarındaysa bu verilerin bir miktar törpüleneceği ifade ediliyor. Gücün 190 HP, torkunsa 180 Nm civarına çekileceği tahmin edilmekte. 6 ileri olarak tasarlanan C64 tipi şanzıman gücün minimum kayıpla yola iletilmesini sağlayan en önemli unsurlardan birisi olarak göze çarpıyor. Böylesine süratli bir otomobili durdurmak da bir hayli güç olsa gerek! Bu mühim görev servo destekli, 4 kanallı, ABS sistemine sahip olan ikiz pistonlu Lotus/AP-Racing tipi alüminyum kaliperlere verilmiş. Otomobilin şasisi ve gövdesi yakından incelendiğinde neredeyse bir maket kadar basit ve kompakt olarak tasarlandığı görülüyor. Her bir parça bakım ve onarım durumları için kolaylıkla sökülebilir-takılabilir şekilde üretilmiş. Ön bölüm kendine has çizgilere sahip ve otomobilin bir ön camı yok. Kullanılan spoyler ve difüzör sayesinde oldukça hafif olan aracın yere basma kuvveti artırılmış. Circuit Car Yokohama’nın A005 kodlu lastikleri üzerinde ilerliyor. Darbe emiş sistemiyse tam bağımsız, lades formundaki amortisörlere emanet edilmiş. İlker Özmen Teknik Özellikler Motor: Toyota 2ZZ-GE Motor hacmi: 1796 cc Maks. Güç: 243 HP – 8000 d/d Maks. Tork: 236 Nm – 7000 d/d 0-100 km/s: 3.9 saniye Ağırlık: 650 kg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forum Aşığı
![]() Üyelik Tarihi: Oct 2005
Yaş: 40
Mesajlar: 4,030
Teşekkür Etme: 202 Thanked 922 Times in 234 Posts
Üye No: 3160
İtibar Gücü: 3280
Rep Puanı : 103395
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() sağol kanka
|
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
V tipi motor: | F.S.Mehmet1453 | Eskiler (Arşiv) | 0 | 07-09-2007 04:34 PM |
Motor: | F.S.Mehmet1453 | Eskiler (Arşiv) | 0 | 07-08-2007 12:25 PM |
Motor yağı: | F.S.Mehmet1453 | Eskiler (Arşiv) | 0 | 07-08-2007 12:21 PM |
L tipi motor: | F.S.Mehmet1453 | Eskiler (Arşiv) | 0 | 07-08-2007 12:09 PM |
Zayıflama ilaçlarına aldanmayın | CaKaLBoT | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-09-2006 11:51 AM |