![]() |
![]() |
#1 |
Forum Kalfası
![]() Üyelik Tarihi: Oct 2005
Konum: Dünyada Bir Yerde
Yaş: 40
Mesajlar: 7,226
Teşekkür Etme: 547 Thanked 425 Times in 271 Posts
Üye No: 3561
İtibar Gücü: 3161
Rep Puanı : 28119
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() 2007 sezonun geride kalan üç yarışının ardından bu hafta sonu İspanya Grand Prix'sinde McLaren pilotları Fernando Alonos ve Lewis Hamilton, Bahreyn'de yarıştıkları aynı motorlarla mücadele edecek. Aynı motorların kullanılmasının pilotların daha dikkatli olması manasına gelmesine rağmen, Alonso'nun Malezya GP'yi Avustralya'da kullandığı motorla kazandığını da unutmamak gerekiyor. Mercedes Benz Motorsport Başkan Yardımcısı Norbert Haug hafta sonu yarışı öncesinde motorlar hakkında sorulan soruları cevapladı:
S- Bahreyn ile İspanya GP arasındaki sürede motorlar nasıl kontrol ediliyor ve korunuyor? NH- Kurallara göre motorlar FIA tarafından mühürleniyor. Dış denetimler için hava kutusu, hidrolik set gibi tüm dış komponentler bu iki yarış arasında kaldırılarak kontrol ediliyor. Buna ilaveten sızıntı için motoru inceliyoruz ve yağı analiz ediyoruz. Yanma odası bir tür endeskop olan boreskoplarla kontrol ediliyor. Daha sonra motorlar sonraki Grand Prix için kutularına yerleştiriliyor. S - Barcelona'da motoru bekleyen zorluklar neler? NH - Barcelona sadece sürücüler için değil araçlar için de çok zorlayı bir pist. Aynı şey motorlar için de geçerli. Bu durum, tam gaz geçilen düzlüklerin ve çok hızlı dönülen virajların varlığından kaynaklanıyor. Ayrıca bin metrelik düzlükte araçlar 13 saniye boyunca tam gaz gidiyor. Toplamda bir turun yüzde 70'sinde pilotlar tam gaz sürüş yapıyor. S - Bir Grand Prix yerinde kaç Mercedes-Benz teknisyeni bulunuyor ve görevleri nedir? NH - Alanda 12 Mercedes-Benz teknisyeni, iki yarış mühendisi, bir faaliyet mühendisi, lojistikten sorumlu bir araç pilotu, bir elektronik ve bilgi işlem uzmanı ve teknik takım patronu bulunuyor S - Sezon boyunca motoru geliştirme fırsatları nedir? NH - Kullanılan motor ve parçaların spesifikasyonlarının tamir edilmesinin ardından, mesela yağ ve yakıt geliştirilmesinin yanı sıra, hava kutusu, yakıt püskürtme, emme sistemi, su ve yağ pombaları gibi alanlarda iyileştirme yapma imkanımız oluyor. S - Mobil 1 yağlarının motor gelişimine katkısı ne oluyor? NH - Yeni motor kurallarındaki sınırlamaların ardından, yakıt ve yağlar daha önce olduğundan daha fazla önem kazandı. Daha rekabetçi yağ ve yakıtların geliştirilmesi için iş ortağımız ExxonMobil ile yaptığı işbirliğiyle, sürtünmeyi azaltma ve yanmayı optimize etme üzerinde yoğunlaşmış durumdayız. Yakıt ve yağların sürekli geliştirilmesi, motor performansında önemli bir artış sağlıyor.
__________________
Tanrıyı Güldürmek İstiyorsanız Ona Planlarınızdan Bahsedin... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Cennet-Cehennem Hakkında 4 Soru 4 Cevap | KoJiRo | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-16-2007 07:34 PM |
Kimi Raikkonen'le soru cevap | Shekil | Eskiler (Arşiv) | 0 | 08-30-2007 07:47 PM |
Pat Symonds'la soru cevap | Nǿ ŦΞДЯ™ | Eskiler (Arşiv) | 0 | 06-26-2007 10:35 AM |
3 soru 3 cevap | carsi1903 | Eskiler (Arşiv) | 3 | 07-13-2006 02:18 AM |
NASA'nın cevap bulamadığı soru | Bostandere | Eskiler (Arşiv) | 4 | 07-05-2006 05:06 PM |