www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 08-30-2007, 06:18 PM   #1
Shekil
Uzman ®
 
Shekil Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Jun 2007
Konum: Cezaevi ¿
Mesajlar: 2,547
Teşekkür Etme: 16
Thanked 27 Times in 23 Posts
Üye No: 43364
İtibar Gücü: 1864
Rep Puanı : 3450
Rep Derecesi : Shekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Randevu sistemi yeniden düzenlensin

Tüketiciler Birliği Hukuk Komitesi Başkanı Ahmet Güler, hastanelerdeki randevu sisteminin yeniden düzenlenmesi gerektiğini belirterek, “Hastaların daha kolay, eşit ve ucuz işlem yapması sağlanmalıdır” dedi.

Güler, yaptığı yazılı açıklamada, sağlık kuruluşlarından hizmet edinmek için getirilen randevu sistemi ile ilgili olarak son dönemde Tüketiciler Birliği'ne çok sayıda başvuru geldiğini bildirdi.

Güler, gelen başvurular üzerine Tüketiciler Birliği tarafından yapılan araştırmada; sağlık kuruluşlarından, bizzat sağlık kuruluşuna başvurarak veya sabit telefon, cep telefonu veya SMS yolu ile randevu alınabildiğinin, sağlık kuruluşlarında uygulanan randevu sistemi ile ilgili olarak bir ortak standart olmadığının, bizzat sağlık kuruluşuna başvurarak randevu alabilmek için günün erken saatlerinde sağlık kuruluşunda randevu sırasına girmenin gerektiğinin ve bu uygulamadan, uzak mesafelerden gelen hastaların yararlanamadığının, sabit telefon aracılığı ile randevu almanın sistemdeki yoğunluk nedeniyle hemen hemen mümkün olmadığının, cep telefonu ile randevu almanın da ilgili sağlık kuruluşunun bütün GSM şirketleriyle anlaşmamış olması nedeniyle farklı operatörden arayan hastalar için maliyeti arttırdığının, sistemdeki yoğunluk nedeniyle birkaç arama yapılması halinde hasta için pahalı bir yöntem olduğunun tespit edildiğini kaydetti.

“Devlet herkesin hayatını, beden ve ruh sağlığı içinde sürdürmesini sağlamak, insan ve madde gücünde tasarruf ve verimi artırarak, iş birliğini gerçekleştirmek amacıyla sağlık kuruluşlarını tek elden planlayıp hizmet vermesini düzenler” şeklindeki Anayasa'nın 56'ncı maddesini hatırlatan Güler, Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu'nun 3'üncü maddesinin de “Sağlık kurum ve kuruluşları yurt sathında eşit, kaliteli ve verimli hizmet sunacak şekilde Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı'nca planlanır, koordine edilir, mali yönden desteklenir ve geliştirilir” hükmünü getirdiğini belirtti.
Güler, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Henüz sağlık hizmetine erişmemiş hastanın hizmete erişmek için sarf edilmesi gereken zaman ve para dikkate alındığında, sağlık kuruluşlarında uygulanan mevcut randevu alma sistemi bu tespitler ışığında anayasa ve yasaya aykırı bulunmaktadır. Bu nedenle devletin asli görevlerinden ve en önemlilerinden birisi olan sağlık hizmetine erişim konusunda mevcut sistemin yeniden yapılandırılarak yurttaş için en çabuk, kolay ve ucuz yöntemlerin sağlanması gereklidir.”
__________________
'' Efsaneler Olmez , Shekil Degistirir ''
Shekil çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 08:03 AM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.