www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 08-24-2007, 10:12 AM   #1
UseLanMaz
ÇaKaL Üye
 
UseLanMaz Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: CaKaL.NeT'TeN
Yaş: 30
Mesajlar: 1,192
Teşekkür Etme: 9
Thanked 30 Times in 22 Posts
Üye No: 44131
İtibar Gücü: 1670
Rep Puanı : 12536
Rep Derecesi : UseLanMaz has a reputation beyond reputeUseLanMaz has a reputation beyond reputeUseLanMaz has a reputation beyond reputeUseLanMaz has a reputation beyond reputeUseLanMaz has a reputation beyond reputeUseLanMaz has a reputation beyond reputeUseLanMaz has a reputation beyond reputeUseLanMaz has a reputation beyond reputeUseLanMaz has a reputation beyond reputeUseLanMaz has a reputation beyond reputeUseLanMaz has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Modifiye Çeşitleri

modifiye çeşitleri


Hard Modifiye 1. MODİFİYE ÇEŞİTİ HARD MODİFİYEDİR!
modifiye, modifiye araçlar, tuning, ctd, ferrari, mercedes, bmw
Hard modifiye temelde soft modifiyedeki hemen hemen tüm uygulamaların üzerine yapılan ilavelerdir.
Hard modifiyede Atmosferik ve turbo-supercharged uygulamalar vardır.

Throttle Body:

Atmosferik bir uygulama olan trottle body (borozan sistemi) enjektorlü araçlarda uygulanır.
Amaç yine aynıdır silindirlere daha fazla hava sokabilmek.
Borozan yapı havayı suratlendirir her silindirin ayri boğazdan beslenmesi ekstra hava emişi sağlar.
TB sistemi olan araçlara yüksek dereceli eksantrik ilave edilerek çok yüksek güçlere ulaşmak mümkündür.
Yüksek dereceli eksantriklerle ilave güçler elde edilmesi halinde
aracın pistonlarının Forged pistonlar ile değiştirilmesi gerekir.

Super Charger / Turbo Charger:

Turbo charger ve supercharger uygulamalarinin her ikiside temelde manifolttan
silindirlerin emebildigi havanin fazlasini basmaktir. Iki sistem arasi temel fark
hava basan unitenin turbo sisteminde eksoz gazi kullanilarak, supercharger sisteminin
ise kayis yardimi ile motordan hareketlendirilmesindedir. Sistme ek olarak manifolt girisi oncesine,
yukselen basinc ve diger sebepler ile isinan havanin sogumasini saglayan
(Hava radyatoru) intercooler (aftercooler) ilave edilir.

Aftermarket dedigimiz sonradan araclara turbo uygulamasi cok detayli bir islemdir.
Istenilen ek guce gore pistonlarin forged pistonlar ile degistirilmesi,
krank degisimi ve yatak degisimi gerekebilir.
Bunlar ile baraber elektronik enjektorlu araclarda unichip gibi elektronik destek sistemleri kullanilir.

Elektronik olarak yapilan islemlerde orjinal hava olcer sisteminin kandirilmasi,
turbo basincinin surekli kontrolu, orjinal avans haritalarinin modifiyesi,
ek yakit beslemesi ve gerekiyor ise ilave enjektor uygulamasi vardir.

Orjinal turbo araclarin guclerini arttirmak temelde turbo basinclari ile oynamak,
eger yoksa intercooler ilave etmek, avans-benzin haritasini modifiye etmek ile mumkundur.
Bu modifiyelerin hemen hemen (intercooler haric) tumu unichip ve benzeri elektronik destek sistemleri ile mumkundur.

Turbo uygulamasının değişik bir şeklidir.
Supercharger uygulamaları aracın motorundan hareket alan
(kayış veya kaplin vs yardımı ile) hava tirbününün manifolttan motoro hava basmasıdır.
Elde edilen basınç ile pistonlara daha fazla hava sokularak sıkıştırma ve patlama daha şiddetlendirilir.
Sonuç olarak ortaya çıkan yine ekstra performanstır.
Elde edilen performans supercharger ünitesinden basılan hava basıncı ile orantılı olarak artar.
Sıkıştırılan hava ısınacağından dolayı uygulamada manifolta verilen
havayı soğutmak için intercooler (Aftercooler) ilavesi yapılabilir.
Yeni nesil elektronik enjektörlü araçlara supercharger uygulaması
yapmak ciddi elektronik modifiyesi gerektirir (motor giden hava ölçümü ekstra enjektör
ilavesi basınç kontrolü vs). Bu modifiyeler unichip ve benzeri elektronik cihazlarla yapılır.
Karbüratörlü araçlarda genellikle yüksek basınçlı sistemlerde çalışacak özel ürtilmiş turbo karbüratörüne ihtiyaç vardır.
Yuksek basınçlar ile elde edilen güçlerde mutlaka piston değişimi gerekir bazı hallerde krank-yatak değişimi gerekir.

Turbocharger:

Aracın motoruna daha fazla hava sokabilmek için kullanılan bir sistemdir.
Motordan çıkan eksoz gazı yardımı ile çevrilen bir hava türbününün temiz havayı motora basması ile çalışır.
Eksoz sisteminin üzerinde bulunan sistemde ısınan hava genellikle intercooler vasıtası ile soğutularak manifolda verilir.
Ekstra yüksek güçler elde edilmesi halinde piston gerektiği zaman krank-yatak değişimi gerekir.
Alt ve üst devirlerde basınç kontrolleri eksoz gazını baypass eden westgate ile yapılır.
Westgate kontrolleri eski nesil araçlarda mekanik yeni nesil araçlarda elektronik olarak kontrol edilir.
Sonradan yapılan turbo uygulamalarında elektronik modifiyeler unichip benzeri cihazlar ile kontrol edilir.
Elektronik kontrollerde ekstra enjektör tetiklenmesi, westgate kontrolü (boost control),
basılan hava basıncı ölçümü gibi aracın standart donanımı ile yapılamayacak işler vardır.
Hard ve soft modifiyedeki işlemlerin bazınlarını eşleyerek yapmak mümkündür.
Ancak bir araca hem supercharger hemde turbo takmak akıllıca bir uygulama değildir.


Soft Modifiye 2.MODİFİYE ÇEŞİTİ SOFT MODİFİYEDİR!
modifiye, modifiye araçlar, tuning, ctd, ferrari, mercedes, bmw Hava Filitresi Değişimi:

Hava filitre sistemleri araçların akciğerleri gibidir.
Yeni nesil araçlarda özellikle maximum soğuk hava emebilecek şekilde dizayn edilmişlerdir.
Bunun sebebi ise soğuk havanın daha yogun olmasıdır. Daha çok hava demek daha fazla oksıjen demektir.

Araçların orjinal hava filitreleri soğuk hava yanında her tür kullanıcı
düşünülerek sessizlik prensibine göre dizayn edilir. Bazı dizaynlarda havanın motora
iletilmesi sırasında sürtünmeler ve filitrelerin yapısından dolayı kayıplar yaşanır.
Bu kayıpları ortadan kaldırabilecek hava filitreleri dizayn edilmiştir. Performans tipi hava filitreleri
(kutu içi kutu dişi) öncelikle standart filitrelerdeki hava sürtünmlerini minimuma indirır.
Kaput yapısı müsait olan bazı araçlarda soğuk hava emebilecek şekilde yerleştirilen açık tip filitreler
ile azda olsa performans alınır. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli konu soğuk hava emişidir.
Sıcak hava emen açık filitre net olarak güç kaybı demektir.

Chip Tuning:

Chip tuning işlemi temel olarak aracın orjinal ECU haritaları üzerindeki avans ve benzin değerlerinin değiştirilmesidir.

Otomobil üreticilerinin belli kısıtlamalar(modifiyenin esaslarında anlattığımız)
sebebi ile ECU programlarını maximum performansa göre yapmazlar. Soft modifiyede chip tuning
işleminde yapılan araç üreticilerinin vazgeçmek zorunda kaldıkları performansın ortaya çıkarılmasıdır.
Eğer dereceli eksantrik, silindir kapağı işlenmesi ve headers gibi ilave parçalar ile ekstra
hava girişi sağlanmış ise ekstra benzin takviyesi ve avans düznlemesi yapılır.

Eksoz Sistemi Modifiyesi:

Araçların orjinal eksoz sistemleri maximum konfor esasına göre tasarlnmıştır.
Performans tipi eksoz sistemleri ise maximum performans esasına göre tasarlanırlar.
Bu tasrının temelinde aracın eksoz gazlarını en rahat ve verimli şekilde defi esası vardır.
Çok bağıran eksoz çok performans vermez. Eğer öyle olsa idi eksoz sistemi yerine motor çıkışından
geriye düz borular kullanılırdı . Eksoz sisteminin en önemli parçalarından biri ise Headers olarak
adlandırılan performans eksoz manifoltodur.

Motorlarda ateşleme sonrasında eksoz gazlarının tamamı hiç bir zaman silindirden dışarı atılamaz.
Piston tekrar emişe geçtiğinde içeride bir miktar eksoz gazı kalır.

Headers geometrik yapısının yardımı ile içerisinde olusturduğu vakum yardımı ile silindirlerin
içerisinden maximum eksoz gazı tahliyesi sağlar. Tahliye edilen her ekstra eksoz gazı içeri
alınbilecek ekstra temiz hava demektir.

Dereceli Eksantrik:


Dereceli eksantrikler aracın motoruna dah fazla hava gitmesi ve maximum eksoz gazı defi
sağlamak amacı ile üretilmişlerdir. Bunu subapları daha uzun süre açık tutarak ve (yarış tipleri daha çok)
subabın açılma meafesini arttırarak yapar. Dereceli eksatrik uygulaması ile motora giren hava ciddi oranda artar.
Bu sebepten yakıt ve avans değerleri chip tuning işlemi ile yeniden programlanmalıdır.

Silindir Kapağı ışlenmesi:

Silindir kapağı işlenmesi işçilik ve zaman gerektirdiği,
maliyeti arttırdığı için fabrikasyon araçların hemen hemen hiç birinde yapılmaz.

Dereceli eksantrik ile birlikte yapılması tavsiye edilen işlemdir. Bu işlemde silindir
kapağında orjinalde kumlu halde bulunan emme ve eksoz portları (subaplar ile manifoltlar arasında silindir
kapağı içerisindeki yollar) parlatılarak hava sürtünmesinin minimuma indirilmesidir.
Bu sayede emilen hava ve def edilen eksoz gaz miktarlarında artış sağlanır.
Silindir kapağı ve subaplar sökülerek yapılan bu işlem sonrasında kompresyon oranını arttırmak için
hesabı yapılarak silindir kapağı taşlamasıda yapılır. Bu işlemden sonra yakıt-hava karışımı
ve avans değerleri chip tuning ile yeniden programlanmalıdır.

Nitrox Sistemi:

Bu sistem emme manifoltunun girişine verilen yüksek basınçlı Azotoksit (Narkoz) gazı ile emilen havanın
soğutulmasına dayanır. Soğuyan hava küçülerek manifolttan geçmekte ve motor içerisinde
tekrar ısınınca yüksek kompresyon sağlamaktadır. Bunun sonucu kısa süreli yüksek performans alma imkanı doğar.

Buraya kadar yapılan modifiyelerde genellikle motorun alt kısmı dediğimiz piston, yatak ve krank müdahale görmez.
Hard tuning işlemlerinde ise genellikle alt kat modifiyeside gerekir.
__________________
υѕєℓαимαz




UseLanMaz çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 02:15 AM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.