|
08-28-2007, 07:51 PM | #1 |
Uzman ®
Kayit Tarihi: Jun 2007
Nerden: Cezaevi ¿
Mesajlari: 2,547
Teşekkür Etme: 16 Teşekkür Edilme: 27 Teşekkür Aldığı Konusu: 23
Üye No: 43364
Rep Power: 1815
Rep Puanı : 3450
Rep Derecesi :
Cinsiyet : Erkek
|
Yararlı Bilgiler
1- 0 Km Araç Alım Satımda Bürokratik İşlemler
2- 2005 Yılı Motorlu Taşıt Vergileri 3- 24 saat kesintisiz yol yardım telefonları 4- Ikinci El Araç Alım Satım Masrafları 5- İkinci el araç almanın püf noktaları 6- Hasar durumunda yapmanız gerekenler 7- Kasko yaptırılırken dikkat edilecek hususlar 8- Taşıt kredisi için talep sahibinden başvuruda istenilen belgeler 9- Araç muayenesi ile ilgili önemli bilgiler 10- Otomobilinizin kış bakımı (Detaylı bilgi Forumda otomobil hakkında herşey Linkinde ) 11- Otomobil kullanırken nelere dikkat etmeliyiz? 12- Sigorta şirketleri 13- Trafik suç ve cezaları 14- Trafik otoparkları 15- Zorunlu trafik sigortası teminatları
__________________
'' Efsaneler Olmez , Shekil Degistirir ''
|
08-28-2007, 07:52 PM | #2 |
Uzman ®
Kayit Tarihi: Jun 2007
Nerden: Cezaevi ¿
Mesajlari: 2,547
Teşekkür Etme: 16 Teşekkür Edilme: 27 Teşekkür Aldığı Konusu: 23
Üye No: 43364
Rep Power: 1815
Rep Puanı : 3450
Rep Derecesi :
Cinsiyet : Erkek
|
- 0 Km Araç Alım Satımda Bürokratik İşlemler
Gerekli Belgeler: Yeni araç alırken gerekli tüm işlemler genellikle yetkili satıcılar tarafından trafik müşavirlerine yaptırılır ve tüm belgeler alıcıya hazır olarak sunulur. Yeni Araç Kayıt İşlemi İçin Gereken Belgeler: Aracın ilk satışını yapan bayi, yeni araç tescilini trafik müşavirlerine yaptırır ve masrafını bayi faturasına ekler. Dolayısıyla alıcı, bayiden aracı alırken yeni araç masrafını ödemiş olur. Yeni araç kayıt işlemi için gereken belgelerden sadece nüfus cüzdan fotokopisi ve noterde trafik müşavirleri için hazırlatılan vekaletname satın alan kişi tarafından hazırlanır. Bunlara ek olarak gereken belgeler şunlardır: 1- Fatura 2- Teknik Belge 3- Fatura Yetki Belgesi 4- ÖTV (Özel Tüketim Vergisi) 5- Vergi Numarası 6- Sigorta 7- Nüfus Cüzdanı Fotokopisi 8- Vekalet (Kişi işlemi kendisi takip ediyorsa vekalet gerekmez) 9- Motorlu Taşıtlar Vergisi Yeni Araç Kayıt Masrafları: 1- Polis Bağışı 20.000.000 TL 2- Plaka 16.000.000 TL 3- Müşavirlik Hizmeti 50.000.000 TL 4- Ruhsat 51.000.000 TL 5- Şube Masrafı 20.000.000 TL Not: Müşterinin araçta yapmış olduğu ve ruhsata işlenmesi gereken işlemler bu fiyatlar dışındadır. Ayrıca aracın sigortası yoksa: - Hususi Oto için 123.200.000 TL - Kamyonet için 201.600.000 TL - Minibüs için (8-14 yolcu) 313.600.000 TL eklenir 0 km Araç Alım-Satım Masrafları: * Araç çıplak değeri * Özel Tüketim vergisi - ÖTV * KDV * Motorlu Taşıtlar Vergisi (Bandrol) * Kayıt Tescil Giderleri * Trafik Sigortası Araç Çıplak Değeri Bayi veya ithalatçının belirlediği aracın satış değeridir. Vergi ve masraflar dahil değildir. ÖTV Aracın çıplak değeri üzerinden yasada belirtilen orana göre hesaplanır. ARAÇ VERGİ ORANI Otomobil 1600 cc'ye kadar %37 Otomobil 1601-2000 cc arası %60 Otomobil 2001 cc üzeri %84 Motosikler Grubu %3 Minibüs %9 Midibüs 15-26 %9 Otobüs %1 Kamyon-Kamyonet %4 Çekici Araç %4 KDV Araç çıplak değeri ve özel tüketim vergisinin toplamı üzerinden, yasada belirtilen oranlara göre belirlenen değerdir. KDV, ÖTV yürürlüğe girmeden önce otomobillerde ve diğer araçlarda değişik oranlarda alınıyordu. ÖTV'nin devreye girmesinden sonra ise KDV tüm araçlarda sınıf ve motor hacmi gözetmeksizin yüzde 18 olarak sabitlendi. Vergi Oranları Genel Oran %18 Sakat Aracı %8 Motorlu Taşıtlar Vergisi (Bandrol) Taşıt Pulu ve Bandrol Vergisi olarak da bilinen Motorlu Taşıt Vergisi, Ocak ve Temmuz aylarında olmak üzere iki taksitte ödenir. Ancak araç sahibi dilerse Ocak ayının sonuna kadar yıllık Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin tümünü bir kerede ödeyebilir. Trafik Sigortası Karayollarında seyreden ve kazada kusuru olmamasına rağmen etkilenen üçüncü şahıs araçlarındaki hasarları kanunun öngördüğü oranda karşılayan bir sigorta türüdür. Araç trafiğe çıkmadan yapılması zorunludur ve sadece karşı tarafın masraflarını ödemekle yükümlüdür. Trafik Sigortası olmayan araçlar bağlanarak, parka çekilir
__________________
'' Efsaneler Olmez , Shekil Degistirir ''
|
08-28-2007, 07:52 PM | #3 |
Uzman ®
Kayit Tarihi: Jun 2007
Nerden: Cezaevi ¿
Mesajlari: 2,547
Teşekkür Etme: 16 Teşekkür Edilme: 27 Teşekkür Aldığı Konusu: 23
Üye No: 43364
Rep Power: 1815
Rep Puanı : 3450
Rep Derecesi :
Cinsiyet : Erkek
|
__________________
'' Efsaneler Olmez , Shekil Degistirir ''
|
08-28-2007, 07:52 PM | #4 |
Uzman ®
Kayit Tarihi: Jun 2007
Nerden: Cezaevi ¿
Mesajlari: 2,547
Teşekkür Etme: 16 Teşekkür Edilme: 27 Teşekkür Aldığı Konusu: 23
Üye No: 43364
Rep Power: 1815
Rep Puanı : 3450
Rep Derecesi :
Cinsiyet : Erkek
|
3- 24 SAAT KESINTISIZ YOL YARDIM TELEFONLARI
Alfa Romeo Telefon: 0800 211 41 22 - 0212 274 44 90 Audi Telefon: 0212 335 04 00 - 0800 211 04 31 BMW Telefon: 0212 694 34 34 Citroen Telefon: 0542 240 11 38 Ford Telefon: 0800 211 40 76 - 0212 267 26 26 Honda Telefon: 0800 211 61 65 - 0212 263 27 38 Hyundai Telefon: 0800 211 31 70 - 0212 216 43 45 Lada Telefon: 0216 410 38 82 Land Rover Telefon: 0212 676 32 32 Mazda Telefon: 0800 211 40 92 Mercedes Telefon: 0212 872 41 15 Nissan Telefon: 0216 397 39 38 Opel Telefon: 0800 211 40 26 - 0212 274 74 47 Peugeot Telefon: 0212 292 26 26 Renault Telefon: 0800 211 41 00 - 0212 282 54 80 Skoda Telefon: 0800 211 41 06 - 0212 275 01 21 Mitsubishi Telefon: 0216 377 17 77 Tofaş Fiat Telefon: 0800 261 85 50 - 0216 410 45 28 Toyota Telefon: 0800 211 61 66 - 0212 233 31 45 Volkswagen Telefon: 0800 211 08 70 - 0212 335 04 04 Volvo Telefon: 0800 211 61 80 - 0212 233 32 57
__________________
'' Efsaneler Olmez , Shekil Degistirir ''
|
08-28-2007, 07:52 PM | #5 |
Uzman ®
Kayit Tarihi: Jun 2007
Nerden: Cezaevi ¿
Mesajlari: 2,547
Teşekkür Etme: 16 Teşekkür Edilme: 27 Teşekkür Aldığı Konusu: 23
Üye No: 43364
Rep Power: 1815
Rep Puanı : 3450
Rep Derecesi :
Cinsiyet : Erkek
|
4- Ikinci El Araç Alım Satım Masrafları
Motorlu Taşıtlar Vergisi (Bandrol): İkinci el araç alırken ilk olarak Vergi Dairesi'nden temiz kağıdı alınması gerekir. "Temiz Kağıdı" otomobilin satın alındığı günden, satılacağı güne kadar olan Taşıt Pulları'nın tamamının alınmış olduğunu belirtir. Yatırılmayan vergiler bulunuyorsa, ancak eksik ödemeler tamamlandığı zaman "Temiz Kağıdı" alınabilir. Eğer Taşıt Pulları zamanında yatmışsa ayrıca bir ödeme yapılmasına gerek kalmaz. Taşıt Pulu veya Bandrol Vergisi olarak da bilinen Motorlu Taşıt Vergisi, Ocak ve Temmuz aylarında olmak üzere iki taksitte ödenir. Ancak araç sahibi dilerse Ocak ayının sonuna kadar yıllık Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin tümünü bir kerede ödeyebilir. 2.El Devir İşlem Masrafları: Ruhsat: 24.00 Müşavirlik Hizmetleri: 80.00 ile 100 arası Bilgi Kaydı: 10.00 Çalıntı Kaydı: 10.00 Polis Bağışı: 20.00 Dosya Çekme: 10.00 Plaka: Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Derneği'ne bağlı olan İstanbul Şoförler Odası'nın ilgili birimlerine yapılan başvuru sonucu alınır. Plaka kaybolması veya Türkiye logolu olmayan plakaların değiştirilmesi durumunda da aynı ücret alınır. Trafik Tescil Belgesi: Ruhsat olarak bilinen Trafik Tescil Belgesi, sadece mülk hakkını ifade eden Tescil ve fenni muayene olmak üzere iki bölümden oluşur. Eğer bir otomobil fenni muayene hali devam ettiği süre içinde (model yılından başlayarak 9 yıl) devir olursa, mülk sahibinin değişmesi dolayısıyla sadece Tescil Belgesi yenilenir. Ancak fenni muayene süresi dolan araçlarda yukarıda bahsettiğimiz iki bölüm de değişir. Trafik Sigortası: Karayollarında seyreden ve kazada sebebi olmamasına rağmen etkilenen 3. şahıs araçlarındaki hasarları kanunun öngördüğü oranda karşılayan bir sigorta türüdür. Araç trafiğe çıkmadan yapılması zorunludur ve sadece karşı tarafın masraflarını ödemekle yükümlüdür. Trafik Sigorta her yıl yenilenir, sigortası olmayan araçlar bağlanarak, parka çekilir. Aracın o yılki Trafik Sigortası ödenmişse ve henüz o vergi yılı bitmemişse, aracı satılan alan kişi sigortayı yapan şirkete başvurarak sigortanın kendi ismine aktarılmasını sağlayabilir. Ancak bu devir sadece Trafik Sigortası için geçerli olup, kasko için aynı durum söz konusu değildir
__________________
'' Efsaneler Olmez , Shekil Degistirir ''
|
08-28-2007, 07:52 PM | #6 |
Uzman ®
Kayit Tarihi: Jun 2007
Nerden: Cezaevi ¿
Mesajlari: 2,547
Teşekkür Etme: 16 Teşekkür Edilme: 27 Teşekkür Aldığı Konusu: 23
Üye No: 43364
Rep Power: 1815
Rep Puanı : 3450
Rep Derecesi :
Cinsiyet : Erkek
|
Noter Satış Harcı:
Kasko değer listelerinde belirtilen araç bedeli üzerinden belli oranlarda alınan harçtır. Ancak uygulama sırasında noterlere göre çok az da olsa farklılıklar olmaktadır. Kasko bedeli tüm noterlere bildirilen kitapçıklarda belirtiliyor ve noterler arasında kasko bedeli farkı bulunmuyor. İkinci El Araç Alım Satımında Bürokratik İşlemler: Araç Devrederken Dikkat Edilecek Noktalar: 1. Trafik ve tescil belgeleri aslı olmalıdır. 2. Karayolları muayene istasyonlarında aracın motor ve şasi numaralarının orjinalliği tespit ettirilmelidir. 3. İlgili trafik bürosunda araç üzerinde herhangi bir haciz çalıntı, tedbir vb. kayıtların olup olmadığı kontrol edilmelidir. 4. İlgili vergi dairesinden aracın borcu olmadığına dair belge alınmalıdır. 5. Ruhsat sahibinin veya vekilinin yetkisinin kontrol edilmesi gerekir. 6. Alıcı ve satıcının vergi numaraları alınmalıdır. Not: Trafik kayıt tescil işlemleri ile ilgili müşavirlik hizmeti veren şirketlere vekalet vererek, trafik işlemlerinizi kısa sürede yerine getirebilirsiniz. Devir işlemleri için gereken belgeler, Trafik Müşaviri şirkete otomobili aldığınız galeri veya otomobil bayiisi tarafından ulaştırılır. Aracı satan kişi, trafik sigortasından her türlü garanti kağıdına ve faturalara kadar tüm dokümanı teslim etmek zorundadır. Devir İşlemleri İçin Gereken Belgeler: 1- Noter Satış Senedi 2- Vergi İlişik Kesme Belgesi 3- Trafik Sigorta Poliçesi 4- Trafik ve Tescil Belgeleri 5- Plakalar (TR rumuzu yoksa) 6- Vekalet (Kişi işlemi kendisi takip ediyorsa vekalet gerekmez) 7- Vergi Numarası Not: Satışı yapılan araç 30 gün içerisinde tescil edilmezse 83.100.000 TL tescil geciktirme cezası öder. Yol Belgesi (Geçici Plaka) İçin Gereken Belgeler: Aracın satın alındığı yerden plakalanacağı başka bir ile götürülmesi sırasında geçici plaka için gerekli olan belgeler: 1- Fatura 2- Teknik Belge 3- ÖTV (Özel Tüketim Vergisi) 4- Vergi Numarası 5- Fatura Yetki Belgesi 6- Sigorta 7- Sürücü (Trafik Tescil) Belgesi Fotokopisi 8- Vekalet (Kişi işlemi kendisi takip ediyorsa dilekçe lazımdır.) Yol Belgesi Masrafı: Yol Belgesi Harcı: 72.70 Matbu Evrak: 20.00 Hizmet: 50.00 Diğer İllerden Nakil İçin Gereken Belgeler: 2. el aracın ilk plakalandığı şehirden başka bir şehre "taşınması", yani başka bir şehre plaka değiştirerek gitmesi, aracın ruhsatındaki adres ve plaka numarasının il kodunun değiştirilmesi sırasında gerekli olan belgeler: 1- Trafik ve Tescil Belgeleri 2- İlişik Kesme Belgesi 3- Plakalar 4- Nüfus Cüzdanı Fotokopisi 5- Vekalet (Kişi işlemi kendisi takip ediyorsa vekalet gerekmez) 6- Sorgu (Şehirlerarası Trafik Soruşturma Yazışmaları'na gelen cevap) 7- Vergi Numarası Not: Eğer şirketse vergi levhası, imza sirküleri, ticaret sicil gazetesi gereklidir. Diğer İllerden Nakil Masrafları: Ruhsat: 24.00 Müşavirlik Hizmetleri: 80.00 Bilgi Kaydı: 10.00 Çalıntı Kaydı: 10.00 Polis Bağışı: 20.00 Dosya Çekme: 10.00 Yazışma: 50.00 Plaka: 16.00 Trafik Belgesi: 27.00 Plaka Basımı İçin Gereken Belgeler: Herhangi bir sebepten dolayı silinen, kırılan veya eskiyen plakalar tekrardan yaptırılırken gerekli olan bir işlemdir. 1- Trafik ve Tescil Belgeleri 2- Eski Plakalar 3- Vekalet (Kişi işlemi kendisi takip ediyorsa dilekçe lazımdır.) Plaka Basım Masrafları: Plaka: 16.00
__________________
'' Efsaneler Olmez , Shekil Degistirir ''
|
08-28-2007, 07:53 PM | #7 |
Uzman ®
Kayit Tarihi: Jun 2007
Nerden: Cezaevi ¿
Mesajlari: 2,547
Teşekkür Etme: 16 Teşekkür Edilme: 27 Teşekkür Aldığı Konusu: 23
Üye No: 43364
Rep Power: 1815
Rep Puanı : 3450
Rep Derecesi :
Cinsiyet : Erkek
|
5- İkinci El Araç Almanın Püf Noktaları
Otomobilin motorundan şanzımanına, kaportadan döşemesine kadar dikkatle inceleyin. Mümkünse satın almaya bir otomobil tamircisi ile gidin. Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şasi numaralarını, ruhsattaki motor ve şasi numaraları ile karşılaştırın. Çalıntı otomobil aldıysanız ödediğiniz paradan olacağınız gibi, çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekecektir. Otomobili mutlaka deneyin. Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya götürüp kontrol ettirin. Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir. Vergi numarası uygulaması sayesinde artık ruhsatı üzerinize almamak gibi bir durum söz konusu değildir. Yine de aykırı uygulamalar olabilmektedir. Bunun için mutlaka ruhsat sahibi ile anlaşmaya çalışın. Otomobil sahibi ile anlaştığınızda, aracı, ücretini ortaklaşa ödeyeceğiniz bir otoparka teslim edin. Trafik Şube Müdürlüğü’nden otomobilin hilesiz olup olmadığını öğrendikten sonra, otomobilin sahibi ile birlikte otomobili çözün. Son zamanlarda rent a car şirketlerinden kiralanan araçlar oto pazarında satılmaktadır. Bu otomobilleri alan kişiler ise mağdur durumda kalabilmektedirler. Bu nedenle otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin. Almayı düşündüğünüz otomobile bakmaya gitmeden önce: Eski elbiselerinizi giyin. Yeni elbiselerinizi kirletmekten çekindiğiniz için onlardan çok daha pahalıya malolacak arızaları göremeyebilirsiniz. Yanınıza ellerinizi silmek için bez ya da kağıt havlu alın. Diğer gerekli malzemeler; cep feneri, bulabilirseniz küçük bir mıknatıs, kalem, ve bir buji anahtarıdır. (En başta Yok Damatlıkla falan [IMG]http://www.*********uz.biz/images/smilies/smile.gif[/IMG] ) Püf noktaları: Otomobile bakmaya her zaman gündüz gitmeye çalışın. Yağmursuz bir hava işinizi daha da kolaylaştıracaktır. Eğer mümkünse otomobilin geceyi geçirdiği yere gitmeyi tercih edin. Bu size ilk çalışmadaki sorunları gösterecektir. Satıcıya otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınmayın. Kontrol için yeterli zaman ayırın, aceleci davranmayın. Deneme sürüşünü mümkünse 20-50 kilometre hızla bir duvar boyunca yapın. Duvardan yankılanan ses alışılmamış gürültüleri duymanıza yardımcı olacaktır. Eğer bir aracınız varsa bu kontrolü daha önceden kendi aracınızla test edip kulağınızı eğitebilirsiniz. Satıcıyla randevulaşmışsanız 15 dakika önce gidin, otomobil için yapılan hazırlığı görmüş olursunuz. Mümkünse size yardımcı olacak bir arkadaşınızı yanınıza alın. Dış görünüş - kaporta: Otomobilin etrafında gezerek pas, çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın. Ağır hasar görmüş bir otomobili dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir. Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın. Otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobilin çıtaları düz bir hat izler ve boya üzerindeki yansımalar düzgündür. Onarım görmüş bir otomobilin kaporta üzerindeki yansımaları düzgün değildir. Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin. Üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır. Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin. Buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın. Bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir. Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın. Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın. Mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın onarıma girdiğini gösterir. Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın. Sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır. Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır. Otomobile dışardan bakın. Düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır. Motor (çalışmazken): Motoru çalıştırmadan önce kaputu açıp, motora ve kablo demetlerine dikkatlice bakın. Yağ sızıntılarını ve sonradan bantlanmış kabloları tespit etmeye çalışın. Sonradan bantlanmış kablolar gelişigüzel yapılmış onarımları işaret eder. Yağ kapağını açın ve fenerinizle içeriyi görmeye çalışın. İçerideki parçalar yağlı fakat kurumsuz, temiz olmalıdır. Yağ çubuğunu çekip ucundaki yağın rengini kontrol edin. Yağ eğer yeni ise koyu sarı olması çok önemli değildir. Çubuğun ucundaki yağı parmaklarınızın arasında ezip içinde çok küçük metal parçalar olup olmadığını hissetmeye çalışın. Eğer metal parçalar hissederseniz motorun durumu sağlıklı değildir. Motor kayışlarını ve su seviyesini kontrol edin. Bunu yapmak için radyatör kapağını açmanız gerekecektir. Bu koşullarda motorun soğuk olduğundan emin olun. Sıcak su yanıklara yol açabilir. Motor (çalışırken): Motoru çalıştırın. Kolay çalışıp çalışmadığını kontrol edin. 3-5 dakika gaza basmadan çalıştırın bu sırada olağandışı sesleri dinleyin. Daha sonra 1 dakika yarım gaz verip egzozdan çıkan gazın rengine bakın. Mavi renkli gaz motorun yağ yaktığını ve onarıma girmesi gerektiğini gösterir (bu durum satıcı tarafından daha yoğun bir motor yağı -30 numara- konarak veya bir motor katkısı konarak berteraf edilebilir. Ancak bu durumda da buji kontrolü size gerçeği söyleyecektir). Siyah renkli duman motorun gereğinden fazla yakıt tükettiğini gösterir; motor ve yakıt sistemi bakımsızdır. Yoğun beyaz duman silindirlere su karıştığını gösterir. Motorun açılması gerekmektedir. Motor eğer soğuksa az miktarda beyaz duman ve bir miktar su damlaması normaldir. Çünkü zaten benzinin yanmasıyla bir miktar su oluşur. Motor ısındığında rölantide motorun normalin üstünde sarsılıp sarsılmadığını kontrol edin. Eğer sarsılıyorsa düzensiz ateşleme veya yakıt kesintisi olmaktadır. Ateşleme sistemi veya yakıt sistemi bakımı gerektirir. Motora gaz verdiğinizde egzozdan gelen sesi dinleyin. Patlak susturucu veya egzoz sızıntılarını belirlemeye çalışın. Sürüş testi: Otomobili birinci vitese takın ve el frenini bırakmadan otomobili yavaşça hareket ettirmeye çalışın. Otomobil hareket ederse el freni çalışmıyordur. Hareket etmezse el frenini indirip hareket edin. Olağan dışı bir sarsılma olursa debriyajınızda bir sorun var demektir. Otomobili hareket ettirdikten sonra hızlanmadan önce henüz birinci vitesteyken yavaşça frene basıp frenlerin çalışıp çalışmadığına bakın. Çalışmıyorsa el freni ile durmaya çalışın. Otomobili sürün ve sesini başta belirtildiği gibi dinlemeye çalışın. Olağan dışı vuruntu, gıcırtı, tıkırtı gibi sesleri tespit etmeye çalışın. Tek seferde 180 derecede dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken akslardan gelen sesi dinleyin. Aks uçları aşınmışsa dönerken tıkırtılar gelecek, otomobil düzeldiğinde bu tıkırtılar kesilecektir. Düz bir hatta giderken kontrollü bir şekilde direksiyonu bırakın otomobil sağa sola çekerse rot ayarında bir sorun vardır. Düz bir hatta seyrederken direksiyon düz değilse rot ayarı gerekmektedir. Düzgün bir yolda hızlandığınızda otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin balansı bozulmuştur, balans ayarı gerekmektedir. Aynı şekilde hızlandığınızda otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol etmekte güçlük çekiyorsanız arka lastiklerden biri inik olabilir ya da ön takımda (rot ve rotiller, akslar, salıncak burçları) sorun vardır. Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili bu ayarları yaptırmadan almayın. Birçok durumda ayar bozukluklarına bozuk bir parça neden olmaktadır
__________________
'' Efsaneler Olmez , Shekil Degistirir ''
|
08-28-2007, 07:53 PM | #8 |
Uzman ®
Kayit Tarihi: Jun 2007
Nerden: Cezaevi ¿
Mesajlari: 2,547
Teşekkür Etme: 16 Teşekkür Edilme: 27 Teşekkür Aldığı Konusu: 23
Üye No: 43364
Rep Power: 1815
Rep Puanı : 3450
Rep Derecesi :
Cinsiyet : Erkek
|
6- Hasar durumunda yapmanız gerekenler
Oto hasarlarında istenen belgeler: 1. Poliçe fotokopisi 2. Kaza zaptı aslının karakol tasdikli sureti (kazanın ne şekilde olduğuna dair resmi makamlarca düzenlenmiş kaza raporu) 3. Alkol raporu ifade tutanakları 4. Görgü tespit tutanağı 5. Sürücü ehliyet fotokopisi 6. Hasarı görüntüleyen fotoğraflar (eksper tarafından çekilir) 7. Rehinli ve ipotekli araçlarda bankadan alınacak daimi mürtehin (DM). 8. Aracın ruhsat fotokopisi 9. Vergi kimlik fotokopisi Hırsızlık hasarlarında istenen belgeler: 1. Çalınma Başvuru Tutanağı 2. Bulunamadı Yazısı (aracın bulunup bulunmadığına dair yazının alınabilmesi için çalıntı tarihinden itibaren 30 gün geçtikten sonra "asayiş şube müdürlüğü oto bürosu"na verilmek üzere şirketimizce tanzim edilen yazının teslim alınarak, araç bulunamadı ise bulunamadı yazısının alınması) 3. Aracın Faturası, Taşıt Alım Beyannamesi ve Makbuzları, Taşıt Pulu, Makbuzları vs. 4. Çalıntı Ruhsatı (aracın bulunamadığına dair Oto Masası'ndan alınan yazıların aracın kayıtlı bulunduğu Tescil Büro Müdürlüğü'ne teslim edilerek, eğer varsa ruhsat üzerinde bulunan haciz, rehin ve tedbir gibi her türlü kaydın sildirilmesi, vergi dairesi kaydının kapatılması ve "çalıntı" kaşesi basılmış tescil belgesinin alınması gerekmektedir.) 5. Poliçe Aslı ve Ödeme Makbuzları 6. Oto Asıl ve Yedek Anahtarı 7. Vekaletname Yangın hasarlarında istenen belgeler: 1. Poliçe fotokopisi 2. Vergi dairesinden borcu yoktur yazısı 3. Aracın vergi pulları 4. Rehinli ve ipotekli araçlarda bankadan alınacak DM 5. Muvaffakatname aracın ruhsatı 6. İtfaiye raporu 7. Görgü tespit tutanağı, ifade tutanağı 8. Hasarı görünütleyen fotoğraflar 9. Savcılıktan takipsizlik kararı. Zorunlu trafik sigortası hasarlarında istenen belgeler: 1. Poliçe fotokopisi 2. Kaza zaptı aslının karakol tasdikli sureti (Kazanın ne şekilde olduğuna dair resmi makamlarca düzenlenmiş kaza raporu) 3. Veraset ilami 4. Vukuatlı aile nüfus kayıt örneği 5. Defin ruhsatı / vefat muayene tutanağı 6. Gelir durumunu gösterir belge 7. Vefat eden kişi emekli ise, emeklilik dışı geliri mevcut olduğu taktirde bu geliri gösteren resmi belge. Tedavi hasar anında istenen belgeler: 1. Poliçe fotokopisi 2. Kaza zaptı aslının karakol tasdikli sureti (Kazanın ne şekilde olduguna dair resmi makamlarca düzenlenmiş kaza raporu) 3. Yapılan tedaviye ilişkin kati doktor raporu / hastane raporu yaralı adına düzenlenmiş, 4. Tedavi giderlerini belirten fatura asılları (ilaç faturaları, reçete ve ilaç küpürleri ) 5. İş görememezlik durumlarında süreci gösteren doktor raporu 6. Tazminat doğrudan tedavinin yapıldığı sağlık kuruluşuna ödenecek ise kazazedenin yapılan tedavi ile ilgili masraflarının sigorta şirketince hastaneye ödenmesi konusunda yazılı izni. Sürekli sakatlık hasar anında istenen belgeler: 1. Poliçe fotokopisi 2. Kaza zaptı aslının karakol tasdikli sureti (Kazanın ne şekilde olduğuna dair resmi makamlarca düzenlenmiş kaza raporu) 3. Daimi sakatlık oranını gösterir kati hastane heyet/doktor raporu 4. Gelir durumunu gösterir belge
__________________
'' Efsaneler Olmez , Shekil Degistirir ''
|
08-28-2007, 07:54 PM | #9 |
Uzman ®
Kayit Tarihi: Jun 2007
Nerden: Cezaevi ¿
Mesajlari: 2,547
Teşekkür Etme: 16 Teşekkür Edilme: 27 Teşekkür Aldığı Konusu: 23
Üye No: 43364
Rep Power: 1815
Rep Puanı : 3450
Rep Derecesi :
Cinsiyet : Erkek
|
7- Kasko yaptırılırken dikkat edilecek hususlar
1. Fiyatın öncelikli tercih olarak dikkate alınmaması gerekir. Hasarı en çabuk ve eksiksiz ödeyen firmaların tercih edilmesi gerekir. 2. Poliçede belirtilen araç değerinin, aracınız yeni ise anahtar teslim fiyatıyla, kullanılmış ise piyasa fiyatıyla aynı olmasına dikkat edilmesi gerekir. 3. Ferdi Kaza Sigortası ve İhtiyari Mali Mesuliyet Sigortası'ndan verilen teminatlara ve ödenecek prime dikkat edilmesi gerekir. Piyasada primi düşük göstermek amacıyla bu teminatlar düşük tutulur. 4. Poliçedeki genel ve özel şartların iyi okunması gerekir. Grev, lokavt, deprem, sel gibi teminatların bulunup bulunmadığının kontrol edilmesi gerekir. 5. Teminatlar dışında dikkat edilmesi gereken diğer bir konu ise primlerin ödeme tarihleri. Çünkü poliçede yazılı tarihlerden itibaren 15 gün içinde prim taksidi ödenmediği takdirde, sigorta teminatı durduruluyor. Bu tarihten sonra meydana gelecek hasarlar ise ödenmiyor. 6. Prim taksitleri acentelere veya şirketlere elden yatırıldığında karşılığında mutlaka makbuz alınması gerekir. 7. Poliçenin enflasyona karşı endeksli olup olmadığına dikkat etmek gerekir. 8. Hazine müsteşarlığı tarafından her üç ayda bir belirlenen ve şirketlere bildirilen araç kasko değeri esas alınarak, kasko poliçesinin düzenletilmesi gerekir. 9. Kaza sonrası yapılması gerekenler: a. Kaza sonrası otomobiller hareket ettirilmeden ilgili trafik şubelerine haber vermek ve trafik polislerinin zabıt tutmalarını beklemek gerekir (Eğer kaza bölgesinde trafik şubeleri yerine jandarma varsa, jandarmalar zabıt tutar). b. Alkol muayenesi yapılması gerekir. c. Sürücünün kazanın meydana geldiği yerden veya tutanaklar tutulduktan ve araç tamirhaneye çekildikten sonra sigorta şirketlerine haber vermesi gerekmektedir. d. Bu işlemler sonrasında sigorta şirketi hasarın bedel tespiti için eksper gönderir. Eksperin hasar tespit çalışmaları sırasında hasar dosyasının tamamlanması ve para alınabilmesi için tutulan tutanağın tasdikli örneğini, alkol muayenesi örneğini ve aracın ruhsatının fotokopilerini temin etmesi gerekir. e. Aracınızın hasarlı durumunu gösteren fotoğrafları olması gerekir
__________________
'' Efsaneler Olmez , Shekil Degistirir ''
|
08-28-2007, 07:54 PM | #10 |
Uzman ®
Kayit Tarihi: Jun 2007
Nerden: Cezaevi ¿
Mesajlari: 2,547
Teşekkür Etme: 16 Teşekkür Edilme: 27 Teşekkür Aldığı Konusu: 23
Üye No: 43364
Rep Power: 1815
Rep Puanı : 3450
Rep Derecesi :
Cinsiyet : Erkek
|
8- Taşıt kredisi için talep sahibinden başvuruda istenilen belgeler
Şahıslar için: Nüfus Cüzdan Fotokopisi İkametgah Belgesi (Veya adına düzenlenmiş Telefon, Elektrik, Su Faturası) Gelir Beyanı (Maaş Bordrosu, Vergi Levhası veya Emekli Cüzdanı) İmza Beyanı (Noterden) Firmalar için: Vergi Levhası İmza Sirküleri Ticari Sicil Gazetesi Faaliyet Belgesi Son Altı Aya Ait Kar-Zarar Bilançosu (Vergi Dairesi veya YMM Onaylı) Not: Kefiller için de aynı evraklar geçerlidir
__________________
'' Efsaneler Olmez , Shekil Degistirir ''
|
Bu Konudaki Online üyeler: 1 (Üye Sayisi : 0 Ziyaretçi Sayisi : 1) | |
|
|