www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 08-29-2007, 04:13 PM   #1
Shekil
Uzman ®
 
Shekil Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Jun 2007
Konum: Cezaevi ¿
Mesajlar: 2,547
Teşekkür Etme: 16
Thanked 27 Times in 23 Posts
Üye No: 43364
İtibar Gücü: 1857
Rep Puanı : 3450
Rep Derecesi : Shekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Eti'yi 1 milyar dolar ciroya koşturacak

Yaklaşık 1 yıl önce Eti Şirketler Grubu CEO’su olan Hazım Ellialtı, “Bir yılda yüzde 20 büyümeyi yakaladık. Ciromuz bu yıl 700 milyon YTL olacak. Aynı hızla büyümemiz sürerse, birkaç yılda 1 milyar dolarlık ciroya yakalarız” dedi

Gıda sektörünün duayen isimlerinden Firuz Kanatlı’nın 1961’de Eskişehir’de kurduğu Eti’yi 45’inci yılında, yani 2006’da profesyonel yönetime teslim etme kararı aldığını hatırlatan Hazım Ellialtı, grupta ilk yılını değerlendirdi. Ellialtı, şunları söyledi: “Bir yandan Firuz Bey Onursal Başkanlığa geçerken, diğer taraftan da diğer aile fertleri icradan çekilip, sadece yönetim kurulunda görev aldılar. Firuz Bey gibi güçlü bir liderden sonra icrayı devralmak benim için heyecan vericiydi. Şimdi Eti Grubu’nda ilk yılımı tamamlıyorum. Elde ettiğimiz ilk sonuçlara göre, Eti’de profesyonel yönetime geçiş, başarılı oldu. Büyümede yüzde 20’yi yakaladık. Pazar payımız yüzde 34’lerden yüzde 36.1’e çıktı. Ciromuz 700 milyon YTL’ye yükselecek. Eğer bu hızla büyürsek, birkaç yılda 1 milyar dolarlık ciroyu yakalarız.”
İŞ AŞKLA YAPILMALI
Hazım Ellialtı, Firuz Kanatlı’nın “İşi aşkla yapmak lazım” anlayışıyla çalıştığını, fabrikada herşeyi çok iyi bildiğini ifade ederek, şöyle konuştu: “Göreve geldiğim ilk hafta benim başkanlığımda İcra Kurulu oluşturduk. Sadece 4 aile üyesi yönetim kuruluna girdi. 3.400 kişinin çalıştığı şirketlerimizde 650 beyaz yakalı vardı. Bunların 100’ünü daha genç ve hırslı bir kadroyla değiştirdik. Mavi yakalı kadromuza 200 yeni ekleme yaptık.” 2007 için önlerine 55 milyon YTL’lik yatırım hedefi koyduklarını vurgulayan Ellialtı, “Şimdi yatırım rakamını 85 milyon YTL’ye yükseltmeyi planlıyoruz. Sanırım yıl sonuna kadar yapacağımız yatırım 85 milyon YTL’yi bulacak. Yakaladığımız yüzde 20’lik büyüme, bizi bu yönde cesaretlendirdi. Bisküvi fabrikalarımızda robot kullanımını artıracağız” diye konuştu.
Yılda 220 milyon yumurta kullanıyoruz küresel ısınma fiyatları fena artırdı
Hazım Ellialtı, küresel ısınmanın etkisini çok hızlı göstermeye başladığını belirterek, şöyle konuştu. “Biz un, yağ, şeker, yumurta, kakao gibi hammaddeler kullanıyoruz. Hepsi de tarıma dayalı ürünler ve küresel ısınmadan dolayı üretimlerde düşüşler var. Bu da fiyatların yükselmesine yol açtı. Sütte yüzde 28, yağda yüzde 73 fiyat artışı söz konusu. Yumurtanın tanesi ocak ayında 86 YKr iken şimde 136 YKr’ye çıktı. Yılda 220 milyon yumurta kullandığımızı düşünürseniz, önemli maliyet artışı olduğu ortaya çıkar. Biz de yüzde 6 dolayında zam yaptık. Bu yılı yeni bir zam yapmadan bitirmeye çalışacağız.”
Gıda sektörü şişede durduğu gibi durmaz
Hazım Ellialtı, “Siz yüzde 20 büyümeden söz ediyorsunuz. Sabancı Grubu, bir ara bisküvi işine de soktuğu Gıdasa’yı borçlarıyla satmaya karar verdi. Ciddi kayıpları olduğu anlaşılıyor. Yorumunuz nedir?” sorusu üzerine şu değerlendirmeyi yaptı: “Gıda sektörü, özellikle de bisküvi, çikolatalı ürünler, şişede durduğu gibi duran bir sektör değil. İlk bakışta basit gibi görünebilir, ‘Kim olsa yapar’ denilebilir. Ancak, hiç de öyle değil. Örneğin bisküvide kâr marjları çok düşüktür.”
Tutku için uluslararası bir zincirle görüşme var
Hazım Ellialtı, “Türkiye’nin bisküvi ve çikolatalı ürünlerde dünyada adından söz ettirecek bir marka çıkarması söz konusu olabilir mi?” sorusunu şöyle cevapladı: “Eti, bugüne kadar hep kendisi ürün geliştirmeye çalışmış ve bunda da başarılı olmuş. Nitekim ürünleri de taklit edilmiş. Başta kurucumuz Firuz Kanatlı olmak üzere, Eti Grubu, tüketicinin damak tadını çok iyi biliyor. . Ürünlerimizden ‘Tutku’ için uluslararası bir market zinciriyle görüşmeler yapıyoruz. Eğer anlaşma sağlarsak, ‘Tutku’ dünya çapında iddialı markamız olarak öne çıkabilir.”
59 marka, 240 ürünümüz var
Eti Şirketler Grubu CEO’su Hazım Ellialtı, Eti Şirketler Grubu’nun 59 marka ve 240 ürünü bulunduğunu söyledi.
Bu sayının çok fazla olduğuna dikkat çekti. Ve önümüzdeki dönemde bazı markalarda yoğunlaşmayı düşündükleri mesajını verdi.
Eti’nin ürünlerinin fiyatı 20 YKr’den başlayıp, 1.5-2 YTL’ye kadar değişiyor.
Ellialtı, 12 segmentte üretim yaptıklarını vurguladı, “Buralara yoğunlaşacağız” şeklinde konuştu.
Yakın dönemde yeni üretim alanları görünmese de Ellialtı, “Eti, gıda şirketi” mesajı verdi.
Ellialtı, “Eti itibarlı bir marka, başka işleri taşıyabilir” diye konuştu
__________________
'' Efsaneler Olmez , Shekil Degistirir ''
Shekil çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 06:23 PM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.