www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

 
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 07-04-2006, 10:18 AM   #1
Bostandere
Forum Aşığı
 
Üyelik Tarihi: Dec 2005
Mesajlar: 4,764
Teşekkür Etme: 111
Thanked 1,308 Times in 803 Posts
Üye No: 4863
İtibar Gücü: 3040
Rep Puanı : 65437
Rep Derecesi : Bostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond repute
Cinsiyet :
Varsayılan Dünya’nın çatısında tren yolculuğu

Pekin'den Tibet'e uzanan geniş coğrafyada yol alan tren en yüksekte 5 bin 100 metre'ye kadar çıkıyor. Tren Pekin'den Tibet'e 50 saatte varıyor.

Çin, 4 milyar dolar harcayarak döşediği dünyanın en yüksek rakımlı demiryolu ve treni hizmete açtı. Trenin geçtiği en yüksek rakım 5 bin 100 metre.


PEKİN-LHASA EKSPRESİ - Çin’in başkenti Pekin’den Tibet’te Lhasa’ya uzanan geniş coğrafyada yol alan tren vadilerden, tarlalardan yüzlerce kentten geçiyor. Demiryolu en yüksekte 5 bin 100 metre’ye kadar çıkıyor. Golmund’ten Lhasa’ya kadar 1.150 km boyunca hiç durmuyor; Tibet Platosu’nda rakım kazanarak yoluna devam ediyor. Demiryolu boyunca en yüksek istasyon 4 bin 520 metre’deki Nagku kenti. Çin’i boydan boya 120 km/saat hızla dolanan tren Pekin’den Tibet’e 50 saatte varıyor





Çin’in 4 milyar dolar harcama yaparak döşediği bu demiryolu hattı dünyanın en yüksek ray hattı özelliği taşıyor. Tren, sadece turist veya yolcu taşımayacak, aynı zamanda bölgeden bölgeye nakliye işlerinde de kullanılacak. Çin Devlet Başkanı Hu Jintao, demiryolunu “Çin dünyanın en güçlü devletidir, bu demiryolu Çinli mühendislerin en zor görevleri bile yerine getirebileceğinin kanıtıdır” sözleriyle açtı.

‘ÇİN’İN AMACI HAKİMİYET KURMAK’
Ancak, kimi çevrelere göre ise tren, Çin’in demiryolları gibi ekonomik ve sosyal metaları birer siyasi strateji gibi kullandığının bir kanıtı. Batı ülkelerinde yaşayan özgür Tibet yanlılarına göre Çin, demiryollarından İç Moğolistan ve Doğu Türkistan olarak da bilinen Uyguristan’daki Çin egemenliğini güçlendirmekte istifade ediyor. Çin Komünist Partisi, 1950’de Tibet’e girmiş ve Himalayalar’ın eteklerindeki bu ülkeyi Çin toprağı ilan etmişti. Çin, işgalinden bu yana Tibet üzerinde sosyal ve ekonomik olarak hakimiyet kurmak istemiş, ancak mesafeden dolayı Tibet’e erişim maliyetli olmuştu. Demiryolunun doğanın tüm zorluklarına karşın döşenmesi Çin’in Tibet üzerinde kurmaya çalıştığı hakimiyeti de pekiştirecek. Ayrıca trenin Çin’in fakir doğu bölgelerindeki çiftçilerin kentlere göç etmesine olanak vereceği ve ciddi ekonomik ve sosyal sorunları beraberinde getireceği belirtiliyor.

Trenin biletleri 50 dolardan başlayacak, lüks sınıf için ise 160 dolar olacak.
__________________




Bostandere çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
 


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Türkiye’de gördüm ki yolculuğu işe yaramış 15 Nisan 2008 slipknot Eskiler (Arşiv) 0 04-15-2008 04:51 PM
İstanbul’da tren seferleri kalkıyor/13 Haziran 2006 Bostandere Eskiler (Arşiv) 0 06-13-2006 12:22 PM
Acrox’tan Dünya’nın En Küçük Hub’ı/(02.06.2006) Bostandere Eskiler (Arşiv) 0 06-02-2006 11:07 PM
Japonya’da Yakıt Hücreli Tren CaKaLBoT Eskiler (Arşiv) 1 04-19-2006 03:08 PM
Stalin Ve 2. Dünya Savaşı Sonrası Sb’nde ‘Pazar Sosyalizmi’ Sorunu Bostandere Eskiler (Arşiv) 2 03-10-2006 01:57 AM

Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 02:52 PM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.