![]() |
|
Eskiler (Arşiv) Eski konular |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 |
Aşmış Üye
![]() Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: ιѕтαηвυℓ
Yaş: 33
Mesajlar: 14,099
Teşekkür Etme: 125 Thanked 197 Times in 120 Posts
Üye No: 44060
İtibar Gücü: 4224
Rep Puanı : 10060
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() Satıcı: Kota için AB aleyhine 40 dava açalım
TİM Başkanı Oğuz Satıcı, Türkiye'de ihracatçıların bir limanının olmadığını, İzmir Limanı konusunda kara nakliyecilerinin kendi sıkıntıları gibi tavır koyması gerektiğini söyledi. Satıcı, ihracatçılarla, karayolu taşımacılarının etle tırnak gibi olduklarını vurgulayarak, kotasız taşımacılık için verilen mücadelede ulaştırma sektörünün yanında olduklarını ifade etti. AB ülkelerinde uygulanan kotalar sebebiyle, taşımacılıkta yaşadıkları gecikmelerin ve maliyet artışlarının ticaret hacmini olumsuz etkilediğini vurgulayan Satıcı, "Türk sanayicisi, nakliyecisi ve ihracatçısı olarak hep birlikte ödediğimiz yaklaşık 5 milyar dolarlık bir fatura çıkıyor. Kota problemini en yoğun yaşadığımız 10 AB ülkesinde Adalet Divanı'na intikal etmesi amacıyla 40 dava açalım. Sesimizi duyuralım ve bizi destekleyen bir kamuoyu oluşturalım." diye konuştu. UND Başkanı Tamer Dinçşahin ise Türkiye'nin 43 bin çekici sayısıyla Avrupa'nın en büyük ve modern taşıma filosuna sahip olduğunu söyledi. Türkiye'nin uluslararası karayolu eşya taşımacılığı sektörünün, toplam yatırımının 5 milyar dolar ve yan sektörleriyle birlikte istihdam hacminin 400 bini aşan bir yapıda olduğunu belirten Dinçşahin, ihracat yapılan ülkelere yıllık 1 milyon ihraç seferi gerçekleştirdiklerini kaydetti. Sektörün yaşadığı bütün zorluklara rağmen gelişmeye devam ettiğine işaret eden Dinçşahin, taşımacılık sektörüne uygulanan 'tarife dışı ve rekabeti bozan' engellerin de arttığını vurguladı. Dinçşahin, engellerin başında nakliyecilerin tabi tutulduğu geçiş belgesi kotaları geldiğini dile getirerek, 57 ülkeden 43'ünün Türkiye'ye, kendi ülkelerine yönelik ya da ülkeleri üzerinden transit gerçekleştirilen taşımalar için geçiş belgesi kotası uyguladığını kaydetti. Mal taşımacılığındaki 1 günlük gecikmenin, ticaret hacmini yüzde 1 oranında azalttığını aktaran Dinçşahin, kotaların zamanından önce tükenmesinden dolayı yeni siparişlerin alınamaması, yetersiz kota sebebiyle ortaya çıkan ek taşıma maliyetlerini ve uzayan taşıma sürelerinin olumsuz yansımalarının sektörü rekabetçi olmaktan çıkardığını söyledi. UND Başkanı, bunun toplam ihracata yıllık 5 milyar dolar kayıp olarak yansıdığını vurguladı. Çetin Nuhoğlu ise, bu yılın haksızlığa karşı bir hareket yılı haline geldiğini, kotalar yüzünden işçilerin, sanayicilerin zor durumda kaldığını, kota sorununun Türkiye'yi yabancı sermaye açısından da zor durumda bıraktığını sözlerine ekledi. |
![]() |
![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|