![]() |
![]() |
#1 |
Geçerken Uğradım
![]() Üyelik Tarihi: Mar 2006
Yaş: 40
Mesajlar: 97
Teşekkür Etme: 12 Thanked 15 Times in 8 Posts
Üye No: 11158
İtibar Gücü: 1435
Rep Puanı : 760
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() EĞİTİM MANİFESTOSU
Bilindiği gibi formal eğitim; önceden hazırlanmış bir program çerçevesinde ve belirli ilkelere göre uygulamaya konulan bir eğitimdir. Formal eğitim, insanların topluma adapte olabilmeleri için, devlet veya özel eğitim kurumları vasıtasıyla sağlanmaktadır ve belirli bir eğitim sistemi çerçevesinde işlevini sürdürmektedir. Fakat bilindiği gibi sistemdeki laçkalaşmalar insanların eğitilmesini engellemekte ve buna bağlı olarak topluma adapte olmalarını, bireysel ve sosyal gelişimlerini engellemektedir. Bu laçkalaşma, öncelikle, eğitim hizmetlerinin dolaylı yoldan paralı hale getirilmesiyle başlamıştır. Yani insanlar parası varsa eğitiliyor yoksa eğitilmiyor. Günümüz şartlarını düşündüğümüzde, bir üniversite öğrencisinin aylık gideri ortalama 500 YTL civarındadır. Bu öğrencinin babasının asgari ücretle çalıştığını varsayarsak, devlet resmen bu öğrenciye senin paran yok sen okuyamazsın demeye çalışıyor. Bu sadece küçük bir örnek eğitim sisteminin geneline bakacak olursak, eğitim sisteminin her alanında laçkalaşmaya şahit olmamak mümkün değil. Peki, nasıl eğitebiliriz insanlarımızı? Bunları maddeler halinde sıralayacak olursak sayfalar yetmez. Ama başlıcalarını sıralayabiliriz. 1. Devlet tüm vatandaşlarına parasız eğitim sağlamalıdır. 2. Eğitim sisteminin sağlıklı ilerleyebilmesi için öncelikle öğretmenlerin eğitimlerinin üzerinde dikkatle durulmalıdır. Bu işin eğitimini almamış insanlar, siyasilerin oy kaygıları yüzünden, öğretmen olarak atanmamalıdır.(Ziraat Fakültesi mezunu öğrencilerin öğretmen olarak atanması gibi.) 3. Eğitim ile siyaset birbirine karıştırılmamalı ve eğitim sisteminin tüm organları özerk hale getirilmelidir. 4. Eğitim kurumlarında ki atamalar siyasi kadro tarafından yapılmamalıdır. 5. Öğrencilerin kaderleri ÖSS gibi üç saatlik sınavlarla belirlenmemelidir. Eğitim-öğretim sürecini değerlendiren ölçme-değerlendirmeler uygulanmalıdır. 6. Öğrencilerin birbirileri arasında ki farklılıklar (maddi-manevi) giderilmelidir. 7. Eğitim kurumlarının özelleştirilmesinin önüne geçilmelidir. Çünkü sermayedarlar maddi çıkarlarını düşüneceği için, eğitim-öğretim gibi önemli bir konuda bile, mutlaka malzemeden çalacaktır. Bunun yanında daha önemlisi eğitim kurumları tarikat yuvaları haline getirilecektir. 8. Milli gelirden eğitime ayrılan para yeterli miktarda olmalıdır. 9. Öğretmenlere, mesleklerine daha iyi yoğunlaşabilmeleri ve daha verimli olabilmeleri için hayat standartlarına uygun maaş bağlanmalıdır. 10. Yurdun dört bir yanında aynı standartta eğitim verilmelidir |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Yurtdışı Eğitim | webking | Eğitim Dünyasından Haberler | 0 | 10-20-2009 02:23 PM |
Eğitim ödeneği 450 YTL | Shekil | Eskiler (Arşiv) | 3 | 09-01-2007 12:33 PM |
Eğitim Sosyolojisi | M@D_VIPer | Eskiler (Arşiv) | 0 | 05-12-2007 11:31 PM |
Eğitim-Sen'in, "Eğitim-İş" itirazına red | CaKaLBoT | Eskiler (Arşiv) | 0 | 12-22-2006 11:23 PM |
Uluslararası Taşımalı Eğitim! | GeCeLeR | Eskiler (Arşiv) | 0 | 12-07-2006 08:24 AM |