www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 07-24-2008, 12:30 PM   #1
GooD aNd EvıL
Aşmış Üye
 
GooD aNd EvıL Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: İstanbul
Mesajlar: 281,268
Teşekkür Etme: 98
Thanked 355 Times in 320 Posts
Üye No: 44033
İtibar Gücü: 57907
Rep Puanı : 34658
Rep Derecesi : GooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Tatil şikayetleri artıyor 24 Temmuz

TÜKETİCİYİ Koruma Derneği Antalya Şube Başkanı Avukat Abdullah Özçulcu, otellerden ve seyahat acentelerinden şikayetçi olan tüketicilerin sayısında artış olduğunu açıkladı.

Yerli turistlerin son yıllarda bilinçlenerek tatillerini planlı yapmaya başladığına dikkati çeken Özçulcu, “Bilinçli tüketiciler paket turlarla tatilleri ucuza mal ediyor. Ama uzun süre önce planladıkları tatiller umdukları gibi çıkmayınca şikayetçi oluyorlar” dedi.
Günlük ortalama 2- 3 tatilcinin derneğe başvurduğunu belirten Abdullah Özçulcu, çoğunlukla paket turlara katılan tüketicilerden şikayet geldiğini kaydetti.
Özçulcu, en fazla şikayet edilen konunun acentenin rezervasyon yaptırmamış olması veya otelin doluluğu nedeniyle tüketicilerin başka otellere gönderilmeleri ve otelin daha önce belirtilen özelliklere uygun olmaması olduğunu söyledi. Tüketicilerin tatil konusundaki şikayetlerinde muhatabının otel değil seyahat acentesi olduğunu belirten Özçulcu, 30 günde şikayette bulunulması gerektiğini kaydetti.
Özçulcu, acente yetkililerine 30 gün içerisinde ulaştırılması gereken şikayet dilekçesinde taleplerin de yer alması gerektiğini kaydetti. Acenteden 10 gün içerisinde cevap gelmesi gerektiğini vurgulayan Özçulcu, aksi takdirde tüketicinin hakkını tüketici mahkemesinde araması gerektiğini açıkladı. Tüketici Yasası’na göre tatil sözleşmesinin acente ile yazılı düzenlenmesi gerektiğinin altını çizen Özçulcu, rahat bir tatil geçirmek isteyen tüketicileri yazılı sözleşmelere dikkat etmeleri konusunda uyardı. Yapılan sözleşmenin bir nüshasının da tüketicide kalması gerektiğini söyleyen Avukat Abdullah Özçulcu, sözleşmenin içerisinde acentenin hata yapması durumunda ödemesi gereken tazminatın da yer alması gerektiğini söyledi.
Özçulcu doğru bir sözleşmenin haksızlık karşısında tüketicilerin en büyük dayanağı olduğunu belirtti.
GooD aNd EvıL çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 09:30 AM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.