![]() |
|
Eskiler (Arşiv) Eski konular |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 |
Aşmış Üye
![]() Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: İstanbul
Mesajlar: 281,268
Teşekkür Etme: 98 Thanked 355 Times in 320 Posts
Üye No: 44033
İtibar Gücü: 57903
Rep Puanı : 34658
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() Amerika'da bazı gazetelerin, Müslümanlar arasındaki radikallere ilişkin "Saplantı" (Obsession) başlıklı bir reklam vermesi ve buna ilişkin DVD dağıtması tartışma başlattı.
Aralarında New York Times gazetesinin de olduğu 70 kadar gazete, reklam ve DVD'yi okuyucularına ulaştırdı. Bu gazeteler aksi halde reklam verenlerin "fikir özgürlüğüne" müdahale olacağını savundu. DVD'nin özellikle gelecek ay yapılacak başkanlık seçimlerinin çekişmeli geçtiği bölgelerde dağıtılması soru işaretleri oluştururken, bazı okurlar, nefret ve korkuyu pompalayan faaliyeti, "Bir sonraki adımınız ne olacak? Ku Klux Klan cübbesi mi dağıtacaksınız?" sözleriyle eleştirdi. Bazı okurlar protesto gösterisi yaparken, bazıları ise aboneliklerini iptal etti. Kuzey Carolina'da yayın yapan The News&Observer adlı gazetenin editörü Ted Vaden, "Bir reklam için ilk defa bu kadar yoğun geri dönüş oldu. Tepkilerin büyük bir kısmı olumsuzdu." diye konuştu. Vaden, 500 kadar e-posta ve SMS geldiğini, ayrıca 50 okuyucunun da aboneliklerini iptal ettiğini söyledi. Gazetenin okuyucularından Margaret Lewis tepkisini, "Gazete ile nefreti artıran ve korku tacirliği yapan bir DVD'nin geldiğine inanmıyorum. Bir sonraki adımınız ne olacak? Ku Klux Klan cübbesi mi dağıtacaksınız?" sözleriyle dile getirdi. Okuyuculardan bazıları da protesto gösterileri yaptı. Aynı eyalette yayın yapan The News&Record adlı gazete ise DVD'yi dağıtmayı reddetti. Gazete editörü John Robinson, "Bu karara destek veren pek çok e-posta aldım." diye konuştu. The Detroit Free Press, The Plain Dealer of Cleveland ve The St.Louis Post-Dispatch da reklamı vermedi ve DVD'yi dağıtmadı. Gazeteciliğe ilişkin düşünce kuruluşu Poynter'de Etik Fakültesi başkanı olan Kelly McBride, gazetelerin sadece "yasadışı faaliyet ve şiddeti teşvik edebilecek" reklamları reddettiğini dile getirdi. DVD'yi dağıtan ve reklamı veren Clarion Vakfı ise seçim sonuçlarını etkilemeye çalışmadıklarını sadece "dikkat çekmeyi" hedeflediklerini kaydetti. Vakfın sözcüsü Gregory Ross, "Bu amacımızı en iyi gazeteler aracılığıyla yapacağımızı gördük." dedi. Vakıf, kimlerin para yardımı yaptığını ya da ne kadar para yardımı aldığını belirtmedi. Tepki çeken DVD'de terör saldırılarından görüntüler ve Ortadoğu televizyonlarında çıkan ABD karşıtı mesajlar yer alıyor. DVD'de, bu mesajlarla Nazi Almanya'sı arasında paralellikler kuruluyor. DVD'ler, 28 milyon okuyucuya ulaştırıldı. Vakfın sözcüsü Ross, tepki verenlerin DVD'yi izlediğinden emin olmadığını savunarak, DVD'ye görüntülerin çoğu barışçıl olan Müslümanlar hakkında olmadığına dair bir uyarı da yazıldığını vurguladı. New York, Cihan
__________________
Buraya Kadarmış .. ![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|