www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 10-09-2006, 01:37 AM   #1
M@D_VIPer
Forum Kalfası
 
M@D_VIPer Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Dec 2005
Konum: BeyCoast
Mesajlar: 7,003
Teşekkür Etme: 26
Thanked 333 Times in 269 Posts
Üye No: 4853
İtibar Gücü: 2995
Rep Puanı : 16800
Rep Derecesi : M@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Pazarı ele geçirmek için ip üzerinde cambazlık yapmayız / 9 ekim

Pazarı ele geçirmek için ip üzerinde cambazlık yapmayız

Ceyhun KUBURLU

Türkiye’de özel havayolu şirketleri tarafından uygulanan promosyonları "çılgın fiyat" politikaları olarak değerlendiren Atlasjet CEO’su Tuncay Doğaner "Ticaret yaparken cambazlık için tramplenden atlamayız. Sonunda zarar varsa ticaret olmaz" dedi.

SON zamanlarda bazı özel havayolu şirketlerinin uyguladığı fiyat politikalarını eleştiren Atlasjet CEO’su Tuncay Doğaner "Pazarı ele geçirmek için çılgın fiyat politikaları uygulanıyor. Ancak biz ticaret yaparken cambazlık için tramplenden atlamayız. Bütün yolcuları uçağa doldurdunuz, bütün pazarı ele geçirdiniz, ama sonunda zarar ettiniz. Bu ticaret değildir" yorumunu yaptı. Bundan iki yıl öncesine kadar uçak kullanan 4 milyon yolcu olduğunu hatırlatan Doğaner, bugün iç hatlarda 12 milyon yolcunun uçtuğunu anlatarak "Dünyadaki modeller Türkiye’ye uyarlanmaya çalışılıyor. Fakat önce altyapınızı tamamlamalısınız. Uçağı pazarlamaya çıkarırken üst düzey istatistikler yapmalısınız" şeklinde konuştu.

ABD’NİN 50’Lİ YILLARI GİBİYİZ: Türkiye’nin havayolu ulaşımında bir geçiş dönemi yaşadığına dikkat çeken Doğaner "Havayollarının bir oturma süreci vardır. Ben bunu Avrupa ve Amerika’nın 1950 ve 1960’larda yaşadığı sürece benzetiyorum" dedi. Doğaner, "Bundan 2 yıl öncesine kadar iç hatlarda bu kadar yolcu yoktu. Şimdi 12 milyonu geçti. Bu geçiş döneminde bir takım hareketlenmeler olacaktır" diye konuştu. Havayolu şirketlerinin kendilerini ilgi çekici hale getirmesi gerektiğini de belirten Doğaner şunları söyledi: "Bunun çeşitli yöntemleri var. Ancak gün sonunda eksiğe düşmemeniz gerekiyor. 1 YTL, 25 YTL, 49 YTL veya yüzdelik indirimler. Bunlar tüketicinin önüne çıkma teknikleri. Ancak bunun arkasında bir tehlike var. Sonuç olarak bu tür modelleri Türkiye’ye uyarlamak için sizinde altyapınız sağlam olması gerekiyor."

HEDEFİN YÜZDE 5’İNE ULAŞTIK: Özel havayolu şirketlerinin sektöre girmesiyle birlikte THY’nin fiyatlarının da makul bir seviyeye geldiğini belirten Doğaner, son yıllarda havada yaşanan büyümeye de dikkat çekti. Doğaner, "Türkiye’de 70 milyonu aşkın nüfus ve toplam 225 tane uçağımız var. Sektöre giren firmalarla beraber THY’nin fiyatları da makul bir seviyeye geldi. Yolcu sayısı birden arttı ve tüketici kazandı. Şuan hedef 164 milyon otobüs yolcusunun yüzde 20’sini uçağa bindirmek. Ancak biz daha THY’de dahil olmak üzere 10 milyon yolcuyu yeni geçtik. Hedefin yüzde 5’ini yakalayabildik." Havayolu şirketleri arasında yapılan promosyonlarda alt yapının önemine dikkat çeken Doğaner, gelir gider dengesinin çok iyi planlanması gerektiğini vurguladı. Doğaner,"Şu anda iç hatlarda uygulanan fiyat politikası sadece bir tarzdır. Ama bizim söylemek istediğimiz çok net bir şey var. Sektörün gidişatını, ülkenin gidişatını, dövizin gidişatını ölçümleyemiyorsanız, böyle bir altyapıya sahip değilseniz hava yolu işletmeciliğinde çok ciddi problemlerle karşılaşırsınız. Çünkü havayolu işletmeciliğinde sermaye az, ciro çok yüksektir"diye konuştu.

Çanakkale’ye uçmak için uçağı doldurmak gerek

Türkiye’de havalimanı bulunan ancak tarifeli uçuşların olmadığı bölgelerle de ilgilendiklerinin altını çizen Atlasjet CEO’su Tuncay Doğaner "Bugün Çanakkale gibi bir iki bölgeye uçmak gündemimizde. Ancak bu bölgelerin potansiyeline baktığımızda uçağı dolduracak bir potansiyel yok. Küçük uçak ucuz uçak demek değil. Küçük uçağın operasyonuna baktığınızda büyük uçaktan daha pahalı. Bizim getirdiğimiz uçaklarda toplama uçak değil. Dünya teknolojisiyle donatılmış uçaklardır. Bu meydanlara giden uçakların da maliyetleri en az büyük uçak kadar. Çanakkale gibi bölgelere uçmak için Önce uçağı doldurmanız gerekir" açıklamasını yaptı.
__________________

M@D_VIPer Nickten Öte..Bir Markadır...


Her Gidişin Bir Dönüşü,Her Bitişin Bir Başlangıcı Vardır..!!!
M@D_VIPer çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Old 10-09-2006, 01:40 AM   #2
aLeMDaR
Guest
 
Mesajlar: n/a
Üye No:
Cinsiyet :
Varsayılan

haber için tşkler kanka
  Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Rahat bir hamilelik geçirmek için.. WrAtBoY Eskiler (Arşiv) 0 02-03-2008 01:42 PM
Aynı tankın üzerinde / 25 ekim M@D_VIPer Eskiler (Arşiv) 0 10-25-2006 02:22 AM
Üzerinde oynanmış Franco-Hitler fotoğrafı bulundu / 17 ekim M@D_VIPer Eskiler (Arşiv) 1 10-17-2006 02:31 PM
Gökova Körfezi’nde fırtınada can pazarı / 14 ekim M@D_VIPer Eskiler (Arşiv) 0 10-14-2006 05:21 AM
Siyasi istikrar sürerse reklam pazarı 3.3 milyar YTL’ye çıkar / 11 ekim M@D_VIPer Eskiler (Arşiv) 0 10-11-2006 01:39 AM

Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 09:57 PM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.