![]() |
![]() |
#1 |
Forum Aşığı
![]() Üyelik Tarihi: Dec 2005
Mesajlar: 4,764
Teşekkür Etme: 111 Thanked 1,308 Times in 803 Posts
Üye No: 4863
İtibar Gücü: 3032
Rep Puanı : 65437
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() ![]() Ticari uçak formu Boeing 707’nin piyasaya çıktığı 1957’den bu yana temel değişimler yaşamadı. Ancak, SAX-40 adı verilen yeni çevre dostu uçak, mevcut uçaklardan çok daha farklı bir forma sahip. Örneğin, kuyruğu olmayan uçağın kanatları da gövdeyle bütünleşik. İngilizce adı Silent Aircraft Initiative (Sessiz Uçak İnsiyatifi) olan uçak, ismi gibi sessiz ve mevcut uçaklara göre yüzde 35 daha az yakıt tüketiyor. Uçağın ana gövdesi, ebatlarının büyütülüp küçültülmesi gibi kullanım taleplerine uygun tasarlandı. Uçağın motorları kanatların içinde bulunuyor. Bu özellik motorların hem daha kolay bakımını, hem de motor değişimini kolaylaştırıyor. Uçak motorlarının genellikle 30 yıllık ömrü olduğu var sayılıyor. Uçak tasarımlarında son 50 yılda yeni teknolojiler sayesinde daha hafif makinalar, daha verimli motorlar üretildi. Ancak, SAI ekibinin başkanı Cambridge Üniversitesi profesörü Ann Dowling’e göre, artık uçaklarda temel dizayn değişikliği yapmadan önemli tasarım farkları yaratmak “hemen hemen imkansız, bu nedenle de radikal tasarımlar öne çıkmalı.” HAVA TAŞIMACILIĞI İÇİN YENİ DÖNEM Petrol fiyatlarının varil başına 80 dolara dayanmasının, birçok havayolu şirketinin iflasına neden olacağı belirtiliyor. Birçok dev havayolu şirketi, uçaklarda yakıt tasarrufu vadeden yeni teknolojilere ilgi gösteriyor. ![]() Yeni kuşak uçakların kullanımı şirketleri için ciddi riskler içeriyor. Örneğin, Boeing 1968’de 747 jumbo uçağını çıkarmış, havayolu şirketlerinden talep düşük kalınca da, finansal sıkıntıya girmiş ve çalışan sayısını 100.000’den 38.000’e azaltmak zorunda kalmıştı. Benzer bir sorunu da bugün Airbus, çift katlı dev A380 ile yaşıyor. İLK UÇUŞ 2030’DA Öte yandan, uçakların çıkardığı sera gazının yarattığı küresel ısınma etkisi yakın gelecekte havayolu şirketlerini zor durumda bırakacak, zira gelişmiş ülkeler çevre vergileri koyacak. Bu yeni kuşak uçaklara olan ilgi ve talebi artıracak. Dowling, SAX-40’ın ticari olarak ilk uçuşlarını 2030’larda yapabileceğini öngörüyor.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Çevre dostu yeni modeliyle iddialı | Kéan aRs | Eskiler (Arşiv) | 0 | 02-29-2008 09:37 PM |
Uçağın kanadında bin 300 Km uçtu 24.09.2007 | F@sTaLaFisT@ | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-07-2007 11:21 AM |
Uçağın iniş anı VİDEO-19 Temmuz | The J0lly J0ckeR | Eskiler (Arşiv) | 0 | 07-19-2007 04:58 PM |
uçağın arkasına istediğini yaz | Tilki_Andre | Eskiler (Arşiv) | 0 | 06-12-2007 12:47 PM |
Uçağın lastiği patladı | CaKaLBoT | Eskiler (Arşiv) | 2 | 08-15-2006 05:28 PM |