www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 11-15-2006, 03:44 PM   #1
theBEST
Daimi Üye
 
theBEST Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Oct 2006
Yaş: 36
Mesajlar: 337
Teşekkür Etme: 126
Thanked 107 Times in 63 Posts
Üye No: 20072
İtibar Gücü: 1487
Rep Puanı : 5360
Rep Derecesi : theBEST has a reputation beyond reputetheBEST has a reputation beyond reputetheBEST has a reputation beyond reputetheBEST has a reputation beyond reputetheBEST has a reputation beyond reputetheBEST has a reputation beyond reputetheBEST has a reputation beyond reputetheBEST has a reputation beyond reputetheBEST has a reputation beyond reputetheBEST has a reputation beyond reputetheBEST has a reputation beyond repute
Cinsiyet :
Thumbs up Nostalji: Renault 12

Türk otomotiv tarihinin mihenk taşlarından birisi olan Renault 12’nin üretim macerası ’68 yılında başlamıştı.




Kolay değil... Kırk yıla yakın bir süredir üretim bantlarında bulunuyor. ’68 yılının kasım ayında vizyona çıktığı Paris Otomobil Fuarı’dan bugüne 21 ayrı ülkede üretim lisansı alındı. Fuarın ardından aldığı tepkiler çok etikeleyiciydi: Konforlu iç mekan, kendine özgü tasarım, performans ve yakıt ekonimisi. Bu otomobil hepsini bir araya getirmişti. Çok yakından tanıdğımız Renault 12’yi konuk ediyoruz...
Renault 12 firma içinde 117 kod ismiyle anılıyordu. ’65 yılında Renault 8 ve Renault 16 arasındaki boşluğu dolduracak yeni bir model yaratılması adına ortaya atıldı. Fransız kurmayların mühendislerinden istekleri çok netti: Maliyeti ekonomik, fazla maliyetli olmayan, iç mekanı geniş, bagajı bulunan ve küçük motor taşıyan bir otomobil yaratın! Bu otomobilin diğer misyonu da dünya otomobili olası, Fransa dışında da satılmalıydı.
Otomobilin tasarımı konusunda Renault 16’dan fazlasıyla etkilenildi. Buna rağmen teknolojileri arasında ciddi farklılıklar vardı. Boylamasına yerleştirilmiş motoru, hemen arkasına yerleştirilmiş kompakt boyutlardaki aktarma organları ve önden çekişli yapısıyla farkını ortaya koymaya başladı.

Teknolojisi takdir edildi
İç mekan yapısı da oldukça basitti. Vites kolu kokpitin hiçbir bölgesiyle temas etmiyordu. El freni yine çıplak yapısıyla dikkat çekiyordu. Rijit arka aks ve dört tekerlekteki bağımsız süspansiyon sistemiyle yol tutuş kabiliyeti de etkileyiciydi.
Aracın öncelikle L ve TL (donanımı zengin) olarak tanımlanan donanım versiyonları satışa sunuldu. Her iki modelde de 1289 cc hacmindeki 54 HP’lik güç sunan motor bulunuyordu. ’70 yılında seriye vagon model katıldı. Aynı yıl tamamı alüminyumdan üretilen 1565 cc hacmindeki benzinli motor tanıtıldı. Bu motoru serinin performans modeli olarak tanımlanan Gordini taşıyacaktı. Gordini, güçlendirilmiş krank mili, çift karbüratör ağzına, beş ileri vitese, hava kanallı ön disk frenlere ve arka disk frenlere sahipti. 185 km/s gibi o zaman için yüksek sayılabilecek hızlara tırmanabiliyordu. Sadece, mavi renkte ve gövdesi üzerinde çift beyaz şeritle satıldı. ’72 yılında TS, ‘73’te TR gibi donanım versiyonları satışa sunuldu. Bunun yanı sıra TR versiyonun da direksiyon üzerinden otomatik şanzıman standart olarak bulunuyordu. Renualt 12 ’75 yılında ciddi bir makyaj geçirdi. Yeni ızgara, farlar, stop grubu ve kokpit günün ihtiyaçları doğrulutusunda otomobile monte edildi.
Renault 12 Amerika pazarı da dahil olmak üzere pekçok ülkede satıldı. Arjantin, Brezilya, Kolobiya, Türkiye, Romanya gibi ülkeler Fransa’dan sonra üretimi üstlendiler. ‘70’li yılların sonunda Renault 18 nedeniyle bantlara veda etmek zorunda kaldı. Unutmadan, son Renault 12 üretimini Türkiye gerçekleştirdi. Dacia ise hala pikap pazarında bu otomobille satış kavgası veriyor.
__________________
theBEST çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Eski Bugün   #n/a 
Teşekkür Botu
Bot
bot Çevrimiçi

Avatar

Giriş Tarihi: Ocak 2005
Yaş: 0
Mesaj : 0
Üye No: 0
Rep Power: Çok
bluekeys (11-15-2006), KoCaeLLi (12-08-2006) bu konu için teşekkür ettiler...
bot Çevrimiçi Tesekkur botuna Rep veremezsiniz. Yinede Tesekkurler. Kurallara Aykırı Mesajı Bildir  
Old 11-15-2006, 03:50 PM   #2
bluekeys™
Forum Demirbaşı
 
bluekeys™ Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Nov 2005
Konum: Ç.KALE/BİGA
Yaş: 44
Mesajlar: 5,907
Teşekkür Etme: 594
Thanked 2,624 Times in 685 Posts
Üye No: 3332
İtibar Gücü: 3939
Rep Puanı : 132808
Rep Derecesi : bluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond reputebluekeys™ has a reputation beyond repute
Cinsiyet :
Varsayılan

valla renoyu bu halde görmeye tevellütüm yetmiyor ama benim gör reno12 ler dökülüyor ama bu hali görmedik...saol nostalji için
__________________



[sakın] bana bulaşma kalp kırarım bazen]
bluekeys™ çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Old 11-15-2006, 09:02 PM   #3
caner_otgen
Daimi Üye
 
caner_otgen Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Jan 2006
Yaş: 36
Mesajlar: 501
Teşekkür Etme: 7
Thanked 8 Times in 4 Posts
Üye No: 7595
İtibar Gücü: 1523
Rep Puanı : 410
Rep Derecesi : caner_otgen is just really nicecaner_otgen is just really nicecaner_otgen is just really nicecaner_otgen is just really nicecaner_otgen is just really nice
Cinsiyet :
Varsayılan

nostalaji mi yeni arbalar gibi
caner_otgen çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Nostalji GooD aNd EvıL Eskiler (Arşiv) 0 10-06-2007 01:03 PM
Nostalji GooD aNd EvıL Eskiler (Arşiv) 0 10-06-2007 01:02 PM
GTA2 ile nostalji Bostandere Oyun Download 2 10-09-2006 02:37 PM
Nostalji başlıyor Bostandere Eskiler (Arşiv) 5 04-20-2006 02:21 PM
Nostalji bugrahan Eskiler (Arşiv) 0 01-22-2006 09:21 PM

Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 04:52 PM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.