www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 08-21-2007, 10:27 AM   #1
LaMéRuS
Geçerken Uğradım
 
LaMéRuS Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Apr 2007
Konum: Sakarya
Yaş: 35
Mesajlar: 51
Teşekkür Etme: 1
Thanked 1 Times in 1 Post
Üye No: 41218
İtibar Gücü: 1341
Rep Puanı : 60
Rep Derecesi : LaMéRuS is on a distinguished road
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Artık Kimse Türkiye'de Lastik Yatırımı Yapmaz 21.08.2007

15 milyon adetlik Türkiye lastik pazarının yüzde 35’lik pazar payıyla lideri olan ve 2006 yılında 490 milyon dolarlık net satış gerçekleştiren Brisa’nın Genel Müdürü Bülent Savaş, lastik sektörüdeki hiçbir markanın artık Türkiye’de yatırım yapmayacağına dikkat çekti.

Buna neden olarak enerji ve iş gücü maliyetlerini gösteren Savaş, lastik sektörünün Türkiye’de artık gelişmeyeceğini aksine küçüleceğini iddia etti. Lastik sektörünün sanayi ortalamasının iki misli bir işçilik maliyetine sahip olduğunu vurgulayan Savaş, "Goodyear yatırımını Polonya’ya çekti, Pirelli ise Romanya’ya. Mısır’da ise devlet herşeyi bedavaya sağlıyor. Artık kimse bir işçinin maliyetinin yılda 45 bin doları bulduğu Türkiye’ye yatırım yapmaz. Ben olsam ben de yapmam" şeklinde konuştu. Brisa’nın Lassa ile fabrika çıkışı lastik tedarikçisi olma yolunda daha sağlam adımlar attığını vurgulayan Savaş, Hyundai ile olan anlaşmalarının Orta Asya pazarlarında üretilen araçların orijinal lastik sağlayıcısı olarak güçlendireceklerini de sözlerine ekledi.


F1 BÜTÇESİ 100 MİLYON DOLAR: Geçtiğimiz yıl yıl Formula F1’de yaşanan sürpriz gelişmelerin ardından yarışın tek lastik tedarikçisi olarak kalan Bridgestone, 24-25-26 Ağustos tarihlerinde İstanbul Park pistinde düzenlenecek olan yarışta tüm pilotların kullandığı tek ortak parçayı temsil edecek. 2007-2011 yılları arasında 11 Formula 1 takımının teknik ortağı ve lastik sağlayıcısı olan Bridgestone’un elde ettiği teknolojik ilerlemenin yol lastiklerine doğrudan katkıda bulunduğunu da dile getiren söyleyen Savaş, "Pistlerde elde ettiğimiz verileri, müşterilerimize daha fazla güvenlik ve yüksek performans sağlamak için kullanıyoruz. Bu yüzden Formula 1, ürünlerimizi ve kendimizi geliştirmemizde çok önemli bir platform. Bridgestone’un Formula 1 lastiklerine ayırdığı bütçe, yıllık 100 milyon dolar" dedi.

Pilotlar istiyor, 15 günde yenisini yapıyoruz

LASTİKLERİN Formula 1’de çok büyük bir öneme sahip olduğunu söyleyen Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş, araç ne kadar iyi olursa olsun lastikler iyi değilse başarılı olma şansının çok az olduğunu söyledi. Lastik araç uyumu ve lastik pliot uyumunun son derece önemli olduğunu belirten Savaş sözlerine şu şekilde devam etti: "Bu lastikler özel olarak üretiliyor ve devamlı geliştiriliyor. Hata o kadar özel olarak geliştiriliyor ki yarış sonrasında pilotların verdiği bilgilerle bir sonraki yarışa başka lastik geliştirilebiliyor. Biz her takıma eşit şekilde lastik veriyoruz. Yani biz Ferrari’yi daha çok seviyoruz ona daha iyi lastik verelim diye birşey söz konusu değil. Pilotlardan gelen talepler toplanıp değerlendiriliyor ve ona göre lastik yeniden tasarlanıyor.
__________________
Geri Dönüş....
LaMéRuS çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 08:50 AM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.