![]() |
![]() |
#1 |
Uzman ®
![]() Üyelik Tarihi: Jun 2007
Konum: Cezaevi ¿
Mesajlar: 2,547
Teşekkür Etme: 16 Thanked 27 Times in 23 Posts
Üye No: 43364
İtibar Gücü: 1861
Rep Puanı : 3450
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() Otomotiv sektöründe son yıllarda tasarımın önem kazandığını söyleyen TAYSAD Başkanı Burhanoğlu, “Üyelerimiz, bunun olmazsa olmaz bir şart olduğunun bilincine vararak gerekli yatırımları yaptı” dedi.
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Burhanoğlu, otomotiv sektöründe tasarım kabiliyetinin son yıllarda önem kazandığını söyledi. TAYSAD üyelerinin de işlerini geliştirebilmeleri için tasarımın “olmazsa olmaz” bir şart olduğunun bilincine vardığını ve bu konuda gerekli yatırımları yaptığını ifade eden Burhanoğlu, “Türk otomotiv sektörünün tasarım kabiliyetinin küresel rekabette nasıl pozisyon alacağı ve bunun geleceğe nasıl etki edeceği iyi değerlendirilmelidir” dedi. Türk sanayisini bekleyen önemli bir kavşak bulunduğunu belirten Burhanoğlu, “Türkiye ya küresel oyuncu olmak için yeterince büyüyerek yurt dışına açılacak ve bunun riskine girecek ya da iş modelini değiştirerek ikinci derece tedarikçiye razı olacak. Spesifik parça üretiminde ihtisaslaşarak maliyetler minimize edilecek ve organizasyon yalınlaştırılacak” dedi. BİR TAŞLA İKİ KUŞ Bir diğer ihtimalin de bugün artık 2 milyon adetlere dayanan üretim rakamları ile Avrupa’nın 4 büyüklerine girecek olan Türkiye’nin, otomotiv sanayine dahil olmak isteyen muhtemel yeni küresel oyunculara şirketlerinin bir kısmını ya da tamamını satması olduğunu ifade eden Burhanoğlu, şunları söyledi: “Bu anlatılanlardan Türkiye için şu önemli çıkarım yapmak da mümkün. Yerli ve yabancı büyük ve küçük firmaların tasarım konusunda yatırımları ve bu konuda konsantrasyonları, ülkemizin tasarım projelerini almasında kilit rol oynayacak ve tasarımlarına hakim olduğumuz bir projede de üretimin kim tarafından ve nerede yapılacağında da ilk söz hakkına sahip olunabilecek.’’ Projenin, “carry over’’ (tasarım aşamasından ürün üretilene kadar olan bütün aşamada yer alınması) bölümlerinde de yine başrol oynanabileceğini vurgulayan Burhanoğlu, ‘’Proje farklı ülkelere kaydığında ise lisans verme, ortak yatırım imkanlarını sağlama gibi çalışmalar, yine ülkemizdeki yerleşik firmalarda yapılabilecek. Böylece adeta bir taşla iki kuş vurulabilecek’’ diye konuştu. SADECE ÜRETİM DEVRi SONA ERİYOR Ömer Burhanoğlu, sadece üretim ve fiyat rekabeti ile iş almanın tarihe karıştığına işaret ederek, “Tasarım kabiliyeti ve tasarım maliyeti iş almada öne çıkmaktadır. Otomotivde yeni oluşum global araç projeleri üzerine odaklanıyor. Bu yüzden küresel şirketlerin lokal kararları kısıtlanıyor, araç projeleri küresel senaryoya göre şekil alıyor. Bu model ‘big animals’ denilen 30 civarındaki küresel sanayicinin çok işine geliyor. Çünkü sektörü bu şekilde kontrol altına alabiliyorlar” dedi. Proje ve tasarım dahil maliyetlendirilip global dünyadaki üretim rakamları fizibiliteye esas alındığı için, lokal yan sanayicinin verdiği uygun parça fiyatının bir şey ifade etmediğini anlatan Burhanoğlu, “Bu oyuna dahil olmak için tasarım kabiliyetinizin ana sanayinin merkezi tarafından kabul edilmiş olması ve o aracın üretileceği ülkelerde ya fabrikanızın ya da ortağınızın olması gerekiyor” diye konuştu.
__________________
'' Efsaneler Olmez , Shekil Degistirir ''
|
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|